Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

Cozzy

Altijd fijn om foto's van jouw baan te zien!
Inspirerend!

Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

Dank jullie. :D
De gipswerken vallen beter mee dan ik eerst had gedacht.
De juiste kleur en structuur is er al : ik gebruik als "rotsstructuur" de gipssoort van Noch : dus zandsteen en graniet , of een mengeling van beide met een mix van water in een rubber kuipje, deze pasta wordt vervolgens met spateltje en borsteltje bevestigd op het kreppapier , ook plaats ik extra hardschuim rotsen op het kreppapier.
Als deze werken achter de rug zijn , staat het geheel klaar voor het plaatsen van begroeiing.
Enkel aan de toppen zal er waarschijnlijk geen "groen" zijn.  :)

Juist aan de tunnel + wandelweg  moet wat afgeplakt worden , omdat de witte montage gips nog behandeld moet worden met de geschikte verf om de juiste structuren te kunnen krijgen.

Maar dat is voor een volgende keer. ;D
Groetjes.
Claudio.

Peter

Claudio, het wordt steeds maar mooier en mooier.
Prachtig gewoon.
Met vriendelijke groeten
Peter

C.B.

Dank je Peter , ....
Nu hopelijk ooit nog een cursus bomen bouwen volgen  , om alles mooi af te werken.
Trouwens , de tunnelportaal is nu volledig afgewerkt , de witte gips is onder handen genomen.



Alleen de begroeiing ontbreekt nog en is voor een later stadium.


Groetjes.
Claudio.

Gerolf

Mooie foto, Claudio - je ziet goed wat voor prachtig werk je al gedaan hebt  8)
al heb ik de indruk dat de kleuren wat "gepimpt" zijn (contrast, witbalans, ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

#321
Dank je Gerolf , het valt allemaal tot hiertoe vrij goed mee. (de gipswerken en de nabehandeling.)

Citaat van: Gerolf op 02 mei 2016, 00:07:53 AM
al heb ik de indruk dat de kleuren wat "gepimpt" zijn (contrast, witbalans, ...)

Ondertussen heb ik de foto opnieuw gemaakt , en vervangen in bovenstaande post van me , doordat ik gisteren heel wat belichtingsproblemen had om de foto te maken.
Bijgevolg was de oorspronkelijke foto nogal serieus bewerkt om het zo goed mogelijk te krijgen.
Vandaag maar opnieuw bezig geweest , maar de foto is nu wel een beetje te licht door de zon inval in de zolderkamer.
Maar hier is de foto dan weinig of niet bewerkt , echter in werkelijkheid is bij mij de kleur tussen de "rotsgesteente toch nog wat meer rood-bruin "zandkleur", dan wat op de foto te zien is.  :-\
Vanavond kan de kleurinval weer helemaal anders zijn .... (zucht)  8)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

Nog eens een klein vervolg aan dit verhaal.
Ondertussen heb ik niet stilgezeten met de bouw.
De heuvels zijn volledig afgewerkt met gips , en kan ik rustig de begroeiing plaatsen.



De heuvels afwerken met gips viel uiteindelijk goed mee. Hier een kijkje aan de "zuid" kant.



Ik heb eerst aan de afneembare plaat gewerkt met wat betreft de begroeiing , alvorens aan de slag te gaan op de treintafel zelf.
Als deze plaat was afgewerkt , kon ik deze plaatsen en beginnen om alles wat verder aan te kleden.



Alles sluit mooi aan , alleen ben ik op dit moment nog niet echt tevreden met het totaalbeeld daar ...



Het begin is er , er ontbreken verder nog wel bomen , struiken , ... en zo verder , trouwens let niet op de bovenleidingsdraad ,
die hangt daar als een "wasdraad" omdat deze nog niet opgespannen is.

Over bovenleidingsdraad gesproken , vermits alle locomotieven SBB stroomafnemers hebben (zeer smalle sleepstukken) moet ik wel
eens met een Y ophanging werken , zie volgende foto.





Nogmaals een kijkje door het tunnelkoker.



Met dit kleur van gras ben ik wel tevreden en denk dat dit de hoofdzakelijke kleur gaat worden voor de rest van de tafel.

Tot een volgende.
Groetjes.
Claudio.

loebaske


Ziet er verdorie goed uit kwa kleuren, met de begroeiing komt dat zeker dik in orde  ;)

Peter

CiteerZiet er verdorie goed uit kwa kleuren, met de begroeiing komt dat zeker dik in orde

+ 1
Met vriendelijke groeten
Peter


SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

C.B.

Dank je allen , met de rotsen ben ik helemaal tevreden , met het gras aan de steunmuur echter nog niet ...
En het is best mogelijk dat er daar ook nog bijkomende steunmuren gaan komen , maar dat zal iets voor de winter worden denk ik .... :-\


Groetjes.
Claudio.

evan

Oei ik heb wat gemist laatste keer.  Knap sfeertje en de rotsen vind ik er zeer gelaagd uitzien.
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Michael

Claudio, ik vind de rotspartijen zeer geslaagd, zowel van vorm als van kleur.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154