Dat het verzenden van een model niet altijd perfekt funktioneerd toont onderstaande foto.
Het is een E44.5 van Liliput die met DPD naar Erik verstuurd werd om een verlichtingsprobleempje na te kijken
Ondanks in originele verpakking en dan in een stevige doos met bubbelplastiek vellen was de panto blijkbaar zwaar beschadigt.
Misschien heb ik het model niet zorgvuldig genoeg in zijn originele verpakking gedaan. Het is in elk geval de eerste keer dat ik dit in vele jaren voor heb.
PS: dit model blijft in mijn verzameling en is wegens sentimentele reden NIET te koop
PS.2 Erik heeft alles mooi terug in elkaar gekregen, waarvoor mijn oprechte dank
(http://i7.photobucket.com/albums/y284/Peter74/E44.5_zpsayw4heew.jpg) (http://s7.photobucket.com/user/Peter74/media/E44.5_zpsayw4heew.jpg.html)
Die pakjes worden soms zwaar mishandeld . Er word echt mee gesmeten en erop getrapt ook . Als je regelmatig iets in het buitenland koopt gebeurt het wel vaker dat een doos volledig ingedrukt aan komt . Ook hier in België weet men hoe pakjes te mishandel . Zo had ik ooit de MSM verzamelmappen besteld ( de eerste modellen ) die de postbode wist te plooien . Mijn ma hoorde nogal wat kabaal aan de brievenbus waar ze de postbode betrapte bij het proberen die mappen in de bus te proppen . Die wist te zeggen dat deze niet door de bus pasten maar ze waren ondertussen wel al volledig kapot . Gelukkig wilde modelspoormagazine de mappen inruilen .
Dat was ook het lot van de nederlander geworden als post nl.door de belg was over genomen
Gelukkig niet gebeurt.
Ik verstuur ,of laat,veel versturen 99% en een half komt zeer snel en foutloos aan
wim
Verstuur al jaren met DHL en DPD (van en naar Nederland, Duitsland en binnen Belgie met DPD
Nooit problemen gehad. Dit was dus de eerste keer. Je ziet het heeft NIKS te maken met de al dan niet overname van Post NL, die nu waarschijnlijk door een Brits bedrijf zullen overgenomen worden ;)
Citaat van: ysbeer op 19 maart 2017, 17:54:44 PM
Dat was ook het lot van de nederlander geworden als post nl.door de belg was over genomen
Gelukkig niet gebeurt.
Ik verstuur ,of laat,veel versturen 99% en een half komt zeer snel en foutloos aan
wim
Waar slaat dat nu weer op ???
Peter,
Vroeger verstuurde ik al eens een pakje via Kiala, nooit problemen mee gehad, kostprijs 4,5
euro in België....
Echter, nu verstuur ik telkens via bPost, kost me 6,5 euro en je pakket is verzekerd tot 500
euro... Ik heb meer vertrouwen in bPost dan in Kiala waarom weet ik niet....
Geert
Deze discussie moet niet. Er is tijdens het transport niets misgegaan. De verpakking was niet beschadigd.
Bij het inpakken van de lok in de blister zal Peter even teveel druk op de panto hebben uitgeoefend. Nu, met opzet doe je dat niet...
Dus de verdenking gaan leggen bij het transport is er over.
Trouwens, Peter, normaal vraag je om een foto te mogen gebruiken. ;)
De opmerking van Boer Wim zal wel te maken hebben met zijn verheven blik op de wereld. Als wij, Belgen, dan zo'n klungelaars zijn, wat doet hij dan op een Belgisch forum ?
>:( Erik
De belg op zijn ....... getrapt
Sorry hoor ,maar dit klonk toch echt even anders.
Die pakjes worden soms zwaar mishandeld . Er word echt mee gesmeten en erop getrapt ook . Als je regelmatig iets in het buitenland koopt gebeurt het wel vaker dat een doos volledig ingedrukt aan komt . Ook hier in België weet men hoe pakjes te mishandel . Zo had ik ooit de MSM verzamelmappen besteld ( de eerste modellen ) die de postbode wist te plooien . Mijn ma hoorde nogal wat kabaal aan de brievenbus waar ze de postbode betrapte bij het proberen die mappen in de bus te proppen . Die wist te zeggen dat deze niet door de bus pasten maar ze waren ondertussen wel al volledig kapot . Gelukkig wilde modelspoormagazine de mappen inruilen .
Boer wim zal het nooit meer doen
wim
Citaat van: ysbeer op 19 maart 2017, 17:54:44 PM
Dat was ook het lot van de nederlander geworden als post nl.door de belg was over genomen
Gelukkig niet gebeurt.
Ik verstuur ,of laat,veel versturen 99% en een half komt zeer snel en foutloos aan
wim
Ysbeer soms heb je dat en soms niet.....Nog nooit problemen gehad met Kiala ( nu UPS) ...maar ja wat niet is ....
Citaat van: eve op 20 maart 2017, 21:10:50 PM
Deze discussie moet niet. Er is tijdens het transport niets misgegaan. De verpakking was niet beschadigd.
Bij het inpakken van de lok in de blister zal Peter even teveel druk op de panto hebben uitgeoefend. Nu, met opzet doe je dat niet...
Dus de verdenking gaan leggen bij het transport is er over.
Trouwens, Peter, normaal vraag je om een foto te mogen gebruiken. ;)
De opmerking van Boer Wim zal wel te maken hebben met zijn verheven blik op de wereld. Als wij, Belgen, dan zo'n klungelaars zijn, wat doet hij dan op een Belgisch forum ?
>:( Erik
denk het ook Eric....
misschien zijn er ook Nederlanders,Hollanders en Friezen waar wij ons/of hun handelswijze aan storen maar of je dat ook dan voor alle Nederland(se)ers/fora moet doortrekken :-\
Citeermaar of je dat ook dan voor alle Nederland(se)ers/fora moet doortrekken
Nee hoor, er zitten ook echt wel fijne mensen op Nederlandse forums (bv. Benelux)
Ik heb vorig jaar van iemand een partij Märklin bibliothek boeken gekocht en deze werden verzonden via kiala en kwamen in het ophaal punt in zwaar beschadigde dozen aan ter plaatse de dozen geopend gelukkig waren de boeken onbeschadigd. Commentaar van het kiala punt de dozen waren niet volledig vol daarom zijn ze vervormd .
Citaat van: Johnnytrein op 25 maart 2017, 14:23:47 PM
Commentaar van het kiala punt de dozen waren niet volledig vol daarom zijn ze vervormd .
ik zag dat ergens ze ook in een soort postzak gingen voor transport en inderdaad als je pakje onderaan ligt en er wordt al da niet andere zaken op"gesmeten" dan is dat missschien wel een mogelijkheid,misschien een volle)doos in een andere doos dit euvel kan minimaliseren :-\ ;)
Ik ben op aanraden van Erik (Eve) de firma DPD gaan gebruiken, en die leveren volgens mij perfekte service.
Al mijn tot nu verzonden modellen kwamen stipt op tijd aan, d.w.z. in Belgie de volgende dag en in Nederland, Duitsland en Frankrijk reeds de volgende of na twee dagen. En...ze zijn zeer goedkoop. (Belgie 4 euro indien naar Parcelshop of 7 naaar he thuis. Dtsl, Nl enz 7 naar parcelshop en 10 naar thuisadres. en dit tot 20 kilo en ruime afmetingen.
Nee, voor mij geen BPost of Kiala meer.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 11 juni 2017, 09:00:50 AM
Citaat van: Johnnytrein op 25 maart 2017, 14:23:47 PM
Commentaar van het kiala punt de dozen waren niet volledig vol daarom zijn ze vervormd .
ik zag dat ergens ze ook in een soort postzak gingen voor transport en inderdaad als je pakje onderaan ligt en er wordt al da niet andere zaken op"gesmeten" dan is dat missschien wel een mogelijkheid,misschien een volle)doos in een andere doos dit euvel kan minimaliseren :-\ ;)
Dat gebeurt bij bpost ook hoor.
Ik heb voorlopig nog met geen enkel bedrijf problemen gehad met beschadigde pakjes.
Juist 1 keer met DHL dat een pakketje "kwijt" was, ik probeer steeds pakketjes te laten komen met postnl die volgens mij ook een goede service aanbieden.
Vroeger had ik ook problemen met "kapotte" pakjes.
CiteerBpost: de verzender moet het stevig in/verpakken.
Ik doe/deed altijd bubbeltjespapier errond en dan nog "chips" eromheen, testte daarna of er nog iets bewoog in de doos.
Dan werd de doos dichtgeplakt EN nog bruin papier eromheen!
Naar stickers zoals BREEKBAAR of FRAGILE wordt niet gekeken! >:(
Sommige verkopers (of nu handelaar of particulier) verpakken slecht!
Heb ooit eens een Matchbox ontvangen in een gewoon kleine bubbelverpakking! >:(
Citaat van: eve op 20 maart 2017, 21:10:50 PM
Deze discussie moet niet. Er is tijdens het transport niets misgegaan. De verpakking was niet beschadigd.
Bij het inpakken van de lok in de blister zal Peter even teveel druk op de panto hebben uitgeoefend. Nu, met opzet doe je dat niet...
Dus de verdenking gaan leggen bij het transport is er over.
Trouwens, Peter, normaal vraag je om een foto te mogen gebruiken. ;)
1) DIT is de essentie.... Het is mij ook al gebeurd dat iets beschadigd werd tijdens het in de doos steken of er uit halen.
ALs je echt wil zeggen dat het bij het transport mis gelopen is, dan moet je dat ook kunnen bewijzen.
2) het functionneerT en het is beschadigD
3) dat van die foto gebruiken, daar kan ik helemaal in volgen !
Ik kan enkel maar bewonderend knikken hoe Erik het heeft opgelost zonder veel tamtam en troelala.... Hopelijk is de lok intussen al weer bij zijn eigenaar geraakt zonder beschadiging.
De rest van het verhaal heb ik "over " gelezen omdat het weinig toegevoegde waarde heeft om te drammen over BE en NL ...
Een wijze les : als je het transport niet vertrouwt, vervoer het dan zelf....
Citaat van: dani op 12 juni 2017, 13:28:37 PM
Een wijze les : als je het transport niet vertrouwt, vervoer het dan zelf....
Dit draadje maar gebruikt omdat het in lijn ligt met wat ik wil zeggen;
Dinsdag 25mei mijn Ecos in het voorbijrijden afgegeven bij Esu in Ulm aan een zeer vriendelijke meneer.
Het touch-scherm was niet meer uit te kalibreren....
Bij mijn thuiskomst op zondag 30mei stond reeds een mailtje op de PC dat de Ecos hersteld is.
Onmiddelijk de gevraagde 159€ overgeschreven en vandaag (02juni) een trackingnr. ontvangen.
De Ecos is
reeds onderweg met GLS
Als dat geen service is!
Als het goed is mag het ook gezegd worden mijgedacht) ::)
;)