Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

knibbelknabbel


gjvdz

Mvg Giel-Jan

C.B.

citaat:
Geplaatst door gjvdz

Vanwaar komt de bovenleiding?



Sommerfeldt.
Ik bestel deze via een handelaar in Belgi?.

De toekomstige seinen zullen van Microscale (CH) komen.
Vanwege deze fabrikant ook de typische seinbruggen uitbrengt.
http://www.microscale.ch/
Groetjes.
Claudio.

gjvdz

Mvg Giel-Jan

C.B.

#34
De laatste foto's voor dit jaar van het project , laat ik hier nog even zien.

Wat is er allemaal gedaan ....
De 1ste houten plaat voor het landschaps-profiel is bevestigd,...
En, ik heb een onderdoorgang gemaakt voor de reizigers van het station tot naar het perron tussen de sporen 2 en 3.



Hier zie je het resultaat van de toegang tot de ondergrondse doorgang voor de reizigers.



Een detail opname van de trap , gemaakt van stukjes dun multiplex-hout.



Deze onderdoorgang is ook van LED verlichting voorzien.



Een detail opname van de afgewerkte trap (de armleuning is gemaakt van overschot Sommerfeldt bovenleiding) , en is
nog niet definitief juist van vorm.



De 1ste plaat voor het landschaps-profiel is bevestigd.

Edit 19/08/2013: web-dagboek aanpassing.
Groetjes.
Claudio.

Paulogic

Mooi. Heel vergaand he... lichtjes in een gedeelte dat je
bijna niet ziet. Maar t'is wel sfeer !!
mvg,
Paul(ogic)

Steven 1/43 modelling

Hallo,

knap dat je nu al je voorzieningen neemt voor later, met de trap wat hoger te plaatsen. Goed gezien [:)]


Overigens knap thema !

Tot dan, Steven

ERVIN

"Onze" Claudio laat niet dikwijls iets zien , maar als hij dan eens iets laat zien is dat ook altijd de moeite h?.[;)]

gjvdz

Mvg Giel-Jan

evan

Ik heb de indruk dat deze baan ook rijk aan detail gaat zijn.
Knap gedaan[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

C.B.

@ Paulogic:
Momenteel zijn alle toegangen tot de onderdoorgang geplaatst en mede
door de LED verlichting , geeft dit inderdaad een leuke sfeer in deze doorgang , tijdens de "nachtelijke" uren. [:)]

@ Evan , Gjvdz:
Met als gevolg dat het allemaal een beetje langer duurt .... (zucht) [:D]

@ Ervin:
Ik post inderdaad geen veelvoud van berichten maar lezen op het forum doe ik echt wel ... [:)],
Dit is gewoon door soms echt geen tijd te hebben ... neem nu mijn diensturen van afgelopen dagen:
Maandagmorgen beginnen om 03u00 - trein naar Bad Bentheim (Volvo trein) daar had ik gedaan om 12u20. Slapen in het hotel om 's avonds om 00u00 terug te beginnen tot 09u00 's morgens , om de retourtrein naar Gent te brengen ...
De dag nadien kon ik terug om 03u00 's nachts beginnen.
Dan heb je achteraf als je thuiskomt niet veel zin om op een forum nog wat berichtjes te plaatsen .... [:D][:)]
Gelukkig ben ik nu enkele dagen thuis om op adem te komen.[:)]

@ Caponordtraveller:
Was inderdaad nodig voor het perron dat nog gemaakt en geplaatst moet worden.[:)]
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Amaai Claudio , dat zijn idd zware dagen man!!![xx(]

Maar geniet nu maar eens extra van je vrije dagen , er is sneeuw op komst dus dat worden lange modelbouwdagen....[^]

gjvdz

Mvg Giel-Jan

PeterBrz

Erg knap gedaan die doorgang voor de voetgangers!
Pas maar op dat de Preiserianen niet blijven plakken aan de leuning [:D] [8D]

C.B.

Nog 1 foto krijg je te goed van me. [8D]
Alle doorgangen zijn nu geplaatst en ook de plaatsing van de 1ste perron-boorden zijn een feit.



Ik heb gisteren een hele namiddag zitten nadenken hoe ik de perron-boorden het best ga namaken , vermits de stations-sporen verder in een boog liggen , en bijgevolg ook het perron dat meegebogen moest worden. De oplossing is hout geworden want op deze manier kan ik een vrij mooie boog uitzagen. Plus de imitatie van de boordstenen kan hierdoor gemakkelijker worden door gewoon de zaag in te zetten op het bovenvlak. (dat bestaat uit een dun stukje multiplex dat op de perronboord is vastgelijmd.)
En met het langste rijtuig (zo'n 31,6 cm lang) dat ik in mijn bezit heb , is dit het ideaal "test"rijtuig om te zien of deze nergens het perron "raakt".


Groetjes.
Claudio.