http://www.huenerbein.de/info-blaetter/modelleisenbahn/LS%20Models%20Heft%2008-2017.pdf (http://www.huenerbein.de/info-blaetter/modelleisenbahn/LS%20Models%20Heft%2008-2017.pdf)
Op gevaar af nogmaals in het verdomhoekje te worden gestoten...
Erik
Niet in het Verdomhoekje Erik, Dit draadje gaat eerder in het vergeethoekje. 't Is LS Models dus garantie over leveringsdata ??? 8) 8)
mooie reklame van LS Models maar niks van zekerheid.De beloofde aanvulsets van de M6 wachten we ook al jaren op en zullen vermoedelijk nooit meer gemaakt worden.
CiteerOp gevaar af nogmaals in het verdomhoekje te worden gestoten...
Daar ben ik zo zeker nog niet van.
De eigenaar Kurt Hünerbein (de vader van Michael de huidige zaakvoerder) is zeer goed bevriend met de mensen van LS Models, dus die heeft dan wel goede informatie.
dat valt inderdaad op ;)
Via een goede en betrouwbare officiële bron was ik hiervan ook op de hoogte gesteld. De M5 zullen zeker komen of het maart of april gaat zijn dat kan misschien nog wel wat wijzigen maar ik geloof er wel in. Op een maand zal het nu niet op aan komen want we wachten er al jaren op.
Mvg
755philippe
Dat LSM dan eerst eens hun prijs vastleggen. Of is die ook afhankelijk van het aantal "voorbestellingen" die ze gaan krijgen.
Ik teken niet in op zaken waar ik zelfs geen prijsnotie van heb.
Ik kan rekenen en vergelijken, maar LSM moet wel van de pot komen met een prijs.
Waar ik wel iets van kan krijgen bij LS models is dat je weer 6 rijtuigen in je strot geramd krijgt als je de M5 rijtuigen wil hebben
Ik wil een Sleep van 5 rijtuigen ... >:(
@Hapkin , ik koop dat rijtuig dan wel van je over. ;)
En ja , ik wacht ook al ( veel te lang) op een nieuwe oplage van de M6 rijtuigen.0 :'(
Ik ben ook eens benieuwd wat voor prijzen ze gaan hanteren, zijn het dezelfde prijzen als voor de I10/I6 rijtuigen dan is het nog te doen ( was ook al genoeg :-) ) of doen ze er nog een schep bovenop omdat ze toch weten dat ze er vanaf geraken.
Ook hier nog eentje die graag een nieuwe oplage van de M6-en ziet verschijnen zo kunnen de gekochte modellen vervangen worden door iets dat wel op een serieuze manier rijd.
Citaat van: hapkin op 30 augustus 2017, 23:03:17 PM
Waar ik wel iets van kan krijgen bij LS models is dat je weer 6 rijtuigen in je strot geramd krijgt als je de M5 rijtuigen wil hebben
Ik wil een Sleep van 5 rijtuigen ... >:(
Ik ben geinteresseerd in enkel de bagagewaggon....
Ik snap hier toch niet helemaal de commerciele logica. Die matrijs kan nooit renderen op die manier.
ACFI.
Hopelijk dat ze in die bagagewagon geen fietsen plaatsen want die kostte bij de I10 (als ik me niet vergis) bijna 80€. Heb er eentje gevonden bij een handelaar waar de prijs wat lager lag.
Mvg
755phlippe
Citaat van: ERVIN op 30 augustus 2017, 23:21:33 PM
En ja , ik wacht ook al ( veel te lang) op een nieuwe oplage van de M6 rijtuigen.0 :'(
en zeggen dat je er ooit verkocht hebt :-\
bij mij hoeft het niet te snel te gaan kocht een deeltje verzameling afgelopen jaar ;)
Volgens mij stond de link hier al eens ergens vermeld, maar geen probleem.
Ik vraag me ook af wat alles gaat kosten want ik kan niet alles bestellen.
Models World MW 1601 wel interessant maar aan welke prijs?
Vooral de bagage en resto interesseren me wel.
UVP is €545 Bert. Daar gaat nog korting vanaf, afhankelijk van de welke winkel waar je bestelt.
Gr, Ben.
Dat die Oostende-Keulen maar snel komt...
Citaat van: the_gold op 13 september 2017, 10:06:08 AM
Dat die Oostende-Keulen maar snel komt...
Ergens tussen Kerst en Nieuw!! ;)
Je bent vergeten te zeggen welk jaar. ;D
Citaat van: Michiel op 13 september 2017, 10:28:04 AM
Je bent vergeten te zeggen welk jaar. ;D
wel een beetje kort op de bal gespeeld, de sets en sommige dingen blijken toch vlot te komen, soms zelfs iets te vlot :-\
Citaat van: chef garde op 13 september 2017, 10:23:46 AM
Citaat van: the_gold op 13 september 2017, 10:06:08 AM
Dat die Oostende-Keulen maar snel komt...
Ergens tussen Kerst en Nieuw!! ;)
Vermoedelijk tussen Nieuwjaar en Kerstmis. ;D
Citaat van: Ben op 12 september 2017, 14:54:49 PM
UVP is €545 Bert. Daar gaat nog korting vanaf, afhankelijk van de welke winkel waar je bestelt.
Gr, Ben.
Ik vrees dat je eraan bent voor de moeite wat de prijs betreft. Normaal is dit de prijs, het kan alleen maar duurder.
Als je lager verkoopt krijg je geen leveringen meer en wordt je uit de lijst gegooid blijkbaar.
Je kan altijd eens kijken bij Modellbahnshop Lippe. Die is meestal de goedkoopste, ook met LSM modellen.
Ondanks het feit dat ik goed overeen kom met Kurt en Michael Hünerbein moet ik wel toegeven dat ze niet bepaald de goedkoopste winkel zijn (in de meeste merken) maar dat is hun beslissing.
Citaat van: Jurgen op 16 september 2017, 14:18:23 PM
Ik vrees dat je eraan bent voor de moeite wat de prijs betreft. Normaal is dit de prijs, het kan alleen maar duurder.
Als je lager verkoopt krijg je geen leveringen meer en wordt je uit de lijst gegooid blijkbaar.
tja er zijn er inderdaad die dreigden van de lijst gehaald te worden n.a.v.het maken van reklame met .......,maar een Belg zou geen Belg zijn mocht........
Citaat van: Jurgen op 16 september 2017, 14:18:23 PM
Citaat van: Ben op 12 september 2017, 14:54:49 PM
UVP is €545 Bert. Daar gaat nog korting vanaf, afhankelijk van de welke winkel waar je bestelt.
Gr, Ben.
Ik vrees dat je eraan bent voor de moeite wat de prijs betreft. Normaal is dit de prijs, het kan alleen maar duurder.
Als je lager verkoopt krijg je geen leveringen meer en wordt je uit de lijst gegooid blijkbaar.
Onzin, tenminste 10% krijg je overal. Check de winkelier: Mobashop Lippe, ModeltreinExpress, Mobashop Lorenz Niessen en ik kan er nog wel een paar noemen.
Gr, Ben.
Trouwens, wat heeft LSM te maken met de verkoopprijs die een winkelier aanrekent.
Als LSM expliciet uitslit om die reden, zal er snel een of andere procedure volgen die de prijsafspraken aan de kaak stelt.
Het Europees handelsmodel gaat nog steeds uit van een vrije prijszetting voor de verkoop aan partciulieren.
Citaat van: Ben op 16 september 2017, 15:08:18 PM
Citaat van: Jurgen op 16 september 2017, 14:18:23 PM
Citaat van: Ben op 12 september 2017, 14:54:49 PM
UVP is €545 Bert. Daar gaat nog korting vanaf, afhankelijk van de welke winkel waar je bestelt.
Gr, Ben.
Ik vrees dat je eraan bent voor de moeite wat de prijs betreft. Normaal is dit de prijs, het kan alleen maar duurder.
Als je lager verkoopt krijg je geen leveringen meer en wordt je uit de lijst gegooid blijkbaar.
Onzin, tenminste 10% krijg je overal. Check de winkelier: Mobashop Lippe, ModeltreinExpress, Mobashop Lorenz Niessen en ik kan er nog wel een paar noemen.
Gr, Ben.
Lippe verkoopt enkel LS Models, niet Models World. Kijk maar na.
Er was een Belgische handelaar die de set goedkoper aankondigde en die werd van de lijst geschrapt. Ben even kwijt dewelke het was.
diezelfde handelaar die ik wel bij naam ken heeft wel sets gekregen die hij aanbiedt/aangeboden heeft
waarschijnlijk is het de aanbevolen winkelprijs maar daar kan van afgeweken worden, dat gebeurt trouwens ook met loc's/wagons van andere merken ! ;)
Citaat van: Jurgen op 17 september 2017, 11:57:08 AM
Lippe verkoopt enkel LS Models, niet Models World. Kijk maar na.
Heb destijds toch set MW16009 gekocht via Lippe.. ::)
Na de folder nog eens goed gestudeerd te hebben, kom ik nu pas tot de conclusie dat het tijdperk IV a is en niet III!! Dus niet voor mij!
Vroeger had ge wel de set 42101 met drie I2 rijtuigen. Ik heb die vorige keer in Leuven laten "liggen"...
Waarschijnlijk niet meer te vinden aan een "schappelijke" prijs ::)
Wij zijn zaterdag in Aachen
Waren gisteren in Aachen en wat me wat verwonderde was het aantal LSM modellen in de etalage (Duitse en Belgische)
PS: de winkel gaat pas vanaf 10.00h open en niet meer vanaf 09.30h
set 1602 komt toch ...
http://www.lsmodels.com/images/MW_1602-1.JPG (http://www.lsmodels.com/images/MW_1602-1.JPG)
Veelbelovend...zo kan mijn 55 zijn IR ook slepen met die pakwagen
Heeft er iemand nog nieuws hierover, vooral over de M5-rijtuigen en de AM96?
Oostende-Keulen set zou leverbaar zijn...
Op 6 december hebben we dus onze set?? ;D
Vandaag bij mijn plaatselijke winkelier de Oostende Keulen opgehaald.
Mijn adem stokte toen de doos open ging...
Extreem mooie samenstelling, zeer mooi in model gebracht.
Bravo aan LS models, meer dan het wachten waard!
En zoals mijn grootmoeder altijd zegt : " alles op zijn tijd zoals de braambessen." geduld loont!
Citaat van: chef garde op 22 november 2017, 07:00:37 AM
Op 6 december hebben we dus onze set?? ;D
Op zo momenten hoop je dat S-N ondanks zijn gezegende ouderdom toch maar niet struikelt, stel je voor dat hij zijn heup nog breekt!
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 24 november 2017, 16:38:50 PM
Citaat van: chef garde op 22 november 2017, 07:00:37 AM
Op 6 december hebben we dus onze set?? ;D
Op zo momenten hoop je dat S-N ondanks zijn gezegende ouderdom toch maar niet struikelt, stel je voor dat hij zijn heup nog breekt!
als hij die set ook maar niet breekt!!
Of erger nog, misschien houdt Sint die set wel voor zichzelf, de snoodaard! Ik zou hem in elk geval geen ongelijk geven. ;D
Citaat van: T13 rules op 22 november 2017, 13:54:52 PM
En zoals mijn grootmoeder altijd zegt : " alles op zijn tijd zoals de braambessen." geduld loont!
Absoluut! Gisteren mijn set in ontvangst genomen, knap gerief!!
het blijkt een mooie set geworden inderdaad. Meteen de laatste HKV die nog in het oebr depot moest binnen lopen.
Mooie afsluiter van 25 jaar verzamelen...
Begrijp ik dat nu goed stop jij dan nu met verzamelen?
Ja Johnny,
inderdaad. Op enkele rijtuigen en loks in bestelling na is de oebr-collectie eigenlijk compleet.
Het heeft geen zin om internationalen of stelletjes die ginder destijds niet voorkwamen persé er bij te willen.
In m'n verzameling zitten zelfs zeldzame bezoekers uit de periode 1991-1994, zoals de tee-vt11.5
en de toeristische treinen van de DTO... Alles wat ik nog meer zou verzamelen zou 'zonevreemd' zijn of een anachronisme.
De bedoeling is om heel die hoop op termijn onder te brengen in een loklift of een paternoster, maar die kosten allebei
behoorlijk veel, dus dat de collectie geen middelen meer vergt maakt het sparen wel realistisch.
En om te kunnen rijden heb ik wel wat meer plaats nodig, dus wat ik meer kan sparen zal in de toekomst eerder naar aannemers en notarissen dan naar Sourbrodt of Ingelmunster vloeien ;)
Wat mogen we verstaan onder "een paternoster"??
als je even google raadpleegt: http://www.kesselbauer-funktionsmodellbau.com/de/paternoster_modelle
dan zie je dat dit een kettinglift is, waarbij je elke treincombinatie om beurt (of willekeurig) op en van je baan kunt brengen en ze dus stofvrij kan opbergen.
inderdaad:
(http://www.moba-forum.ch/index.php?page=Attachment&attachmentID=1657&h=737e01e059ec10191a8891bf4c9562530375fb97)
bron: http://www.moba-forum.ch/
voordeel is dat je een behoorlijk grote hoop treinen rijklaar kan opbergen op een relatief kleine grondoppervlakte.
In de breedte meet zo'n (eventueel mooie) kast amper een halve meter.
Je hebt ook amper wissels nodig, en indien (maar dat is nog een probleem) het zou lukken om de uitrij
hoger dan de inrij te positioneren kan de lift de loks ritjes omhoog besparen. Ook van die plaatsvretende spiralen zijn
dan vermijdbaar.
Maar het is wel geen goedkope oplossing. Dat is echter relatief. Indien je bvb 60 treinen wil stockeren
spaar je wel 120 wissels en motoren en sturing uit, en dat is dan toch al een kleine 3000 euro af te trekken van de prijs.
Ook de vierkante meters schaduwstation hebben theoretisch een economische prijs die in mindering kan gerekend worden
(wanneer je de plek al hebt is dat natuurlijk niet zo valabel).
Wel jammer dat er maar weinig producenten zijn; maakt dat ze relatief hun zin doen qua prijszetting.
Het meest interessante voordeel vind ik dat je een relatief kleine baan toch heel veel verkeer kan laten verwerken
zonder dat je de modellen moet aan- en afvoeren op een of andere manier.
Een relatief nadeel is dan wel weer dat elke trein sowieso een lok moet hebben (allez, toch bij automatisch rijden),
maar het ging hier net om het beperken van verzamelingen, en dit liet toch wel wat marge om ook een mooi bestand aan loks op te bouwen ;)
Ok, merci voor de leerrijke info!!
Zo'n lift systeem ziet er inderdaad mooi uit, maar heeft toch ook wel enkele nadelen:
- niet toepasbaar op zolder met puntdak, anders verlies je al behoorlijk wat lengte, tenzij je ze als lage kast kan toepassen.
- wat met rijdende modellen in de kast, moeten het enkel trek- duwcombinaties zijn of moet je nog een omloop voorzien worden voor de loc ... of heeft die een inrit links en een uitrit rechts, dat neemt ook weer plaats in.
Ik rij graag lange treinen (3,5m) en blijf wel met mijn verdekte schaduwstation werken.
Het systeem dat ik bij Gerolf ooit zag met die verplaatsbare legplanken van kort naar lang onder het puntdak vond ik ook niet mis.
In ieder geval wie er zelf een wil bouwen, kijk eens naar het principe van de kippenkraam van de marktkramers...
Citaat van: Houdini op 04 oktober 2017, 12:08:30 PM
Heeft er iemand nog nieuws hierover, vooral over de M5-rijtuigen en de AM96?
Ik wil het draadje hier niet te veel laten afwijken, maar Luc heeft op het TMM-forum nieuws gepost in verband met de M4- en
M5-rijtuigen van LS M, alsook de AM96.
Laat ik het houden op: :( :-\
Geen van allen zouden voor de eerstkomende periode (lees: jaren!) zijn. Bij de M4 en M5 is er sprake van "vanaf 2020", de
AM96 ook pas voor binnen enkele jaren.
*zucht*
@Luc, mocht je nog aanvullingen hebben, laat maar weten (hier, of misschien in het Nurnberg 2018 draadje?)
Citaat van: Houdini op 02 februari 2018, 14:34:50 PM
Citaat van: Houdini op 04 oktober 2017, 12:08:30 PM
Heeft er iemand nog nieuws hierover, vooral over de M5-rijtuigen en de AM96?
Ik wil het draadje hier niet te veel laten afwijken, maar Luc heeft op het TMM-forum nieuws gepost in verband met de M4- en
M5-rijtuigen van LS M, alsook de AM96.
Laat ik het houden op: :( :-\
Geen van allen zouden voor de eerstkomende periode (lees: jaren!) zijn. Bij de M4 en M5 is er sprake van "vanaf 2020", de
AM96 ook pas voor binnen enkele jaren.
*zucht*
@Luc, mocht je nog aanvullingen hebben, laat maar weten (hier, of misschien in het Nurnberg 2018 draadje?)
Dan kan ik de gereserveerde centen dus de komende tijd gebruiken voor andere modellen. Bijvoorbeeld LSM-heruitgaven van de I4 en I5-rijtuigen en reeksen 18 en 27 zoals Luc op het TMM-forum meldt http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,10565.0.html (http://forum.trainminiaturemagazine.be/index.php/topic,10565.0.html)
Tevens begrijp ik ook waarom de laatste tijd zich opnieuw meer kinderen zich interesseren voor modeltreinen. Als ze maar vroeg genoeg beginnen met verzamelen, dan hebben ze (misschien) tegen de tijd dat ze met pensioen gaan de verzameling LS-Modellen compleet. ;)
Met zijn heruitgaves altijd...als hij ze dan toch helemaal opnieuw ontwerpt zoals de I4, I5, I6, I10 moet hij toch opnieuw investeren in alles dus waarom brengt hij dan ineens niets uit wat nog niet is uitgebracht en even veel return geeft? Daar zitten we tenminste op te wachten.
Afin...Van Biervliet, Piko, ik smeek jullie: maak de M4'en, M5'en en DMT, eet hem nog maar ééns het brood vd plank! Zo zullen ze bij LS het misschien ooit leren.
Citaat van: yannickvw op 02 februari 2018, 18:22:05 PM
Afin...Van Biervliet, Piko, ik smeek jullie: maak de M4'en, M5'en en DMT, eet hem nog maar ééns het brood vd plank!
En vergeet niet de AM96...
Citaat van: i11 op 02 februari 2018, 18:33:38 PM
Citaat van: yannickvw op 02 februari 2018, 18:22:05 PM
Afin...Van Biervliet, Piko, ik smeek jullie: maak de M4'en, M5'en en DMT, eet hem nog maar ééns het brood vd plank!
En vergeet niet de AM96...
Die bedoelt hij met DMT ;)
Ik denk dat we toch niet zoveel te klagen hebben met de i6 en i10'en die we hebben en nu met de reeks 1312, 1356 en 1306 op komst.
Ze kunnen niet alles tegelijk produceren en tis niet alleen Belgisch wat telt.
Kan het niet zijn dat ze wat rekening houden met of er voldoende vraag naar een bepaald model is!?
Citaat van: Houdini op 02 februari 2018, 18:39:47 PM
Citaat van: i11 op 02 februari 2018, 18:33:38 PM
Citaat van: yannickvw op 02 februari 2018, 18:22:05 PM
Afin...Van Biervliet, Piko, ik smeek jullie: maak de M4'en, M5'en en DMT, eet hem nog maar ééns het brood vd plank!
En vergeet niet de AM96...
Die bedoelt hij met DMT ;)
OK. Dus AM96 = DMT.
Maar waarheen verwijst de afkorting DMT? Deens MotorsTel? Dummy Met Trein?? :-\
Citaat van: Davy op 02 februari 2018, 19:22:40 PM
Ik denk dat we toch niet zoveel te klagen hebben met de i6 en i10'en die we hebben en nu met de reeks 1312, 1356 en 1306 op komst.
Ze kunnen niet alles tegelijk produceren en tis niet alleen Belgisch wat telt.
Kan het niet zijn dat ze wat rekening houden met of er voldoende vraag naar een bepaald model is!?
Als je in 2015 (Genk) zaken aankondigt (https://www.dropbox.com/sh/0kkxcz17j85cqwc/AAC4e-31HYiMTlVmrXmamnK7a/LS%20Models?dl=0&preview=2015+Folder+Genk+M4_M5.pdf) tegen "begin 2016" of "eerste helft 2016" (M4 & M5) en je komt twee jaren later zeggen dat het zeker niet voor 2020 is, dan weten we ook alweer eens hoe betrouwbaar info van LS Models is. Maar bon, we mogen dus niet klagen lees ik. Ik zou wel eens willen weten hoeveel reservaties en voorbestellingen een doorsnee Belgische handelaar heeft ontvangen voor die M4'en en M5'en...
Citaat van: i11 op 02 februari 2018, 20:07:29 PM
Citaat van: Houdini op 02 februari 2018, 18:39:47 PM
Citaat van: i11 op 02 februari 2018, 18:33:38 PM
Citaat van: yannickvw op 02 februari 2018, 18:22:05 PM
Afin...Van Biervliet, Piko, ik smeek jullie: maak de M4'en, M5'en en DMT, eet hem nog maar ééns het brood vd plank!
En vergeet niet de AM96...
Die bedoelt hij met DMT ;)
OK. Dus AM96 = DMT.
Maar waarheen verwijst de afkorting DMT? Deens MotorsTel? Dummy Met Trein?? :-\
Ik meen mij te herinneren: DriefaseMotoren/MoteursTriphasés...
Samen met de 13 het eerste materieel met 3 fasige asynchrone motoren. Dit ter zijde.
Het jaar 2020 heb ik inderdaad laten vallen omdat het na mijn gesprek met LS-Models duidelijk is waar de prioriteit ligt: reeks 13, reeksen 18, zelfs rerun reeks 27 en/of 21 en dan de rijtuigen I4 en I5 (waarvan we prototypes hebben gefotografeerd).
De M4 en M5 komt 'daarna', dus laat ons realistisch zijn, niet in 2018 en 2019.
En de AM96? Daar wordt zeker aan gewerkt, en dan denk ik... "nog later".
Het programma voor 2018 is al groot hoor. Ze moeten ergens een keuze maken. Ze zijn ook met Frankrijk en Zwitserland bezig en de productiecapaciteit is niet oneindig.
Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 00:22:00 AM
Het programma voor 2018 is al groot hoor. Ze moeten ergens een keuze maken. Ze zijn ook met Frankrijk en Zwitserland bezig en de productiecapaciteit is niet oneindig.
Bedankt voor de info Luc.
Alleen, sorry hoor, maar er is tijd genoeg geweest tussen 2008 en nu om de nodige productiecapaciteit vrij te maken.
Soit, ik wil er absoluut niet over zagen, dat verandert er toch niets aan. Het blijft gewoon heel erg jammer.
Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 00:22:00 AM
Ze moeten ergens een keuze maken.
Inderdaad, geen reruns maar nieuw materieel. Reruns van de 18 kan hij binnen 10 jaar nog... ::) Maar ja, wie ben ik...
Nee, het enige goeie nieuws van LSM... Eindelijk een manier voor de 3e kleurstelling te vinden van de HLE18, allez als het de oude zijn toch en niet die nieuwe mottige 18
Citaat van: Thommy op 03 februari 2018, 08:02:46 AM
Nee, het enige goeie nieuws van LSM... Eindelijk een manier voor de 3e kleurstelling te vinden van de HLE18, allez als het de oude zijn toch en niet die nieuwe mottige 18
Ik vind die nieuwe toch allesbehalve "mottig", wie is er met mij eens :) mocht dat waar zijn dat het over de 18² ging,
die zijn hier even welkom als de 13'ers.
Heruitgave van de 18² (/19?) en 27 (met al dan niet de GF?) graag!
Ondertussen weten we ook weer dat we voorlopig geen budget moeten voorzien voor de MR96 en M5m.
Bedankt voor de info Luc! Ik had het graag toch iets anders gezien, maar begrijp hun redenen dan ook..
Enkel jammer dat ze dan vanaf 2008 al iets aankondigen, en het nu niet meer in de productieplanning past..
Ik vrees dat we geduldig zullen moeten afwachten, en ooit zullen ze er wel komen...
Mvg
En ik wil ook nog even een andere oude Belgische koe uit de gracht halen die al in de LS katalugus stond van 2010: de Nord Belge rijtuigen. De Franse versies zijn intussen uitgeleverd maar naar de Belgische rijtuigen zullen we kunnen fluiten vrees ik want hierover is het oorverdovend stil geworden.
Nu mss nog een ander vraagje voor Luc..
Heeft LSM iets gelost van aanpassingen aan de 13?
Momenteel zijn de achterlichten maar heel triestig, beetje lijkend op de vorige versie..
Als ze het model toch opnieuw moesten aanpassen moet dit toch een kleine moeite geweest zijn..?
Mvg
Beste Ward,
Het zou mij verwonderen dat zij nog gloeilampen gaan gebruiken.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de verlichting aangepast was.
Mvg
Olivier 77
De gloeilampjes op de dertien worden vervangen door ledjes en de trapjes zijn ook vernieuwd. Verder is er niets over gezegd.
Als ik het goed genoteerd heb komen zowel de 18 als de 18² opnieuw uit.
Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 17:42:25 PM
Als ik het goed genoteerd heb komen zowel de 18 als de 18² opnieuw uit.
dan zouden/hebben ze dat technisch gezien ook verteld (hebben) ! ;D ;)
Ik vind het ook een beetje jammer dat er voorlopig nog geen M4 en M5-rijtuigen komen, maar ik ben er zeker van dat die er komen. En dat ze prachtig zullen zijn daar valt niet over te twijfelen. Dus beter nog even wachten op een top-model, dan nu overhaast tewerk gaan. Ben wel heel blij dat de I4 en I5 rijtuigen eraan komen. Dan kunnen we weer heel wat Internationale samenstellingen maken met alle diverse rijtuigen die ze hebben uitgebracht. Dus wat mij betreft is LS-Models toch goed bezig. En vergeet trouwens ook Models World niet, die al een aantal heel mooie treinsamenstellingen heeft uitgebracht.
Trouwens, is daar al iets nieuws van bekend voor wat de samenstellingen betreft?
Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 00:22:00 AM
...rerun reeks 27 en/of 21...
Mooi, dan kan ik misschien ooit de ruiten bestellen voor mijn 27,
die is door de vorige eigenaar redelijk goed geweatherd, maar in zijn enthuosiasme heeft hij de ruiten ook mee gespoten!
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 03 februari 2018, 18:45:59 PM
Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 00:22:00 AM
...rerun reeks 27 en/of 21...
Mooi, dan kan ik misschien ooit de ruiten bestellen voor mijn 27,
die is door de vorige eigenaar redelijk goed geweatherd, maar in zijn enthuosiasme heeft hij de ruiten ook mee gespoten!
;)
Wattenstokske met koperpoets! Maar niet voortvertellen hé!
Citaat van: doomslu op 03 februari 2018, 17:42:25 PM
De gloeilampjes op de dertien worden vervangen door ledjes en de trapjes zijn ook vernieuwd. Verder is er niets over gezegd.
Als ik het goed genoteerd heb komen zowel de 18 als de 18² opnieuw uit.
Bedankt voor de info Luc!
Had het wel verwacht, maar op de foto van het prototype leken ze nog steeds redelijk rood geschildert..
Heeft er iemand deze I6 rijtuigen met de I11 schildering al zien passeren in het echt?
http://www.lsmodels.com/mailing/pdf/Folder%20I6%20SNCB-NMBS.pdf?idU=1
B-rijtuig wel al, A-rijtuig nog niet.
Nieuwe aankondigingen in de vorm van hele treinen blijven in de mode ...
Beide interesseren mij wel, maar de prijzen zullen niet zo mals zijn als de gemiddelde boterkoek.
(http://www.lsmodels.com/images/MW1.png)
(http://www.lsmodels.com/images/MW2.png)
bovenste +- 300 euro en onderste +- 550 euro .Beide in DC uitvoering
Ik begrijp het echt niet. Volgens mij zitter er hele volksstammen op een losse DMS te wachten die niet ver over de 100 euro is. Rijtuigen heb ik hier genoeg maar een DMS... :-(
gr,
Arno
Prijzen staan op de website van Models World en daar staan ook enkele nieuwe aankondigingen.
Citaat van: AFB op 05 april 2018, 15:05:31 PM
Ik begrijp het echt niet. Volgens mij zitter er hele volksstammen op een losse DMS te wachten die niet ver over de 100 euro is. Rijtuigen heb ik hier genoeg maar een DMS... :-(
gr,
Arno
Wat denk je nu zelf dat het interessants is voor LS om te verkopen? Een Dms aan 100 euro of een set aan 295 euro? :-X
Citaat van: Houdini op 02 februari 2018, 18:39:47 PM
Citaat van: i11 op 02 februari 2018, 18:33:38 PM
Citaat van: yannickvw op 02 februari 2018, 18:22:05 PM
Afin...Van Biervliet, Piko, ik smeek jullie: maak de M4'en, M5'en en DMT, eet hem nog maar ééns het brood vd plank!
En vergeet niet de AM96...
Die bedoelt hij met DMT ;)
AM96 is een DMT maar een DMT is ni altijd een 96 he🤔
Desiro is ook een DMT... 13 en 18 ook DMT...
D draaistroom
M motor/moteur
T trifase
Bij opkomen DMT krachtvoertuigen bestonden er bordjes "DMT"... verboden voor DMT dus... alles wat wisselstroom motoren had mocht er dus niet voorbij he. Ondertussen is gans het net DMT "proof" geworden.
Citaat van: doomslu op 05 april 2018, 20:05:17 PM
Citaat van: AFB op 05 april 2018, 15:05:31 PM
Ik begrijp het echt niet. Volgens mij zitter er hele volksstammen op een losse DMS te wachten die niet ver over de 100 euro is. Rijtuigen heb ik hier genoeg maar een DMS... :-(
gr,
Arno
Wat denk je nu zelf dat het interessants is voor LS om te verkopen? Een Dms aan 100 euro of een set aan 295 euro? :-X
De DMS aan €100.
Als een set van een DMS met 3 rijtuigen €295 kost, gaan de rijtuigen weg aan €65.
Losse verkoop van rijtuigen ligt meestal rond de €75.
De DMS in de set zou dan slechts €70 zijn, wat ook mogelijk is omdat de binneninrichting een stuk eenvoudiger is.
De set is dus voor de modelspoorder zeker geen slechte optie, alleen is het wel een serieus bedrag dat in een keer op tafel moet komen voor een beperkte reeks met een beperkte levertijd.
Probleem is natuurlijk dat als je enkel de DMS moet hebben en je de set koopt, het moeilijk zal zijn die andere rijtuigen verkocht te krijgen.
Puur uit zakelijk oogpunt is het natuurlijk wel goed bekeken van LSM.
bovendien vervelend bij verdere verkoop is dat je eigenlijk geen verpakking hebt daar alle wagons in één grote doos zitten!
dat is het juiste punt Peter.Zonder verpakking zijn die dingen een stuk minder waard.
bovendien lijken die gewilde rijtuigen stilletjes aan ook verkocht te worden, maar nu ook aan gastronomische prijs,dus alleen voor de fijnproevers! ;)
Citaat van: bellejt op 06 april 2018, 11:29:16 AM
dat is het juiste punt Peter.Zonder verpakking zijn die dingen een stuk minder waard.
helaas zijn ze zo gewild dat deze argumentatie dus te niet opgaat! :-\
ik denk dat ik voor die eerste set ga, misschien ook die.....misérie....misérie ! https://www.youtube.com/watch?v=hBy0MeplmdE
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 06 april 2018, 11:29:53 AM
bovendien lijken die gewilde rijtuigen stilletjes aan ook verkocht te worden, maar nu ook aan gastronomische prijs,dus alleen voor de fijnproevers! ;)
;D Smakelijk!
Citaat van: doomslu op 05 april 2018, 20:05:17 PM
Citaat van: AFB op 05 april 2018, 15:05:31 PM
Ik begrijp het echt niet. Volgens mij zitter er hele volksstammen op een losse DMS te wachten die niet ver over de 100 euro is. Rijtuigen heb ik hier genoeg maar een DMS... :-(
gr,
Arno
Wat denk je nu zelf dat het interessants is voor LS om te verkopen? Een Dms aan 100 euro of een set aan 295 euro? :-X
De DMS aan €100.
Als een set van een DMS met 3 rijtuigen €295 kost, gaan de rijtuigen weg aan €65.
Losse verkoop van rijtuigen ligt meestal rond de €75.
De DMS in de set zou dan slechts €70 zijn, wat ook mogelijk is omdat de binneninrichting een stuk eenvoudiger is.
De set is dus voor de modelspoorder zeker geen slechte optie, alleen is het wel een serieus bedrag dat in een keer op tafel moet komen voor een beperkte reeks met een beperkte levertijd.
Hey Frans, je hebt hetzelfde 2 keer gepost. ;)
Bovendien denk ik er anders over.
DMS aan 100 euro = winst voor fabrikant 100 - productiekost - winst winkelier 1 rijtuig.
Set aan 295 euro = winst voor fabrikant 295 - productiekost - winst winkelier 4 rijtuigen.
Ik ben er zeker van dat LS meer overhoudt aan de set. ;)
En de liefhebber betaalt 195 euro voor 3 niet-erg-gewenste rijtuigen.
Citaat van: doomslu op 06 april 2018, 14:12:50 PM
Hey Frans, je hebt hetzelfde 2 keer gepost. ;)
Ja Luc wat wil je...Frans bereikt ook stilaan die leeftijd, en niemand ontsnapt daaraan! ;D ;D
;)
Citaat van: doomslu op 06 april 2018, 14:12:50 PM
Hey Frans, je hebt hetzelfde 2 keer gepost. ;)
Bovendien denk ik er anders over.
DMS aan 100 euro = winst voor fabrikant 100 - productiekost - winst winkelier 1 rijtuig.
Set aan 295 euro = winst voor fabrikant 295 - productiekost - winst winkelier 4 rijtuigen.
Ik ben er zeker van dat LS meer overhoudt aan de set. ;)
En de liefhebber betaalt 195 euro voor 3 niet-erg-gewenste rijtuigen.
Sets van 4 gaat nog, maar per set is wel veel geld in een keer ..., per set zou het iets voordeliger moeten uitkomen dan per los rijtuig naar mijn mening, dat stimuleert meer om te kopen dan dat het evenveel kost.
i10 rijtuigen in oranje zijn toch gewild hoor. Een setje met 3 memlings dat bij de aangekondigde modellen staat op de LS-site staat zal er helaas wel niet komen, daar er al een hele set is en ook reeds links en rechts eentje zit in een volledige trein.
De Vauban set is eerder interessant voor als je van al die rijtuigen er wel eentje bijwilt ...
Achja, we zien wel wat het wordt.
Dit ook niet te vergeten.
(http://www.lsmodels.com/images/MW3.png)
Hoe je het ook draait of keert, de sets of de losse rijtuigen zijn altijd meteen uitverkocht.
Zo erg zullen de kopers het dus toch niet vinden om meteen een grote smak geld op tafel te leggen.
Citaat van: SuSke op 06 april 2018, 12:52:09 PM
De set is dus voor de modelspoorder zeker geen slechte optie, alleen is het wel een serieus bedrag dat in een keer op tafel moet komen voor een beperkte reeks met een beperkte levertijd.
Absoluut, maar het zure is dat ik de rijtuigen eerder heb gekocht in de hoop op een losse DMS. En alles juist om eenzelfde trein samen te stellen. Dus nu is de keuze om deze set te kopen of te hopen dat de DMS ooooooit los uitkomt.
gr,
Arno
en je zoekt welke DMS?
Citaat van: Jurgen op 07 april 2018, 11:52:47 AM
Hoe je het ook draait of keert, de sets of de losse rijtuigen zijn altijd meteen uitverkocht.
Zo erg zullen de kopers het dus toch niet vinden om meteen een grote smak geld op tafel te leggen.
300 of 500 vind ik toch ook een serieuze hap hoor. De duurste set kost voor de meeste snel ongeveer een 3e van een maandloon of de helft van een minimum pensioen. Ik blijf erbij. 75€ per wagon is echt duur. Zeker als je vergelijkt dat je voor 2 wagens een nieuwe 59 hebt of een Piko 28 voor net iets meer
Bijkomend staat er op de rijtuigen ook steeds het koersbord van de trein.
Theoretisch gezien kan je ze dus enkel voor die trein inzetten wat op het koersbord vermeld staat.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 april 2018, 18:25:02 PM
en je zoekt welke DMS?
Eén die in de jaren negentig op lijn 42 ingezet werd in de oranje schildering. De tweedehands prijzen die op dit moment voor dergelijke rijtuigen gevraagd worden zijn mij veel te zot. Soms zijn ze nog beschadigd ook. Ik zal geduld moeten oefenen.
Gr,
Arno
Nieuwe aankondiging van Ls Models met veel Belgisch nieuws.
http://www.lsmodels.com/mailing/pdf/Mailling%20April%202018.pdf?idU=1
Mvg
755philippe
Citaat van: 755philippe op 25 april 2018, 17:59:02 PM
Nieuwe aankondiging van Ls Models met veel Belgisch nieuws.
http://www.lsmodels.com/mailing/pdf/Mailling%20April%202018.pdf?idU=1
Mvg
755philippe
Dat ze eerst maar eens de 13-en en de 3000-en uitleveren waarvan er enkele maanden terug prototypes verschenen zijn.
Ach Olivier, dat duurt nog minstens een jaar eer die nieuwe dingen gaan uitkomen.
Ze willen ons alleen maar gek(ker) maken.
Klopt, en als in de trend gaat van de "aangekondigde" M5'ers dan kan het nog even duren want ze zijn voor de zoveelste keer op de "wait and see-lijst" gezet.
Alles hangt af waar momenteel veel vraag naar is + indien geen enkele fabrikant hetzelfde model heeft aangekondigd want anders wordt het projekt van de baan geveegd of desnoods jaren in backorder.
Mvg
755philippe
Citaat van: OlivierV op 25 april 2018, 18:49:03 PM
Dat ze eerst maar eens de 13-en en de 3000-en uitleveren waarvan er enkele maanden terug prototypes verschenen zijn.
Citaat van: SuSke op 25 april 2018, 20:24:22 PM
Ach Olivier, dat duurt nog minstens een jaar eer die nieuwe dingen gaan uitkomen.
Ze willen ons alleen maar gek(ker) maken.
Voor de zoveelste keer ben ik het weer ééns met Suske,
ik heb iets meer betaald, maar heb er toch één(1357)!
"Beter 1 vogel in de hand dan 10 in die van LSModels..." :)
;)
btw; dat ze hun hart maar vasthouden indien de 18² zou uitgebracht worden door Trix, de Marklin versie is wel geen correct model maar liever zo één dan geen!
Gekker gaan ze er me niet mee krijgen. Integendeel het is zover gekomen dat ik niks meer wil van dat merk nog niet gratis.
Erik.
Jammer alle negatieve praat voor een merk wat zoveel moois maakt. Vind je het niks of kun je het niet betalen laat je het links liggen. :-\
Set MW1801 ligt volgende week in de winkels, bron mijn winkelier.
(http://www.lsmodels.com/images/MW2.png)
Gr, Ben.
Ze maken mooie dingen Ben, volledig mee akkoord. En hun verkoopspolitiek, daar kan je inderdaad mee leven of niet.
Maar de vraag blijft of je de hobby op deze manier niet helemaal in de "elitaire" hoek duwt met de slogan "kan je het betalen OK, anders laat je het links liggen".
En laat het net die perceptie van onze hobby zijn die we willen kwijt raken.
Dus ja, liever de wagens per stuk in plaats van met "zijn velen samen" zodat ze ook voor de minder gegoede mens bereikbaar zijn, en maak dan een pakket prijs voor diegene die ze allemaal gelijk koopt.
Citaat van: SuSke op 26 april 2018, 12:16:28 PM
Dus ja, liever de wagens per stuk in plaats van met "zijn velen samen" zodat ze ook voor de minder gegoede mens bereikbaar zijn, en maak dan een pakket prijs voor diegene die ze allemaal gelijk koopt.
Met als risico dat een koper mogelijk 6 van de 8 rijtuigen aan kan schaffen en de overige 2 niet omdat ze net uitverkocht zijn. Dan zit je te kijken met een incomplete stam.
Dan toch liever een complete set b.v. A'dam - Parijs voor €565.
Het elitaire daaraan ontgaat me, vergelijk het met een Artitec Hondekop 4'tje voor welke je snel €500 - 600 neer telt. Er zijn 2000 stuks gemaakt en ze vliegen de winkel uit. Het is maar net of je het er voor over hebt of niet. Maar een merk ongenuanceerd afbranden (wat maar al te vaak gebeurt op de diverse fora) vind ik onder de maat.
Gr, Ben.
Tja, dat is makkelijk gezegd. Niet iedereen heeft maar een lade of kast open te doen en het geld er uit te nemen.
Het is zo dat als je het niet kan betalen laat je het staan/liggen, maar ik vind het schandalig dat LSM het op zo'n manier wil verkopen, dat enkel degenen die het geld wel hebben het kunnen kopen, en dat terwijl ze makkelijk die rijtuigen apart zouden kunnen verkopen, zoals ze vroeger deden.
En nee, ik koop geen set., want ik doe geen Belgische modellen.
Ben, geen idee hoe oud je bent, wat je als job doet en wat je familiale en financiële toestand is. En eigenlijk wil ik dat ook niet weten.
Maar, ik hoop uit de grond van mijn hart dat je nooit in je leven een tegenslag of iets anders tegen komt waardoor je financieel helemaal niet meer kan doen wat je nu wil doen. Misschien dat dan de kleppen van de ogen zullen vallen en je begrijpt waar het "elitaire" kantje zit. En ik spreek uit ervaring.
En afbreuk aan LSModels doe ik niet, alleen vind ik dat ze de bal misslaan. Maar dat is een andere discussie.
Ook je vergelijking tussen een 4-delig motorstel en een set van 8 wagons is een "appelen en peren"-verhaal. Het ene kan je niet splitsen, het andere wel. Het ene kan je niet in delen aanbieden, het andere wel.
Citaat van: SuSke op 26 april 2018, 15:42:44 PM
Maar, ik hoop uit de grond van mijn hart dat je nooit in je leven een tegenslag of iets anders tegen komt waardoor je financieel helemaal niet meer kan doen wat je nu wil doen. Misschien dat dan de kleppen van de ogen zullen vallen en je begrijpt waar het "elitaire" kantje zit. En ik spreek uit ervaring.
Wat een onzin. Vrijwel elke modelspoorder heeft een drempel in zijn budget, zo ook ik. En mijn financiële situatie gaat je inderdaad niets aan en is ook niet relevant.
Ik geef slechts aan dat het rond LsModels doorgaans een klaagzang is. En dan doel ik niet op jou in het bijzonder dus trek niet zo van leer want dat is nergens voor nodig. Zelfs de header van dit topic is al tendentieus, dat zegt iets.... ;)
Gr, Ben.
Citaat van: Rangeerduivel op 26 april 2018, 09:11:37 AM
"Beter 1 vogel in de hand dan 10 in die van LSModels..." :)
ik heb er een 4tal, maar ik verkoop ze niet als ik er één bemachtig ! ;)
Die sets zijn leuk, maar niet die van 8, zie ze ook liever per 3 of per 4, dat is nog voldoende.
Hele stam mislopen, dat hoeft niet he, breng het dan in 2x uit, maar de sets zouden eigenlijk altijd voordeliger moeten uitkomen dan de "losse" rijtuigen. Dat is mijn mening dan weer.
Nuja, de hele modelspoorhobby bestaat gelukkig niet alleen uit dozen kopen. Aan het echte bouwen beleef ik meer plezier dan aan iets kopen. ;D
Ben, er is een groot verschil tussen een product van een firma afbreken of de bedrijfspolitiek van een firma bekritiseren.
Ik heb een aantal zaken van LS en mij hoor je niet klagen over de kwaliteit.
Maar ik heb ook al een jaar of tien beloofde items in bestelling staan maar het blijft wachten op Godot.
Belofte maakt schuld weet je wel en als morgen paasmaandag op een dinsdag valt ben ik bereid om ze gratis aan te nemen.
Erik.
Het komt er overal op neer, ook bij modelbouwfirma's.
Hoe maak je meer winst 8)
En al de rest, trekken ze hun niet aan.
Soms, slaan ze de bal eens mis en zullen ze dat op één of andere manier wel recupereren.
Hoe je draait of keet, alleen bling bling telt. Spijtig genoeg.
Ik wil niks zeggen, maar is modelspoor niet altijd al voor de meer welgestelde mensen geweest?
Verder wil ik dit nog kwijt:
Jaren 90 (dacht ik), Lemaco, reeks 18...
't Was dat of de Lima en ik denk niet dat Lemaco zo massaal veel zijn weg naar de "gewone" huiskamer vond.
Als je een I6 wil, awel ja, Roco en Märklin hebben die ook!
De strategie van LS is gewoon slimme marketing en ze komen er nog mee weg ook. Dat hun modellen altijd uitverkocht geraken is daar een mooi bewijs van.
Jurgen, het is zoals je aanhaalt een lemaco is als een rolex niet aan iedereen besteed maar het is wel een investering die op termijn loont .
Al het andere is als een exclusieve dure rodania dat nadien toch maar 60% van zijn aankoopwaarde blijkt waard te zijn.
Slimme strategie, het kan maar bij mij werkt het niet.
Erik.
Citaat van: Jurgen op 26 april 2018, 22:35:28 PM
Ik wil niks zeggen, maar is modelspoor niet altijd al voor de meer welgestelde mensen geweest?
Als je er zo in zit duw je de hobby inderdaad de elitaire hoek in hetgeen ik onzin vind. Modelbouwen kun je ook op de vierkante meter en daar rijdt geen trein met 8 LsModels bakken.
Er valt altijd wat te kiezen.
Gr, Ben.
Iedereen maakt zich druk over de prijs van een 8-wagon set...ik vraag mij eerder af wie daar de plaats voor heeft om zo iets te gebruiken op zijn modelbaan... misschien is dat nog een belangrijkere reden om kleinere sets of losse componenten aan te bieden. Of verdwijnen al die mooie dingen thuis gewoon in kast :-)
Citaat van: efl045 op 27 april 2018, 07:56:24 AM
Iedereen maakt zich druk over de prijs van een 8-wagon set...ik vraag mij eerder af wie daar de plaats voor heeft om zo iets te gebruiken op zijn modelbaan... misschien is dat nog een belangrijkere reden om kleinere sets of losse componenten aan te bieden. Of verdwijnen al die mooie dingen thuis gewoon in kast :-)
Bij veel verzamelaars / investeerders zal het zo wel zijn dat ze in de kast verdwijnen.
Lange treinen kan je misschien niet laten rijden op een thuisbaan, maar daar heb je dan wel clubbanen voor. En zo is het voor mij. De lange stammen rijden in de club. Thuis zullen de korte treintjes rijden.
Citaat van: efl045 op 27 april 2018, 07:56:24 AM
...ik vraag mij eerder af wie daar de plaats voor heeft om zo iets te gebruiken op zijn modelbaan...
Ik..!
Een Eloc met 8 I6'n,een Hle 2025 met 18 (4 assige)ketelwagens , enz...
en dat in een kamer van amper 4,35m x 3,35m,
Als je wat inventief bent lukt wel één en ander hoor! :)
;)
Wat je niet allemaal kunt doen met een klimspiraal.
Mvg
755philippe
Citaat van: 755philippe op 27 april 2018, 15:14:44 PM
Wat je niet allemaal kunt doen met een klimspiraal.
Heb ik zelfs niet...
;)
Och, dit zijn 7 bakken LsModels. Eentje erbij is niet zo'n probleem.
(https://imagizer.imageshack.com/v2/1280x1024q90/922/tq21mn.jpg) (https://imageshack.com/i/pmtq21mnj)
Mijn zoldertje meet 4,8m, weinig elitair. ;)
Gr, Ben.
Mooie sleep Ben, en leuke baan!!!
Spijtig dat er telkens LSM iets aankondigt weer een overdreven discussie ontstaat over kostprijs, leveringstermijn, elitair of niet-elitair, in doosjes houden of op de baan presenteren, what's next!? ...
Fijn weekend allemaal!
Die wagens had ik graag gehad... maar een sleep van 8 was net te duur op dat moment...
Nuja, erg mooi materiaal allemaal van LSM
Nieuwe aankondigingen van Lsm..
De 18 zou ook opnieuw geproduceerd worden..
http://www.lsmodels.com/mailing/pdf/Mailling%20April%202018.pdf?idU=1
Mvg
1804 met originele koplampen ook. Jammer ik wou wel een 18 met de laatste koplampen.
Citaat van: the_gold op 28 april 2018, 11:23:46 AM
1804 met originele koplampen ook. Jammer ik wou wel een 18 met de laatste koplampen.
Deze worden nog regelmatig op beurzen en op tweedehandssites aangeboden, hoor.
Citaat van: ronny-vdv op 28 april 2018, 13:39:37 PM
Citaat van: the_gold op 28 april 2018, 11:23:46 AM
1804 met originele koplampen ook. Jammer ik wou wel een 18 met de laatste koplampen.
Deze worden nog regelmatig op beurzen en op tweedehandssites aangeboden, hoor.
Ik zoek de banaan nog (experimet schildering) en zo vaak kom ik die schildering niet tegen. De laatste versie wel.
Citaat van: Thommy op 28 april 2018, 13:48:09 PM
Citaat van: ronny-vdv op 28 april 2018, 13:39:37 PM
Citaat van: the_gold op 28 april 2018, 11:23:46 AM
1804 met originele koplampen ook. Jammer ik wou wel een 18 met de laatste koplampen.
Deze worden nog regelmatig op beurzen en op tweedehandssites aangeboden, hoor.
Ik zoek de banaan nog (experimet schildering) en zo vaak kom ik die schildering niet tegen. De laatste versie wel.
De gele versie is inderdaad moeilijk te vinden.