Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10
1
Ooit zal het klaar zijn... / Re: "Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD
« Laatste bericht door Gerolf Gepost op Vandaag om 16:06:59 »
De bewegingen zijn haalbaar, dus ik kan het figuurtje beginnen afwerken.
Beginnen met iets dat ik al wel eens gedaan had, maar toch wel leuk vond:

2
Modelspoor digitaal / Re: Ecos en MS_1
« Laatste bericht door raf Gepost op Vandaag om 16:04:37 »
signaal versterken tot 12 volt dat over de kabel sturen en dan van die 12 volt terug het ttl signaal maken
 ergens zitten deze chipjes  in mijn zender en rov maar om dat nu open te gaan doen om eventjes te kijken welke het zijn is wat veel werk
de ppm signalen kunnen er mee verstuurt  worden en tot een 500 meter werkt dit perfect .
verder heb ik nog niet nodig gehad maar ik denk dat 1.000 meter geen probleem zou geven

ze zitten altijd als paar verpakt dus als setje en ook bij den ali te koop
er zijn 4 signalen per chip te versturen/ontvangen
wie zoek die vind zou ik zeggen

3
Ooit zal het klaar zijn... / Re: Havnebane Aalborg Øst.
« Laatste bericht door Stedahult Gepost op Vandaag om 16:03:42 »
Even wat info over twee foto's. De foto's met de Mh loc erop, zijn niet uit Aalborg.
De ene is afkomstig van Århus en de andere van Kolding. De Mh serie heeft nooit dienst
gedaan in Aalborg. Sommige foto's geven je net wat meer detail over een klein stukje,
b.v het metselwerk, dan een andere. Daarom gebruik ik daarvan ook foto's, tot ik het
juiste gevonden heb. En dat heb ik nu, twee foto's van een hoekje bij de voormalige
dlg vestiging in Aalborg. Wil niet zeggen dat ik het bouw, maar je weet het nooit...





Foto's mogen openbaar gebruikt worden, zonder vermelding. Zijn van Havenwerken Aalborg.
4
Algemeen / Re: treinsamenstelling
« Laatste bericht door OlivierV Gepost op Vandaag om 15:59:05 »
Dafke ,

De combinatie van open en gesloten staalwagens kan perfect ,
Heb deze voorbije week nog tegengekomen op lijn 16 , richting Aarschot , getrokken door een 18²
Deze kwam van de Antwerpse haven
28 zeker, een 18, zowel de 1 als de 2 rijden geen goederentreinen. ;)

NMBS SNCB HLE1325 passeert Wichelen


Of met een 21


BLOG HLE2135 & HLE2150 @ Wichelen

Dit is echt hedendaags. De 21-ers rijden ook dagelijks een trein met brammen (open staalwagens), zelfde voor de 13.
5
Modelspoor digitaal / Re: Ecos en MS_1
« Laatste bericht door dani Gepost op Vandaag om 15:59:00 »
al bij al denk ik dat de  draadloze manier nog de beste zal zijn, zoals Gerof suggereerde.

Dan gaan de MS1 toestelletjes in de schuif tot ik nog eens een test of programmeer spoortje voor MM1-MM2 protocol aan leg...  of voor een totaal "gescheiden" stuk op de baan .
6
Gezocht / Re: Roco rails R3
« Laatste bericht door Peter Gepost op Vandaag om 15:57:12 »
Je hebt PM
7
Modelspoor digitaal / Re: Ecos en MS_1
« Laatste bericht door dani Gepost op Vandaag om 15:55:35 »
korte route via dak of vloer is even ver als langs de muur of de baan, helaas.

Ik heb inderdaad ervaring met storingen op "verlengde" kabels van dat type.  Niet fijn...   Elke "verbinding"  (soldeerpunt of  "las" zoals je dat noemt) is spanningsval, en dan ook nog over de kabel zelf.   Tenzij je relatief dikke draden gebruikt en dan is het minder handelbaar.
8
Denkpistes / Re: Waar zijn we nu mee bezig ?
« Laatste bericht door raf Gepost op Vandaag om 15:53:25 »
Zellaan gehaald en eerste mallen er mee vol gegoten
nu kijken wat het doet en wat het word
het ziet uit als gips maar het zou volgens Jean veel sterker zijn
dus kan ik dunner gaan van wand dikte om dezelfde sterkte te behouden maar dus minder gewicht

ik laat wel zien wat het geworden is
gr raf
9
Gezocht / Re: Roco rails R3
« Laatste bericht door OlivierV Gepost op Vandaag om 15:51:47 »
Ik heb er nog een stuk of 21 liggen, enkele reeds een keer geweatherd, maar een stuk of 18 ervan zijn in quasi nieuwstaat.

€15 exclusief zending?
10
Modelspoor digitaal / Re: Ecos en MS_1
« Laatste bericht door Klaas Zondervan Gepost op Vandaag om 15:50:14 »
Waarom denk je dat die 17 meter problemen gaat geven? Ervaring? De railstroom hoeft er niet door, want die wordt door de Ecos geleverd.
En is er geen kortere route mogelijk? Via het dak of de vloer?
Pagina's: [1] 2 3 4 ... 10