Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

idee voor een paar "specials"

Gestart door smartje268, 22 januari 2010, 11:39:05 AM

smartje268

als (her)beginner is MSM een fantastische schat aan informatie.
Ik ben dan ook gestart met een hele doos nummers te kopen die ik niet meer had gekocht toen ik iets anders ging doen als hobby .

Toen ik ze allemaal aan het doorsnuisteren was had ik het idee dat het misschien wel eens nuttig zou zijn om een aantal special edition's uit te geven met ??n bepaald onderwerp.
Nu moeten we de hele reeks doorzoeken om bepaalde zaken terug te vinden.

Een mogelijkheid zou bvb kunnen zijn:

Bomen , struiken en vegetatie maken...
Weathering van gebouwen en materieel... verschillende methodes
Special Belgische gebouwen maken

En waarom niet nog eens zo'n boekwerk uitgeven met alles wat aan belgisch materieel momenteel voorhanden is. Is vroeger nog eens gedaan in twee delen. Maar ondertussen is er een massa aan materieel bijgekomen.

Voor de redactie hoeft dit zelfs niet extra werk te betekenen aangezien ze al de artikels netjes kunnen bundelen.

Zou mij alvast geweldig helpen.
t Is maar een idee.
Misschien is er op dit draadje wat meer reactie dan op mijn mail naar de redactie van MSM (geen reactie , om precies te zijn)

"Poor planning on someone's part does not necessitate an emergency on mine... "

Gerolf

citaat:
Geplaatst door smartje268

Nu moeten we de hele reeks doorzoeken om bepaalde zaken terug te vinden
Je zou ook een index kunnen raadplegen, er staan er twee online, zie http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=10021
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Aan zo'n extra uitgave wordt al jaren gedacht, maar het is er nog niet van gekomen. Wie zo dat trouwens kopen???

Ook aan een boek met Belgisch materieel wordt gedacht, heb ik uit goed ingelichte bron vernomen.

Onze excuses voor het niet reageren op jouw mail. Het zou niet mogen. [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

Wie dat zou kopen ? Gewoon alle recente trouwe lezers die niet het geluk hebben gehad om heel veel oudere nummers voor een prijsje op te kop te kunnen tikken. Zoals Smartje en ikzelf het hadden. Maar of dat er genoeg zijn om het project rendabel te maken weet ik ook niet.

Jurgen

Het doorzoeken van al mijn MSM's naar een bepaald artikel doet mij soms op een ander interessant artikel stoten.
Het is dus nog niet zo slecht om af en toe eens lang achter iets te zoeken doorheen de verschillende nummers. [:D]

Natuurlijk, zij die niet alle nummers hebben vallen hierdoor uit de boot.


Een boek met al het Belgisch materieel is wel leuk, maar zal volgens mij nooit 100 procent compleet zijn. Er zal altijd wel ergens een kleinseriemodel vergeten worden omdat er gewoon maar enkele van gemaakt zijn.
Via het waalse forum zijn er enkele draadjes gestart waarin men alle Belgische modellen probeert onder te brengen met foto's. Je moet maar eens gaan zoeken. [;)]
Het zou wel handig zijn moest dit overzichtelijk op 1 of andere website geplaatst kunnen worden. Met een mooie lay-out zou men al ver komen denk ik. Als ik er genoeg verstand van had, dan had ik het al lang begonnen. Helaas ken ik niets van websites maken. [xx(]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

janjozef

Wat ge niet kunt kunt ge leren he jurgen [:D], ik vind dat ook een goed idee, maar begin er ook niet aan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

marc goovaerts

Ik ken wel wat van websites maken (vooral Flash en Action Script). Heb er trouwens vorige week m'n diploma in behaald. Maar ik weet dan ook dat zo'n mooie website maanden werk vraagt, zelfs wanneer je alle basismaterialen in perfecte staat aangeleverd zou krijgen. Wat meestal niet het geval is.

Daarom een danku voor mensen zoals Michiel, die op z'n site een overzicht van Belgisch N-materiaal geplaatst heeft.
Een pagina die ik naast e-bay al ontelbare malen geraadpleegd heb.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door janjozef

Wat ge niet kunt kunt ge leren he jurgen [:D], ik vind dat ook een goed idee, maar begin er ook niet aan




Dat is ook waar.

Maar ik studeer niet graag. Heb ik ook nooit echt gedaan. Ik ging naar school en onderging alles. Was het goed, dan had ik geluk anders had ik gewoon een dikke buis op mijn examens. En weet je wat? Ik ben geen enkele keer blijven zitten op school, dus ik deed het toch nog niet zo slecht. [:D]
School was niets voor mij en ik zou ook nooit meer naar school gaan.

Enne, oh ironie, waar werk ik nu? Juist! [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Via het waalse forum zijn er enkele draadjes gestart waarin men alle Belgische modellen probeert onder te brengen met foto's. Je moet maar eens gaan zoeken. [;)]
Het zou wel handig zijn moest dit overzichtelijk op 1 of andere website geplaatst kunnen worden. Met een mooie lay-out zou men al ver komen denk ik. Als ik er genoeg verstand van had, dan had ik het al lang begonnen. Helaas ken ik niets van websites maken. [xx(]


En hebben jullie al HIER gekeken [?]
Een Nederlandstalige versie is voorzien.
En als er iets moet verbeterd zijn, of ontbreekt, gewoon een mailtje sturen naar het adres vermeld op de site [;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door marc goovaerts

Ik ken wel wat van websites maken (vooral Flash en Action Script). Heb er trouwens vorige week m'n diploma in behaald. Maar ik weet dan ook dat zo'n mooie website maanden werk vraagt, zelfs wanneer je alle basismaterialen in perfecte staat aangeleverd zou krijgen. Wat meestal niet het geval is.


Het probleem met een site met alle toeters en belletjes is dat niet iedereen hem zal kunnen lezen, kwestie van incompatibiliteit.
Een goed voorbeeld van dit probleem is DEZE SITE. Werkt prima met IE maar geeft rare resultaten met Firefox. Spijtig [:(]


Dit is (een van) de reden waarom ik mijn site met Notepad schrijft [;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Via het waalse forum zijn er enkele draadjes gestart waarin men alle Belgische modellen probeert onder te brengen met foto's. Je moet maar eens gaan zoeken. [;)]
Het zou wel handig zijn moest dit overzichtelijk op 1 of andere website geplaatst kunnen worden. Met een mooie lay-out zou men al ver komen denk ik. Als ik er genoeg verstand van had, dan had ik het al lang begonnen. Helaas ken ik niets van websites maken. [xx(]


En hebben jullie al HIER gekeken [?]
Een Nederlandstalige versie is voorzien.
En als er iets moet verbeterd zijn, of ontbreekt, gewoon een mailtje sturen naar het adres vermeld op de site [;)]




Inderdaad, daar had ik nog niet gekeken.
Maar ik was er dan momenteel ook niet naar op zoek. Ik gaf gewoon de info mee waarvan ik wel weet had zonder iets op te zoeken. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.