Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

C.B.

Dank je allen , alhoewel ik hier en daar toch nog wat foutjes heb ontdek .... dat heb je als je onmiddellijk in de nabijheid met een iPhone kunt fotograferen in plaats van een fototoestel wat verder weg.  ;D

Alleen jammer dat het wachtlokaal bij mij net in een boog ligt , in plaats van recht ... maar ja plaatsgebrek hé ...
ook daarom dat er ook geen voorseinen een beetje verder zijn geplaatst en enkel de hoofduitritseinen.
Groetjes.
Claudio.

Peter

#376
Claudio,

Zal het nog eens herhalen: het wordt een super baan. Nee, wat zeg ik ....het is al een super baan met prachtig detailwerk.
Proficiat
Met vriendelijke groeten
Peter

Dreha

Claudio,

Heb in de jaren 80 en 90 veel met trein gereisd door Zwitserland.
Dat was altijd een hele leuke ervaring al die prachtig onderhouden loks en stations.
En ik moet zeggen bij het zien van jouw baan komt dat gevoel weer helemaal terug  :).
Je treft de sfeer compleet.
Blijf je zeker volgen.

Grts

Harald

Fan51

Beste Claudio,

Man, man, man, als rasecht Zwitserlandliefhebber heb ik hier al mijn ogen uitgekeken.

Respect en bewondering voor de manier waarop jij de kunst van het modelbouwen beoefent,
met zoveel monnikengeduld en een precisie de naam 'Zwitsers' waardig.

Jammer dat ik mijn Zwitsers materieel nog niet kan laten rijden. Vermoedelijk uitgesteld tot aan mijn pensioen.
Intussen geniet ik maar van jouw creaties en die van zovele anderen en mag ik binnenkort gelukkig weer van het échte Zwitserland
in het kanton Graubünden (St. Moritz) gaan genieten van al die schoonheden...  8) :)

Doe zo verder, Claudio, en verwen ons met nog meer van jouw creaties!

Beste groeten,

Geert
Modelspoor : bouwen of verzamelen, de passie is er niet minder om !!!
Schaal H0 - DC Analoog en DCC TRIX Mobile Station 2

C.B.

@ Peter , Harald , Geert.

Merciekes voor de reacties.  :)
Aan de reacties te lezen heb ik de indruk dat kwa sfeer , dit project inderdaad in de juiste richting zit , waarvoor dank.
Nou ja kunstenaars , er zitten hier die nog een niveau hoger zitten ze ne ... maar moet zeggen het valt beter mee dan ik eerst dacht , dat wel. :)

De keuze om dit gedeelte na te bouwen bleek voor mij de juiste zijn.
(ik had eerst het station Bellinzona in mijn gedachten , foto's had ik genoeg , plannen waren uitgetekend ... maar dit was veel te groot om te doen.)

Nu heb ik alles (als het af geraakt tenminste  ;D )

In eerste kamer:
- Station Taverne Torricella (kan ik kleine rangeringen doen) met paradespoor (brug) en aftakking naar Lugano Vedeggio.

De tweede kamer:
- Goederenstation Lugano Vedeggio (kan ik al de goederentreinen samenstellen)
- paradespoor (gaat een compleet ETCS L2 baanvak worden tijdperk 6 zoals ze er nu ligt tussen Bellinzona en de zuidelijke portaalbasistunnel.)
- aftakking (via een enkelspoor) van de hoofdsporen naar een lokdepot ("Chiasso") die als laatst zal gemaakt worden om daar de locomotieven samenstellen en
  uit te wijken.



Groetjes.
Claudio.

Dirky

super mooi gebouwd EN Zwitsers! Hoezeer ik ook op zoek ga, geen enkel Belgisch tafereel kan me even sterk bekoren...

C.B.

#381
Misschien hebben sommigen het al gemerkt , maar er zijn geen berichten meer geplaatst van me hier.

Reden:

Het treingebeuren op de zolder staat "on hold".
Reden:
Geen tijd/zin (momenteel met andere dingen bezig ... o.a. mijn muziek database aan het organiseren - ben al een jaar mee bezig)
Familiale omstandigheden (drukke momenten) laten het even niet toe om met verschillende hobbies bezig te zijn.

Ik zit nog steeds te wachten op een lading sporen voor ik verder kan.
(Het enigste wat ik nog gedaan heb , is een proefopstelling gemaakt van een Tillig wissel en MP6 motor in combinatie met een OC32 / TM 44 sturing , meer niet)

Ik heb ook gemerkt dat mijn laatste foto's hier ook niet wat het zou moeten zijn.
De website is ook een ramp en staat ook op "Hold"

Hopelijk is de zin terug volgend jaar of zo ...

(Gelukkig heb ik ook al een positief geluid gehoord en zijn er andere mensen die heel misschien mijn station willen namaken ... en is dat eventueel de voorzet van een nieuw begin , wie weet.  ;) )


Groetjes.
Claudio.

55erke


Hoy,
Hopelijk vind je de tijd en energie terug want het is  wel een super knap baantje.
Groetjes

Gerolf

Citaat van: 55erke op 16 november 2018, 09:56:35 AM
Hopelijk vind je de tijd en energie terug want het is  wel een super knap baantje.
Groetjes

Ik hoop mee !!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

Dank je Johan en Gerolf.

Ben zelfs aan het overwegen om deze topic te sluiten en opnieuw te beginnen met herwerkte en betere foto's.
Ach, ik zal wel zien ...
Groetjes.
Claudio.

krispy

Ach , de moet ni opgeven iedereen maakt dat wel is mee, ik zit ook in zô dip
De laatste twee jaar eigenlijk bijna niets gedaan op zolder , buiten af en toe eens een avondje gereden , voor de rest het forum volgen zodat ik bij  blijf 😁
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Steam.N

Claudio, laat de moed niet zakken.
Zélf zit ik ook in dergelijke situatie, maar stilaan komt de goesting terug.

Even geen drastische beslissingen nemen, tot de vlam terug in de pan slaat ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Peter

Claudio,
Die inzinking overkomt ons (bijna) allemaal.
Een tijdje rustig laten bezinken en je zal merken dat de moed en de goesting weer terug komt.
Je hebt al een super stuk afgewerkte baan, waar er veel jaloers op zouden zijn. Het zou
zonde zijn moest die verdwijnen.
Met vriendelijke groeten
Peter

itchy

Citaat van: Peter op 18 november 2018, 11:21:46 AM
Je hebt al een super stuk afgewerkte baan, waar er veel jaloers op zouden zijn. Het zou
zonde zijn moest die verdwijnen.
Zeker en vast!
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

59erke

Citaat van: C.B. op 17 augustus 2017, 10:14:47 AM




Claudio, als je bovenstaande foto een slechte foto vindt, dan vraag ik mij af welke je wel een mooie foto vindt.
Las gerust even een pauze in, bij een thuisbaan heb je geen deadline en kan je gerust werken volgens eigen tempo.
Niemand van het forum gaat dit je kwalijk nemen maar zo een prachtbaan moet je in ere houden evenals deze topic
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan