Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Gotthardbahn 2010 Lugano Vedeggio

Gestart door C.B., 28 januari 2010, 11:12:58 AM

C.B.

Hey allen;
Momenteel loopt een topic bij sporenplannen over een gedeelte van de Gotthardbahn in aanbouw , namelijk het gedeelte "Taverne Torricella" station op de Gotthardbahn met een verbindingslijn naar het goederenstation Lugano Vedeggio , beide in het kanton Ticino.

De reden dat ik hier verder ga met deze nieuwe topic en niet meer bij sporenplannen is:

De aanbouw hoort niet echt meer bij sporenplannen en nog
een volgende en belangrijker reden is:
dat de foto's in betreffende topic (die rechtstreeks gelinkt zijn via mijn site CB-Fotorail) een andere lokatie gaan krijgen op desbetreffende site vanwege dat het daar er maar rommelig op staat in de sectie modelbouw.
Nu, om allemaal kruisjes te vermijden in de topic bij sporenplannen ga ik daar ook wat postjes van mij bewerken , zodat het daar nog een beetje te volgen is. (ik zal me daar beperken tot het sporenplan zelf.
Vanaf nu gaat de aanbouw dus verder in deze topic en wens ik u allen veel plezier met mijn "newsletter".:)
Groetjes.
Claudio.

C.B.

En zo ver staan we in het nieuwe jaar 2010.[:)]



Hier een kijkje op de helling in aanbouw.
Dit komt dus van het schaduwstation en gaat naar het niveau +1 , waar het station Taverne Torricella ligt.



Een kijkje op het totaal overzicht , van wat er nu allemaal al gedaan is.



De tunnelportalen van Noch zijn voor mij zeer natuur getrouw uitgevoerd.
Zonder dat het allemaal te plastiek overkomt (is trouwens gemaakt van een soort piepschuim)
Dit portaal komt het best overeen met de tunnels op de Gotthardbaan.



Een kijkje op de afgewerkte helling naar het niveau +1 , inclusief wisselverbinding
en zijdelingse bescherming.
Groetjes.
Claudio.

glamo

Ziet er zeer netjes uit, ik ga dit met spanning volgen.[;)]
 

PeterBrz

Prachtig, als Zwitserse fan blijf ik dit vol belangstelling volgen.
Succes met de bouw van je baan!

Groeten, Peter

ERVIN

Goe bezig Claudio , maar ik had dan ook niets anders verwacht.[;)]

Greg

Ziet er al erg goed uit eh [:p]

Erg mooi [;)]
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

C.B.

#6
Ik ben nog even bezig geweest aan de modeltreintafel , en ditmaal geen houtwerk of rails leggen , maar ...
het plaatsen van de eerste bovenleidingspaaltjes naar Zwitsers voorbeeld.



Ze moeten nog wel een laagje verf krijgen , want deze paaltjes zijn al een keer gebruikt geweest
op mijn vorige proef"plank".

Edit 19/08/2013: web-dagboek aanpassing.
Groetjes.
Claudio.

ERVIN

Aan je baan gewerkt, en dat op Valentijn , maar ook dat kan romantisch zijn h?.[^]

C.B.

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Aan je baan gewerkt, en dat op Valentijn , maar ook dat kan romantisch zijn h?.[^]


H?h?h? ... ik weet het , maar de avond is nog jong , dus ... [:D][;)]

Maar dit werkje moest echt af , omdat ik voor de rest deze week , waarschijnlijk geen al te veel tijd op overschot heb.
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#9
In feitelijk is er echt niet zo veel meer gebeurd , dan wat sporen te leggen en enkele bovenleidingspaaltjes bijplaatsen.
Gewoon omdat momenteel er weinig tijd overschiet voor de hobby.
De titel van deze topic is dus echt van toepassing voor mij. :)



Een kijkje op het totaal overzicht , van wat er nu allemaal al gedaan is.
Momenteel ben ik dus bezig met de aanleg van het stationsgedeelte.
Vooral het juist leggen van wissels en hun respectievelijke motoren is karwei van enkele uren per wissel.
ook de voorbereiding van de wissels (solderen van extra draadjes) is een tijdrovend karwei.
Ook hebben de meeste rails al een roestkleurtje gekregen , en zijn al enkele bochten aangepakt in verband met zijdelingse bescherming.

Meer kan ik op dit moment niet vertellen.  ;)

Edit 19/08/2013: web-dagboek aanpassing.




Groetjes.
Claudio.

conducteur

Mooi! Ziet er stevig uit. Is het volgende project de Gotthard Basistunnel?[:D] Even rekenen leert ons dat je daarvoor 655 meter tunnel moet voor leggen[:D]. Zot zijn doet geen zeer h?, all? da zeggen ze toch.[:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

PeterBrz

Je bent alvast goed op weg hoor! Alles op z'n tijd, en dan graak je er zeker en vast wel![:D]

Groeten, Peter

C.B.

citaat:
Geplaatst door conducteur

Mooi! Ziet er stevig uit. Is het volgende project de Gotthard Basistunnel?[:D] Even rekenen leert ons dat je daarvoor 655 meter tunnel moet voor leggen[:D]. Zot zijn doet geen zeer h?, all? da zeggen ze toch.[:D]


Ik zal maar al te blij zijn dat het rangeerstation in de volgende kamer ook ligt.
Maar eerst dit gedeelte afwerken (en dan heb ik het nog niet over de landschapsbouw en sturing van de baan) ...
+ ik moet nog een gat door de muur boren voor de verbinding naar het rangeerstation... ('t is nu wel niet de Gotthardtunnel maar toch ...) [:D]
Groetjes.
Claudio.

C.B.

#13
Eindelijk zijn al de sporen gelegd voor "Taverne Torricella".
Het lijkt precies dat het 2e keer niks is , maar er kruipt toch heel wat tijd in.
Ook zijn al de sporen en wissels voorzien van een roestkleurtje.
Ook de wisselmotoren zijn geplaatst onder de treintafel.



Links van de Hupac containertrein is er nog een bijkomend opstelspoor gekomen zoals het ook in de werkelijkheid is , maar dit stond niet getekend op de schets , omdat ik dacht eerst geen plaats te hebben daar.

Ook zijn al de bochten en boogwissels (behalve die van het opstelspoor) voorzien van verkanting (schuin liggend door middel van een draadje 1mm)



Rechts van deze containertrein komt ongeveer het perron.
Dit perron ligt tussen beide hoofdlijnen (tussen spoor 2 en 3). Het station komt helemaal links.
Via de bocht gaan er 3 sporen via een brug en doorgang door de muur naar de andere kamer.



Een detail van de wisselstraat "uitrit station Taverne Torricella" , richting andere kamer zeg maar.
Het linkse spoor gaat naar het rangeerstation "Lugano Vedeggio" en de 2 andere sporen is de "Gotthard" hoofdlijn richting Lugano.
Deze 2 sporen gaan in de andere kamer naar het 2e schaduwstation.

Edit 19/08/2013: web-dagboek aanpassing.
Groetjes.
Claudio.

PeterBrz

Je bent weer goed bezig Claudio [;)]
Heb je ook gedacht aan het 'probleem' van een opstelspoor in een bocht, je kan namelijk niet of zeer moeilijk wagons of locs koppelen. Maar mogelijk heb je daar een oplossing voor.

Groeten, Peter