Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

de 5533 van Marklin

Gestart door LockyLuke, 12 maart 2010, 16:08:04 PM

LockyLuke

de lok is aangekomen in de winkels
was benieuwd naar de geluiden xx( er zit een Amerikaanse tromper in :(!
en het motergeluid stelt ook niet veel voor
bah : ga ik nie kopen
 

B-Cargo

nu weet ik waar ik aan toe ben wat de sound betreft.. [V] maar goed, wil de loc alleszins in mijn collectie.

ERVIN

Even een vraagje, wat is een " tromper"??[:I]

Ik heb de 55er van VBV , het geluid dat daar in zit is net de " echte" hoor , je kan natuurlijk ook de sound-decoder bij VBV kopen, maar dat is natuurlijk wel een dure aangelegenheid.

Alain

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Even een vraagje, wat is een " tromper"??[:I]


Nen toeter[:D]

Jurgen

Achzo, dan is hij er al. Ik heb nog nooit een Belgische loc zo snel in de winkel weten liggen. [:)]

Hoe klinkt zo'n Amerikaanse toeter dan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

D_Loc

Als er een Loksound-decoder in de M?rklin zit heb ik wel een Loksoundfile voor de 55 en 1800. Je dient dan wel een Lokprogrammer te bezitten of iemand met een Lokprogrammer te kennen om het geluid in de decoder te laden.

Ik heb twee versies van het geluid: met en zonder koelventilator (beide zijn 8Mbit versies):
http://www.youtube.com/watch?v=IuEKjUhdlLk (zonder koelventilator)
http://www.youtube.com/watch?v=J-gOJ4ZS7Do&NR=1 (met koelventilator)

Indien iemand ge?nteresseerd is in het geluid volstaat het om mij even een PM te sturen met je e-mail adres waar ik de ESU soundfile heen kan sturen.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

trainfreak

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Als er een Loksound-decoder in de M?rklin zit heb ik wel een Loksoundfile voor de 55 en 1800. Je dient dan wel een Lokprogrammer te bezitten of iemand met een Lokprogrammer te kennen om het geluid in de decoder te laden.

Ik heb twee versies van het geluid: met en zonder koelventilator (beide zijn 8Mbit versies):
http://www.youtube.com/watch?v=IuEKjUhdlLk (zonder koelventilator)
http://www.youtube.com/watch?v=J-gOJ4ZS7Do&NR=1 (met koelventilator)

Indien iemand ge?nteresseerd is in het geluid volstaat het om mij even een PM te sturen met je e-mail adres waar ik de ESU soundfile heen kan sturen.


Het is Marklin...
Ik dacht dat je die sounddecoders daarvan niet kon veranderen?
Spoorse groeten
Dimitri

dgrr57

citaat:
Geplaatst door trainfreak

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Als er een Loksound-decoder in de M?rklin zit heb ik wel een Loksoundfile voor de 55 en 1800. Je dient dan wel een Lokprogrammer te bezitten of iemand met een Lokprogrammer te kennen om het geluid in de decoder te laden.

Ik heb twee versies van het geluid: met en zonder koelventilator (beide zijn 8Mbit versies):
http://www.youtube.com/watch?v=IuEKjUhdlLk (zonder koelventilator)
http://www.youtube.com/watch?v=J-gOJ4ZS7Do&NR=1 (met koelventilator)

Indien iemand ge?nteresseerd is in het geluid volstaat het om mij even een PM te sturen met je e-mail adres waar ik de ESU soundfile heen kan sturen.


Het is Marklin...
Ik dacht dat je die sounddecoders daarvan niet kon veranderen?


De sound kan niet veranderd worden. De sounddecoder wel. Zie HIER.

Geert SBB 460

Geplaatst door ERVIN

Even een vraagje, wat is een " tromper"??[:I]

Ik heb de 55er van VBV , het geluid dat daar in zit is net de " echte" hoor , je kan natuurlijk ook de sound-decoder bij VBV kopen, maar dat is natuurlijk wel een dure aangelegenheid.


Hallo, Ik moet Ervin hierin bijtreden. Heb ook de 5533 VBV en in zoverre ik er verstand van heb heeft die de juiste sound. BY THE WAY: Nog een leuke annekdote over de 5033 VBV. Enkele maanden terug stond deze op e bay in veiling. Als ik me niet vergis is die toen voor meer dan ? 280 van de hand gegaan. Moet vooral frustrerend geweest zijn voor de  koper dat enkele weken nadien M* zelf met dit model op de markt komt en die nieuw beduidend minder kost. Nu, als blijkt dat de sound niet goed zit heeft die hopelijk toch nog een goede invstering gedaan. Zo zie je maar.
Gr, Geert.  
citaat:

stevend

En toch zijn er zeer kleine verschillen!
Ik denk daarbij aan de opstaptreden die geel zijn bij de vb-versie, terwijl zwart op het marklin model.
Zo hangt er ook een gele sticker die bij de vb-versie aan de kant van de "B" zich bevind, terwijl bij het marklin model dit aan de kant van locnr is.
Welke is nu de juiste?

dgrr57

citaat:
Geplaatst door stevend

En toch zijn er zeer kleine verschillen!
Ik denk daarbij aan de opstaptreden die geel zijn bij de vb-versie, terwijl zwart op het marklin model.
Zo hangt er ook een gele sticker die bij de vb-versie aan de kant van de "B" zich bevind, terwijl bij het marklin model dit aan de kant van locnr is.
Welke is nu de juiste?


Die sticker, zou dat niet een rooster zijn [?]



itchy

Worden er bij deze 55 de nodige onderdelen geleverd om een half statisch model te maken? Dus met de nodige luchtslangen e.d. aan de voorzijde?
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Misschien kan er iemand eens een foto plaatsen van beide modellen waar we dan de verschillen kunnen op zien. Dit zal voor mezelf, maar ook voor anderen toch een pak duidelijker zijn denk ik.

Verder vraag ik me af of er geen verborgen functies op het M?rklin-model zitten. Bij mijn reeks 25.5 zit bijvoorbeeld nog een rangeerstand verborgen in de functies die je makkelijk actief kan zetten via je Central Station (of een soortgelijke centrale). Is dit bij de reeks 55 ook zo?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Memling

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door stevend

En toch zijn er zeer kleine verschillen!
Ik denk daarbij aan de opstaptreden die geel zijn bij de vb-versie, terwijl zwart op het marklin model.
Zo hangt er ook een gele sticker die bij de vb-versie aan de kant van de "B" zich bevind, terwijl bij het marklin model dit aan de kant van locnr is.
Welke is nu de juiste?


Die sticker, zou dat niet een rooster zijn [?]






Zeer mooie foto's van de 5533 toen deze nog voor Nederland gehomologeerd was.
Heden is het enkel de 5523 die nog over de ATB beschikt en Nederland nog in mag.
Maar de ventilatieroosters op de zijwand bleven op de 4 andere IJZEREN RIJN 55 bestaan. (De extra ventilatie was nodig voor de Schakelkast waar de Veiligheidstoestellen voor Nederland en Duitsland zich bevonden, doch de EBA goedkeuring is er nooit gekomen)

spoorse groeten
Memling

stevend

Heren m'n excuus! Na het zien van het groot voorbeeld...
Het is inderdaad een rooster.
Maar zoals gevraagd

het marklin exclusief vb- versie

het marklin versie
De foto's zijn van het net gehaald enkel ter info, en om dat bovenstaand punt aan te halen.