Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

Kautenbach

Mooi werk, laat je de kap zelf ook meelopen in de boog van je sporen?

C.B.

Citaat van: Kautenbach op 20 mei 2017, 11:58:37 AM
Mooi werk, laat je de kap zelf ook meelopen in de boog van je sporen?
Dank je . Nee  deze is recht , enkel aan de zijkanten is het wat schuin afgesneden. Een soort trapezium dus.   
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Juist terug van een reisje Gotthard.
Daar heb ik weeral veel gezien en onthouden voor de modeltreintafel.

De lijn is ondertussen zo goed als uitgerust met ETCS Level 1 en 2.
Dit betekent dat alle magneten langs het spoor voor treinbeveiliging zijn verdwenen.
In plaats daarvan zijn dan de bakens/balises gekomen die tussen de rails liggen.

Dus nu ook bij mij (zelfbouw want volgens mij bestaat dit nog niet in model)
De eerste fase op mijn treintafel.



De eerste 2 (proef) balises liggen tussen de rails aan het uitritsein , links daarvan nog een spoor met de conventionele magneten (die er bij mij dus allemaal eruit gaan)

Ook worden de laatste seinen (van het merk Schneider nog) vervangen door exemplaren van Microscale (omdat die de juiste kleur oranje/groen geven)
Ook wordt de 1e seinbrug aan het station zelf volledig opnieuw terug opgebouwd en zal ongeveer hetzelfde uitzicht krijgen zoals de seinbrug op de verbindingsbrug tussen beide kamers.
Dan wordt het tussenperron verder aangepakt.

Werk genoeg dus.

Groetjes.
Claudio.

mahtoska1

Mooie details die je daar toont. Dit wordt een top baan.

C.B.

De ETCS bakens zijn opnieuw vervangen.
Ik had nog messing platformpjes liggen van containerwagens en deze gebruikt om de balises te maken. (veel fijner ook)
Ook het feit dat er gaatjes inzitten maakt dit ideaal voor zoiets , een likje gele verf doet de rest.



ETCS bakens (voor Level1) versie 2.0.

Ondertussen is de eerste seinbrug compleet opnieuw opgebouwd , zoals de seinbrug op de verbindingsbrug.



de SBB seinen (de recentste zijn nu voorzien van een platform) zijn nu bevestigd met zogenaamde mastklemmetjes.

Nu kan ik ook eindelijk starten met de bovenleidingswerken op deze plaats.



Mag nog eens los , 3X Traxx BLS met trein 42027 Köln Eifeltor - Gallarate op de Gotthard richting "Chiasso".



Verder geraak ik nog niet.  ;D

Ondertussen verlopen de werken aan het perron gunstig .... alleen het wachtershuisje moet nog gebouwd worden ?
Maar dat is voor een volgende keer.

Groetjes.
Claudio.

Geert

En dit ga je namaken in H0  ;)

Echt knap,zeg...

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

mahtoska1

Hey Claudio,
Ik kijk altijd uit naar je vorderingen. Zeer inspirerend...

modelbaanHO

Citaat van: Geert op 17 augustus 2017, 10:26:23 AM
En dit ga je namaken in H0  ;)

Echt knap,zeg...

Geert

Inderdaad, zeer levensecht !
Ik blijf je vorderingen volgen.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Citaat van: modelbaanHO op 17 augustus 2017, 16:28:30 PM
Citaat van: Geert op 17 augustus 2017, 10:26:23 AM
En dit ga je namaken in H0  ;)

Echt knap,zeg...
Inderdaad, zeer levensecht !
Ik blijf je vorderingen volgen.

+1 !!! Je bent fantastisch goed bezig  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

#355
Ik ben nog eens met een update. 8)
Er komt eindelijk wat beweging in de opbouw van het tussenperron.
Maar eerst : Arnold en Mattias zijn 2 fantastische mensen die belangeloos voor mij het lokaal uitgesneden hebben met een plotmachine .
Moesten ze het hier alsnog lezen , nogmaals bedankt , mannen.  8)

Daar gaat het over in deze update, deel 1 van het wachtlokaal en de "bos"bedekking van de rotsen fase 1.



Eerst nogmaals het voorbeeld. (Het wachtlokaal te Taverne Torricella.



De uitgesneden zijwandjes , met de hand kun je dit niet realiseren (heb ik persoonlijk kunnen ondervinden).



Het puzzelen en plakwerk kan beginnen. Het gaatje rechts beneden is voor het printplaatje met LED om door te steken.



Ondergrond is al in orde , ook de zitbankjes (zelf gemaakt) zijn een feit.



Ook de bijhorende onderdeeltjes aangeschaft , gaande van Zwitserse klokjes , ticketautomaat tot de Selecta bak. Allen verlicht , ook de trein (uurrooster) affiches mogen niet ontbreken en gaan ook dienen om de LED draadjes weg te camoufleren



Het is met momenten echt prullenwerk.
Het wachtlokaal staat daar los en zeker niet op zijn plaats , daarom dat het wat scheef op de foto staat. (ik moet plaats hebben om te werken  ....)
De rest van het verhaal over het lokaal komt hopelijk binnenkort.

Ook zijn de rotsen verder aangekleed en in eerste fase is de bosbedekking erop gekomen.
Maar eerst het voorbeeld hoe het daar echt uitziet.



En hieronder in eerste fase bij mij:



De rotsen moeten ook nog een behandeling krijgen.



De overgang van deze bosbedekking wordt gedaan door boompjes en struikjes , die goed zouden moeten aansluiten op deze bedekking. (ik zal toch eens raad moeten vragen aan de Jos "Grove Den"  denk ik ....  8) )

Ook is een beetje aan de parking (uitneembare plaat) gewerkt , er zijn steunmuurtjes bijgekomen en ook verdere begroeiing fase 02. ('t is nog niet af ze ne)



Als laatste een foto vanop de Gotthardlijn genomen in het voorjaar:



Doortocht in Steinen (CH) met een RailCare trein naar Oensingen met winkelwaar voor supermarkt keten COOP.
Hier met BLS lok 465 018 Flash Fire.

Zo dat was het voor nu ...
Groetjes.
Claudio.

mahtoska1

Adembenemend mooi.
De bomen op de rotshellingen zijn zeer goed gelukt.
We kijken uit naar het vervolg.

ERVIN

Zoals het te verwachten was heb je dit weer erg mooi gemaakt , dat wachtlokaal gaat helemaal in orde komen , leuke details trouwens , en die berg ziet er machtig uit zo met dat groen , lijkt allemaal veel groter nu.   ;)

BC911

Mooie update met al die details  8).
Groeten, Bert

Iedereen beleeft zijn hobby op zijn manier ...

Michiel

Bedankt Claudio, elke update is weer genieten. Wat je doet is telkens weer goed overwogen, en met zorg uitgevoerd. Prachtig verzorgde baan.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)