Nacht:
https://www.youtube.com/watch?v=GIi0epTZVWA
Dag:
https://www.youtube.com/watch?v=ki3QCZhacHY
op momenten prijs je je rijk als je weet dat je niet naast evan woont ! ;D ;) als dat hier zou mogen ;) zo'n lawaai
Men heeft het ooit gedaan in België. De kopstations van Brussel Noord en Brussel Zuid werden gedurende een paar decenia verbonden door een trein die door de Brusselse lanen van het centrum reed. Een voorloper met bel en rode vlag of lantaren moest de baan vrijmaken.
(http://images.delcampe.com/img_large/auction/000/303/502/746_001.jpg)
Ik denk dat zo'n belleman iets minder kabaal maakte ::)
.
Stel dat je naar 't groot toilet moet en de bareel sluit net voor u ...
In de VS is alles groter, en ook de gemiddelde (urine)blaas is groter... ;D
Het is vrij normaal in de VS dat je een kwartier of langer staat te wachten tot een kilometer(s)lange goederentrein met vrij lage snelheid "the level crossing" is gepasseerd.
Neem eens de trein door de Rocky Mountains (van Chicago naar Oakland; met Amtrak) en aan de andere kant van een vallei kan de je lange goederentreinen zien rijden. Spectaculair.
Willy
Perfect toch dit. Zo zijn er in de USA nog wel meer plekkjes dat dit gebeurt. Ik hou ervan. ;D
In Antwerpen moet je er vanaf vandaag toch niet meer op rekenen!
De Lage Emissie-Zone houdt zulke (en andere /oudere) Diesels uit de stad.
Weet niet of de LEZ-wetgeving ook iets zegt over stoomlokomotieven ....................?????
Volgens Google Earth is er vlakbij dit kruispunt zelfs een hotel: The Jack London Inn.
Leuke plek als treinfanaat maar dan zonder de vrouw.
Citaat van: traxx2837 op 01 februari 2017, 22:31:38 PM
In Antwerpen moet je er vanaf vandaag toch niet meer op rekenen!
De Lage Emissie-Zone houdt zulke (en andere /oudere) Diesels uit de stad.
Weet niet of de LEZ-wetgeving ook iets zegt over stoomlokomotieven ....................?????
stond gisteren in de krant...
http://www.gva.be/cnt/dmf20170131_02706507/diesellocomotieven-nmbs-blijven-wel-stad-in-rijden-lage-emissiezone-niet-van-toepassing-op-treinen (http://www.gva.be/cnt/dmf20170131_02706507/diesellocomotieven-nmbs-blijven-wel-stad-in-rijden-lage-emissiezone-niet-van-toepassing-op-treinen)
Yannick
en over de grootste vervuiler , de schepen , wordt gewoon gezwegen ,w ant die brengen véél geld in het laadje.
Citaat van: stoomlokje op 02 februari 2017, 21:44:29 PM
en over de grootste vervuiler , de schepen , wordt gewoon gezwegen ,w ant die brengen véél geld in het laadje.
Maar die blijven buiten de LEZ, wan tdie stopt aan de "blauwe steen" ;) ;)
Maar je hebt wel gelijk als het "wereldwijde vervuiling" aankomt, en dat nemen ze wel erg letterlijk.
.
In België mag dat niet..
De hele overwegen zijn 'te gevaarlijk', het belsignaal te luid en de trein laat de huizen scheuren.. ::)
In de haven van antwerpen doen we toch af en toe aan street running, meer bepaald op verschillende bruggen en sluizen. Ik krijg al weer zin om morgen naar het werk te gaan :).
In de Antwerpse Haven zijn tegenwoordig zulke straat trajecten zeer beperkt ... Vaak beperkt tot de oude bruggen over een sluis of kanaaldok, bij de nieuwe Kieldrechtsluis rijden ze gescheiden van het wegverkeer.
Het langste traject zal deze over de Lillobrug zijn ... Waar vorige week nog een ongeluk tussen een trein en een motto gebeurde. Neen, geen slachtoffers want was de motard van de brug bedienaar waarvan de shift er net op zat... zijn voertuig reeds klaar zette op het spoor om huiswaarts te keren en nog snel een treinslot gaf (Slot = vergrendeling dat brug niet meer vrij is voor landverkeer of beweegbaar voor scheepvaartverkeer) ... Zag op dat moment de Loc met zijn motard er vandoor gaan.
Rangeringen op de rijbaan komen ook nog wel eens sporadisch voor ... Voorbeeld Ketelwagen bij Vopac aan de boudewijnsluis, waarbij ze de brug als uitloopzone gebruiken om te rangeren.
Vroeger kwamen deze trajecten meer voor in de Antwerpse Oude Haven (Treinspoor door de Londenstraat) of aan het Albertkanaal te Merksem...
Wat de LEZ-zone betreft in Antwerpen heeft dit enkel betrekking op Auto's.
Treinen, schepen en zelfs een oud brommertje blijven toegestaan in 't Stad. Trouwens wat die vervuiling van Zeeschepen betreft... Ook hier in Antwerpen reeds voortrekker in een beter milieu met het leveren van walstroom voeding deze verplicht wordt wanneer schepen
aanmeren (de uitbouw van dit systeem is nu bezig), vroeger bleven deze ook aan de kaai gewoon op hun scheepsdiesel draaien.