Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Amintiriferoviare

Gestart door TECHWIL, 29 januari 2010, 10:03:21 AM

TECHWIL

RENWIL

dgrr57

Klinkt ook nieuw voor mij.
Zou deze firma ook in de sfeer van L.S.Models zitten (of A.C.M.E.) [?]

ERVIN

Is anders wel een mooie loc.

Steven 1/43 modelling


cyberbeast

Leuk maar ziet er een beetje speelgoed-achtig uit vind ik.
 

Jurgen

De zijspiegels vind ik wel een beetje lollig. Nog nooit gezien trouwens op een loc.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

TECHWIL

Met wat googlen volgende bijkomende info over deze loc gevonden :
Is een ASEA loc afgeleid van de 060 EA CFR, welke als s?rie NSB El 15 is gekend en waarvan bij NMJ een messingmodel werd ontwikkeld :

Deze loc wordt in beperkte oplage vervaardigd en is te koop bij
www.Naumann-online.de

RENWIL

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Jurgen

De zijspiegels vind ik wel een beetje lollig. Nog nooit gezien trouwens op een loc.



@ Jurgen,  Moet je eens kijken bij Noorse Nohab modellen, zelfs bij Hongaarse Nohabs staan er ook spiegels op, gemaakt bij Roco en Heljan.
[:)]

Als je een messing model wilt dat inderdaad in zeer beperkte oplage gemaakt wordt is de prijs rond de 1100 euro,in Genk stond er ook een NOHAB model gemaakt door NMJ en dit was ook deze prijs. Tis maar indien er mensen zijn die belangstelling hebben???????[:)]

rixke rail

Voor de ge-interesseerden, het origineel (spijtig genoeg geen nl-versie-tisintfrans ! [:o)]):



Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

rixke rail

Het blijft hier plots ijzig stil ! [B)]
Heeft er iemand ?berhaupt gemerkt dat op de originele versie die zijspigels ontbreken ? [:0]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Mattias

citaat:
Geplaatst door rixke rail
Heeft er iemand ?berhaupt gemerkt dat op de originele versie die zijspigels ontbreken ? [:0]




Was me paar dagen geleden ook al opgevallen...
Maar wat mij ook opgevallen is, is dat de loc in model een type 40 is, en deze op die infokaart, een type 60 is [;)]
Zie anders ook eens de panto's, dan zie je het direct [:)]
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

rixke rail

Ok, U hebt een punt, Mattias, nochtans staan er overal op de site verwijzingen naar de "060-EA", bv. het boek : "060-EA LOCOMOTIVE - 40 years from first electric locomotive built in Rumenia"
Wat die stroomafnemers betreft, die zullen wel in de loop van de jaren vervangen zijn door ??narmige exemplaren, zeker ?
Ik denk wel wel dat het dezelde lok is. Iemand een ander idee ?
Mijn kennis van Roemeense lokomotieven is namelijk vrij beperkt ! [8)]
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN