Hallo,
Vorig jaar kocht ik bij VBV de NMBS HLR 91. Nu rijd ik met de ecos en met K-rails van Mäklin. Nu is het zo dat mijn lokje op de K-wissels blijft haperen en verolgens stopt met rijden. Is dit euvel op te lossen of heeft hier iemand ervaringen mee. Het gaat wel specifiek over de K-rail van Märklin.
Als iemand tips heeft mag hij dit melden. het is wel zo datik op de rechte stukken geen problemen heb en ook niet bij alle wissels. Volgens mij hangt het ook af in welke richting de wissel staat (wisseltong vooraan geeft volgens mij geen probleem).
Mvg
755philippe
Een niet Marklin loc en k rail wissels , niet altijd de beste combinatie....
Il vrees zelfs ( als ik het mij correct herinder) dat er in de folder van vbv staat enkel voor c rail.
Groetjes
stuur gewoon een vraagje naar VBV want die opmerking als zouden ze enkel geschikt zijn voor C rail is volgens mij totaal bij de haren getrokken.VBV test al zijn modellen zelfs op de oude m rail.Mss kan er een powerpakje ingezet worden waardoor je die kleine overbruggingen kan oplossen.
PS: mss een copy van die opmerking in de folder hier zetten zodat we het allemaal weten.
Ik heb nochtans aan niemand zijn haren getrokken hoor 😁
Messe b-models online 2018 bladzijde 26 vanboven ;
AC versions only for Marklin c rail....
ff opgezocht en in de eerste flyers stond daar niks over vermeld.Ook niet bij voorbestelling.Ze melden op pag 29 wel met powerpack en dan zou een kleine stroomonderbreking of slecht kontakt geen probleem mogen zijn.Als de parameters juist zijn ingesteld natuurlijk.Zal ik met hun daar eens een leuk gesprekje over hebben want wou dat ook aanschaffen en hebben niks gezegd over alleen C rails.
Thx voor de info en vermits ik niet veel haar meer heb kan er ook niet aan getrokken worden :) :)
Hallo,
Het probleem is niet direkt een kontaktprobleem. Het probleem is dat de lok eigenlijk op de wissel blijft hangen. Een k-wissel heeft aan het begin puntkontakten die iets hoger zijn dan de gewone K-rail. Een powerpack heeft deze lok niet nodig wat die zit er al in. Het is gewoon zoeken naar een technische oplossing dat de lok niet blijft hangen/haperen als die over de puntkontakten rijdt.
Mvg
755philippe
Ik heb daar niet veel verstand van, daarom eerder een vraag;
Is het uiteinde van zo'n sleper niet ietwat naar boven te plooien? :-\
Misschien moet dat niet veel zijn...
;)
of de eerste puntcontactjes een beetje korter vijlen zodat je een vloeiende aanloop krijgt.
Is het niet gewoon het probleem dat de contacten op een k-rail wissel zo hoog zijn dat de loc erdoor van de rails getild wordt?
Citaat van: Floris op 29 april 2018, 22:47:10 PM
Is het niet gewoon het probleem dat de contacten op een k-rail wissel zo hoog zijn dat de loc erdoor van de rails getild wordt?
Ik denk het, ook mede door het lage gewicht van het locje.
Helemaal van onder lezen (met een vergroot glas) : http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27 (http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27)
Citaat van: dgrr57 op 29 april 2018, 23:39:32 PM
Helemaal van onder lezen (met een vergroot glas) : http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27 (http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27)
Het staat in koeien van letters bovenaan. ;)
Citaat van: doomslu op 30 april 2018, 08:39:04 AM
Citaat van: dgrr57 op 29 april 2018, 23:39:32 PM
Helemaal van onder lezen (met een vergroot glas) : http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27 (http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27)
Het staat in koeien van letters bovenaan. ;)
Te groot om het te zien :-[ :-[ pffffffffff
Citaat van: dgrr57 op 30 april 2018, 08:57:43 AM
Citaat van: doomslu op 30 april 2018, 08:39:04 AM
Citaat van: dgrr57 op 29 april 2018, 23:39:32 PM
Helemaal van onder lezen (met een vergroot glas) : http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27 (http://www.vanbiervliet.com/nieuw2018/#p=27)
Het staat in koeien van letters bovenaan. ;)
Te groot om het te zien :-[ :-[ pffffffffff
Ik had het ook eerst niet gezien. :-[
trouwens als je DCrijder bent lees je dat ook niet,of lees je hier over ! :-\
Hallo,
Of het nu staat of niet dat het bij ac ENKEL voor C-rail is kan best zijn MAAR ik moet wel het vogende melden: toen ik mijn lokje kocht - en dit was de 1ste reeks die uitkwam stond er in zijn nieuwighedenboekje van (ik geloof 2016) nog niet dat het enkel voor c-rail was bij 3-rail.
VBV heeft dit pas na de 1ste reeks in zijn folder gezet dus heeft hij waarschijnlijk dit pas gezien na de verkoop van de eerste modellen. Nochtans ben ik zeer tevreden over deze handelaar - niets op aan te merken en topservice.
Ik zal misschien best de puntkontakten bij de probleemwissels wat inkorten want de sleper verbuigen zal niets helpen - te weinig plaats en zal de lok omhoog tillen wat weer andere problemen geeft.
Mvg
755philippe
Hoy
Het is vaak een kwestie van millimeters , soms helpt het ook om de puntcontacten een beetje te buigen. Heb geen ervaring met dit lokje maar het is echt ter plaatse kijken van kortbij wat de loc persies doet en dan proberen aan te passen waar het kan.
Groetjes
Johan
mss is er wel een mogelijkheid met een andere sleper ? Foto's zouden ons hierbij helpen.
1.Wagon met sleper laten meerijden, maar dan moet je het lokje open maken en dat mag niet!
2.Of een tweede kopen en samen laten rijden.