de 5533 van Marklin

Gestart door LockyLuke, 12 maart 2010, 16:08:04 PM

ERVIN

Ze zien er mij identiek uit , behalve dan de trapjes, maar die kan je makkelijk in het geel schilderen h?.

Hoe de rij-eigenschappen en het geluid zijn weet ik natuurlijk niet, maar ik ben h??l tevreden over mijn VBV loc.

B-Cargo

Komt er dus op neer dat de sound bij de M?rklin loc NIET het geluid is van de echte 55, bij de VBV locs wel. Daar zit misschien ook het prijsverschil? Ik kan aan de vergelijkende foto's door Stevend gepost, van de 5533 VBV en M?rklin toch nog een verschil merken (buiten de gele opstaptrede): staat de verluchtingsrooster voor de schakelkast wel op de juiste plaats bij de eerste foto??

trainfreak

citaat:
Geplaatst door B-Cargo
Ik kan aan de vergelijkende foto's door Stevend gepost, van de 5533 VBV en M?rklin toch nog een verschil merken (buiten de gele opstaptrede): staat de verluchtingsrooster voor de schakelkast wel op de juiste plaats bij de eerste foto??



Als je kijkt bij de foto's van het echte model die daarboven staan, zie je dat de roosters wel degelijk juist staan.
Aan de ene kant aan de kant van het locnr. Aan de andere zijde van de loc aan de kant van het B-logo
Spoorse groeten
Dimitri

B-Cargo

inderdaad! bedankt om me er attent op te maken [:)]

stevend

B-cargo, geen probleem. Heb ook de zelfde fout gemaakt!
Aldoende leert men.[;)]

Jurgen

Is het maar een gedacht of staat het nummer op de M?rklin loc er groter op dan op die van Van Biervliet (die ook van M?rklin is...)?

Het lijkt mij dat het nummer op de Van Biervliet versie te klein is.
Daarnaast lijkt het ook dat het nummer op de M?rklin loc eigenlijk te groot is want het punt voor het nummer staat bijna achter de ladder verstopt.

Het kan ook gezichtsbedrog zijn, maar volgens mij zitten er toch enkele minpuntjes op beide modellen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stevend

Goed gezien, arends ogen zeker? [:D]
Ik had er nog niet op gelet!

PeterBrz

[:0] je moet het maar zien ja [:D] details, maar ze zijn er wel degelijk! En niet onbelangrijk als je echt een goed model wilt uiteraard!

Groeten, Peter

Jurgen

citaat:
Geplaatst door stevend

Goed gezien, arends ogen zeker? [:D]
Ik had er nog niet op gelet!




Neenee, ik zit gewoon al v??l te lang op dit forum. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stevend

Wel, als ik nog eens goed kijkt naar de foto van het groot model lijkt me dat de cijfers groot zijn. Volgens mij aanleunen met het nieuwe model. Als je kijkt waar de eerste 5 begind ( juist aan de schuinte van de neus) en de laatste 3 bijna eindigt met de deur.

Toch nog even vermelden dat op de site van "het spoor" melding wordt gemaakt over de antennes op het dak. Ik weet niet of de versie voor vb die ook had.


Mvg

ERVIN

Die antennes heeft de VBV jammer genoeg niet.[:(]

Hopelijk hebben die van B-models ze wel??[^]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door stevend

Wel, als ik nog eens goed kijkt naar de foto van het groot model lijkt me dat de cijfers groot zijn. Volgens mij aanleunen met het nieuwe model. Als je kijkt waar de eerste 5 begind ( juist aan de schuinte van de neus) en de laatste 3 bijna eindigt met de deur.

Toch nog even vermelden dat op de site van "het spoor" melding wordt gemaakt over de antennes op het dak. Ik weet niet of de versie voor vb die ook had.


Mvg


En al naar de ruitenwissers gekeken [:D][:D][:D][:D][:D][:D]

Jurgen

Die staan al jaren verkeerd. [xx(]


Ik twijfel nu een beetje over de aankoop ervan. Lang heeft hij zo niet rondgereden h?.
En als je dan naar al die domme minpuntjes gaat kijken...

Nu had M?rklin de kans om te verbeteren, maken ze nog andere lompe fouten. [V]

Ik heb de indruk dat de groene banden op het M?rklin model ook iets te dik zijn. Op het VBV model staan ze fijner en op het eerste zicht dus juister.
De voorste handrail is trouwens ook niet breed genoeg. Die zou tot aan de ladders moeten door lopen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dieselfreak

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Die staan al jaren verkeerd. [xx(]


Ik twijfel nu een beetje over de aankoop ervan. Lang heeft hij zo niet rondgereden h?.
En als je dan naar al die domme minpuntjes gaat kijken...

Nu had M?rklin de kans om te verbeteren, maken ze nog andere lompe fouten. [V]

Ik heb de indruk dat de groene banden op het M?rklin model ook iets te dik zijn. Op het VBV model staan ze fijner en op het eerste zicht dus juister.
De voorste handrail is trouwens ook niet breed genoeg. Die zou tot aan de ladders moeten door lopen.



Keuze genoeg want binnenkort brengt Van Biervliet i.s.m. LS Modells ook de serie 55 uit in alle mogelijke versies.
MC

ERVIN

Persoonlijk vind ik toch dat jullie wat te kieskeurig zijn hoor, als we alle modellen zo gaan bekijken , dan zullen we geen enkele model-loc meer moeten kopen. Maar nogmaals , dit is mijn persoonlijke mening h?.

Bij mij moeten ze vooral goed rijden en sterk zijn , of er nu een nummer te groot of te klein is , of er een handvat al dan niet juist staat , nee zo kritisch bekijk ik die modellen niet.

Maar ik respecteer ieder zijn mening hierover.[^]