Ik verontschuldig mij omdat mijn Nederlands is niet voltooid.
Hallo, hier is een voorbeeld van de volgende wagon die wordt geproduceerd door Rocky Rail. Deze wagon verzekerd vervoer van zinkerts tussen de haven van Antwerpen en Budel (Nederlands).
Mocht u vragen hebben, aarzel dan niet om te vragen
(https://i37.servimg.com/u/f37/11/42/36/71/rr100011.jpg)
(https://i37.servimg.com/u/f37/11/42/36/71/rr100010.jpg)
(https://i37.servimg.com/u/f37/11/42/36/71/rr100012.jpg)
Deze 1000/2 was de verbeterde, verstevigde opvolger van de wagen 1000/1 welke Märklin reeds "eeuwen" (her)uitbrengt.
De 1000/2 had zijwanden met meer & zwaardere profielen, meer "vakjes" en verhoogd.
De grijzige "Intercom"-wagens waren 1000/2 en niet 1000/1, dacht 'k..
Citaat van: Herwig op 30 januari 2017, 10:37:18 AM
Deze 2000/2 was de verbeterde, verstevigde opvolger van de wagen 2000/1 welke Märklin reeds "eeuwen" (her)uitbrengt.
De 1000/2 had zijwanden met meer & zwaardere profielen, meer "vakjes" en verhoogd.
De grijzige "Intercom"-wagens waren 1000/2 en niet 1000/1, dacht 'k.
Inderdaad. Prachtig initiatief. Er zijn talrijke mogelijkheden, zowel als type 1000G1 als G2.
Hiermee wordt de wagen van Märklin in één keer van tafel geveegd. Zij waren indertijd net iets te snel en kwamen met het aanvankelijke prototype op de markt. Een ongelukkige keuze, omdat de serieproductie van deze wagen sterk afweek van het prototype dat in oktober 1965 op de Internationale Verkehrsausstellung in München werd getoond.
Je kunt het hele verhaal over deze wagens hier nog eens nalezen: http://www.cooltrain.be/index.php/grote-treinen/goederenwagens/nmbs-type-1000g1-en-1000g2 (http://www.cooltrain.be/index.php/grote-treinen/goederenwagens/nmbs-type-1000g1-en-1000g2)
In de Spoorse Zolder zit er ergens een vage tekening (in een ingescand tijdschrift) : een 1000/1 met nog een "grote B-in ovaal" op de flank - Tijdperk 3b
Maar de foto van het bruinrode prototype toont een computernummer - Tijdperk 3c
Die aangekondigde Rocky 1000/2 wordt zeker een fameuze aanwinst voor tijdperk4-liefhebbers( ...vanaf IIIc / midden jaren zestig )
en voor wanneer is dit ?
Leuke wagon en eens iets anders . Op de Facebookpagina van Rocky rail staat ook nog eens een foto van het driedelige dieselstel 40 :D zou die er eindelijk toch eens komen ?
Citaat van: geert desc op 30 januari 2017, 15:50:52 PM
Leuke wagon en eens iets anders . Op de Facebookpagina van Rocky rail staat ook nog eens een foto van het driedelige dieselstel 40 :D zou die er eindelijk toch eens komen ?
inderdad, de 40 dieselstel is voorzien na de 1000G2
Super, weer een leuk NMBS wagentje te verwachten.
Als het kan helpen, hier een foto van de echte zinkwagen.
De beschrifting die het computermodel van Rocky Rail toont kan nog wel wat beter.
Dus bij deze heren gebruik aub deze foto om uw model op punt te stellen.
(https://c1.staticflickr.com/4/3928/15551903041_602a14e41d_z.jpg) (https://flic.kr/p/pGgyXk)
Deze foto werd gemaakt in 1975 te Mol. Aan de verweerstaat van de wagen te zien is hij nog maar pas in dienst als zinkwagen. Een jaar later maakte dezelfde fotograaf nogmaals fotos van de zinkertstrein. Toen had de trein al andere wagens. Mag ik daaruit de conclusie trekken dat het wagentype 1000G2 maar kort ingezet werd voor de zinkertstrein.
Zelf was ik nog maar 6 in 1975. Ik woonde in Geel al wel langs het spoor maar ik herinner mij uiteraard dit soort details niet meer.
Hallo, de markering op het prototype is niet het definitieve keurmerk.
We gebruikten deze foto te realiseren hem, maar de markering niet volledig leesbaar
Alle foto's van details welkom zou zijn.
wanneer je de foto aanklikt dan vergroten de details en sommigen komen beter naar voor als anderen, foto betreft interessant documentatiemateriaal te zijn ;)
Jean-Francois, U heeft PM
Een groter fotobestand wil ik U gerust zenden maar ik had daarvoor graag uw emailadres gekend.
Citaat van: PeterVG op 30 januari 2017, 17:07:48 PM
Jean-Francois, U heeft PM
Een groter fotobestand wil ik U gerust zenden maar ik had daarvoor graag uw emailadres gekend.
hello, bedankt
u heeft ok een PM
j-f
iemand een idee hoe lang in dienst en wat er mee is gebeurd ? Of werden onderstellen gerecupereerd ?
of werden ze zoals die cokes wagons gebouwd op gerecupereerde onderstellen van bv stortwagons ?
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 30 januari 2017, 17:19:02 PM
iemand een idee hoe lang in dienst en wat er mee is gebeurd ? Of werden onderstellen gerecupereerd ?
of werden ze zoals die cokes wagons gebouwd op gerecupereerde onderstellen van bv stortwagons ?
Midden jaren 1980 werden de wagens uit dienst genomen. Zijn ze daarna verkocht of verschroot? Dit is niet geweten.
http://www.cooltrain.be/index.php/grote-treinen/goederenwagens/nmbs-type-1000g1-en-1000g2
fraaie wagon die net mijn favoriete tijdperk niet haalt (vanaf eind '80)
aan PeterVG,
Maar weer eens een fraaie informatieve kleurenfoto: zijkant van deze 1000/2 lijkt wel een "mannekesblad" (véél beschrifting...)
Spijtig, is zowiezo voorbij tijdperk3b..
Citaat van: jfl207 op 30 januari 2017, 15:56:39 PM
Citaat van: geert desc op 30 januari 2017, 15:50:52 PM
Leuke wagon en eens iets anders . Op de Facebookpagina van Rocky rail staat ook nog eens een foto van het driedelige dieselstel 40 :D zou die er eindelijk toch eens komen ?
inderdad, de 40 dieselstel is voorzien na de 1000G2
bedankt Jean-Francois voor deze info . Kijken al uit naar verdere info over deze modellen :D
Hello,
hier zijn een paar fotos van de prototype
(https://i37.servimg.com/u/f37/11/42/36/71/dsc06210.jpg)
(https://i37.servimg.com/u/f37/11/42/36/71/dsc06212.jpg)
(https://i37.servimg.com/u/f37/11/42/36/71/dsc06211.jpg)
Mooi, het kan dus wel dat een producent een prototype laat zien.
Hebben jullie al een idee van wat de verkoopsprijs ongeveer gaat worden?
Wat mij betreft is dit alvast één van de leukste nieuwtjes die tijdens deze periode voorgesteld worden.
Het is nog een 3D-print, waarin nog foutjes zitten, hoorden we van Paul.
De ronde bufferplaatjes lijken net iets te klein maar voor de rest ziet het er al goed uit . Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling...en ook naar de 40 :P
Reden deze alleen in bloktreinen of ook in gemengde goederentreinen?
Ik vermoed het eerste , anders zouden ze leuk staan in mijn enigste belgische trein.
Citaat van: geert desc op 04 februari 2017, 21:29:06 PM
De ronde bufferplaatjes lijken net iets te klein maar voor de rest ziet het er al goed uit . Ben benieuwd naar de verdere ontwikkeling...en ook naar de 40 :P
De bufferplaatjes zijn 4 mm dus 35cm.
mischien ben ik 0.35 mm te klein.
als ik mag niet de support kleiner doen, zal ik de buffer plaatjes 4.5mm doen
jean-francois
Citaat van: adrievans op 05 februari 2017, 13:02:35 PM
Reden deze alleen in bloktreinen of ook in gemengde goederentreinen?
Ik vermoed het eerste , anders zouden ze leuk staan in mijn enigste belgische trein.
deze reden als bloktreinen
jean-francois
een verdwaalde enkeling zal zeker geen uitzondering geweest zijn.Vaak vind/vond je wagons in gemengde treinen waarbij je je afvraagt/afvroeg wat hij tss de andere wagons kwam doen, een kleine herstelling zou een reden kunnen zijn !
désolé, mon néerlandais n'est pas assez bon pour donner la réponse.
En cas de panne, retour pour réparation dans la gare d'attache (in geval van pech, terug naar depotstation)
als iemand maag vertallen, bedankt