http://www.ebay.de/cln/authentixs/Typisch-Vorbild/122500858019 (http://www.ebay.de/cln/authentixs/Typisch-Vorbild/122500858019)
Erik
???
Inderdaad Klaus Spörle.
Op het Duitse DSO forum zijn regelmatig nog veel meer van zijn prachtig werk te vinden.
Er zijn gewoon geen woorden voor voor dar weatheren. Hel lijken echte wagens
als je daar een treintje van wil, zal het nieteens een hele lange zijn (gezien de VP) ;) net echt ! :)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 20 augustus 2015, 11:42:21 AM
als je daar een treintje van wil, zal het nieteens een hele lange zijn (gezien de VP) ;) net echt ! :)
En toch zijn de meeste reeds "verkauft"!
Of worden ze maar pas bewerkt als ze verkocht of besteld zijn...?
;)
Heb het verplaatst, je had gelijk Dirk ;)
verkeerd geplaatst Eric?
heeft niet echt veel met Klaus te maken?
lees eens zijn onderschrift !!!
Lijkt mij een lucratieve bij verdienste, maar hij zet wel mooie dingen neer.
Citaat van: Michael op 14 september 2016, 07:41:04 AM
Lijkt mij een lucratieve bij verdienste,
zachtjes uitgedrukt...
Aanbevolen prijs van een standaard (gelijkaardige) 0-Brawa-ketelwagen tweeasser Esso: E 115,-
Netto-verkoopprijs bij MSLippe: E 83,-
Geweatherde Autentix-versie: E 158,-
Het is aan de geïnteresseerde koper uit te maken of het prijsverschil het waard is...
Ik denk dat Klaus niet alleen hiermee bijverdient :).
Hij maakt ook gietmallen voor het muren ed. Ik heb vorig jaar een vertaling voor hem gemaakt.
Mvg
Koen
Citaat van: Herwig op 14 september 2016, 13:00:25 PM
Aanbevolen prijs van een standaard (gelijkaardige) 0-Brawa-ketelwagen tweeasser Esso: E 115,-
Netto-verkoopprijs bij MSLippe: E 83,-
Geweatherde Autentix-versie: E 158,-
Het is aan de geïnteresseerde koper uit te maken of het prijsverschil het waard is...
Ik doe het er niet voor...ben 5 tientjes duurder voor een weathering job..is de tijd die je er in steekt..
Fout Fout.
Met verontschuldiging.
'k Had begrepen dat die Autentix-Brawa-wagens alle Brawa-0-schaal waren,
en die V100-loc zeker...
Maar het zijn verdorie "slechts" H0-modelletjes !
Op de foto's lijken ze eerder 0-wagens dan H0. Zo mooi en gedetailleerd ogen ze.
Maar dit stelt de gevraagde prijzen voor die Autentix in een gans ander daglicht....
wel ja, ik dacht toch ook dat het om H0 ging.... dus dan is er toch flink aan verdiend
Het is maar wat je flink noemt voor 4 tot 5 uur werk..ken USA weatheraars die onder de 300 dollar niets verkopen. En dat op wagentjes die 30 dollar kosten, maar inclusief het superen en de tijd die in fatsoenlijk weatheren zit is het nog niet "flink" verdienen. De uren vliegen met zo'n klus als een gekke voorbij, en als Klaus er 4 uur in heeft zitten verdient hij nog maar 32,50 in het uur..gemiddelde automonteur kost meer..
de gemiddelde gepensioneerde" hier bij ons heeft maar een paar centen meer per DAG . (zie ander topicje)
Dus om je dagen te vullen en de verveling tegen te gaan vind ik het toch nog ferm... plus hij blijft er jong mee :-)
tja, de prijs. Het is zoals met zoveel dingen die te koop zijn (niet enkel in onze modelspoor hobby).
Je hebt de keuze: of je koopt het of je koopt het niet
Er zijn prachtige modellen in H0 die veel meer kosten dan die wagens. Zo heb je mensen die (zoals ik) hun baan (soms moeizaam) zelf moeten bouwen en andere die bv. samen met Josef Brandl hun baan bouwen of laten bouwen (25000 tot 50000 euro en meer zonder rijdend materiaal) of loks kopen van MicroMetakit, Fulgurex enz.
Jaloers, nee helemaal niet. Ieder moet maar voor zichzelf de keuze maken. Het gaat er tenslotte om of je gelukkig bent en plezier hebt in je leven , je gezin en je hobby ;) ;) ;)
Citaat van: dani op 15 september 2016, 14:02:41 PM
de gemiddelde gepensioneerde" hier bij ons heeft maar een paar centen meer per DAG . (zie ander topicje)
Dus om je dagen te vullen en de verveling tegen te gaan vind ik het toch nog ferm... plus hij blijft er jong mee :-)
De man is 80, ziet de helft minder en is een stuk trager ;) Heeft ie nog maar een 16,25 :P Sorry ik vind het echt niet ferm voor ware kunstwerken als managers 175 of meer in het uur schrijven, een Picasso levert miljoenen op..
En zoals Peter al zegt, je hebt het er voor over of niet..Ik vraag zelf 125 voor een weathering klus en dat is zonder de wagen..
Citaat van: milocomarty op 15 september 2016, 20:29:03 PM
Citaat van: dani op 15 september 2016, 14:02:41 PM
de gemiddelde gepensioneerde" hier bij ons heeft maar een paar centen meer per DAG . (zie ander topicje)
Dus om je dagen te vullen en de verveling tegen te gaan vind ik het toch nog ferm... plus hij blijft er jong mee :-)
De man is 80, ziet de helft minder en is een stuk trager ;) Heeft ie nog maar een 16,25 :P Sorry ik vind het echt niet ferm voor ware kunstwerken als managers 175 of meer in het uur schrijven, een Picasso levert miljoenen op..
En zoals Peter al zegt, je hebt het er voor over of niet..Ik vraag zelf 125 voor een weathering klus en dat is zonder de wagen..
En in Leuven doe je er eentje helemaal gratis! :P
Yep, service van de zaak ;) :P
Eentje tijdens de hele beurs of eentje per dag?
Zoals ik al eerder zei is fatsoenlijk weatheren een tijdrovende klus, hou het dus bij 1 voor de beurs. Mocht er nu iemand staan met alleen een lichte weathering dan kan het zijn dat het er misschien 1 meer wordt..
Gaat idd. niet allemaal zo snel, ook tijdrovend is de droogtijd, als het maar wat zwart en een beetje waschen is gaat het wel snel, resultaat is er dan ook naar ;)
Inmiddels zijn er een aantal lieden in deze markt gesprongen op Ebay.de Waar voorheen de geweatherde modell minder opleverde dan hun schone broertjes is dat inmiddels omgeslagen. Zoek maar eens in de categorie Modelleisenbahn op Patiniert en je komt zeker een 10 tal lieden tegen die modellen vervuild leveren. Er zitten hele mooie modellen tussen.
Omdat ze meestal als basis een tweede handse modellen nemen zijn de rendementen goed.
Ed
Jammer genoeg kledderen de meeste er dan ook een zwarte wash en wat poeders op. Op Becasse en Jo Grimm kom ik over het algemeen verder dan Klaus weinig goed geweatherd spul tegen..en met een tweedehands model is de tijd nog slecht betaald..
Het zijn ware kunstwerkjes, en als ze verkopen zijn ze hun prijs waard.
De markt heeft altijd gelijk.
En niemand zou aan 15euro per uur gaan werken voor een baas als ie er ook 20 kan verdienen.
Grtz,
Samuel.
Klopt als een bus, maar in de bijstand is 10 euro nog goed verdienen... ;)
Citaat van: milocomarty op 27 december 2016, 10:36:50 AM
Jammer genoeg kledderen de meeste er dan ook een zwarte wash en wat poeders op. Op Becasse en Jo Grimm kom ik over het algemeen verder dan Klaus weinig goed geweatherd spul tegen..en met een tweedehands model is de tijd nog slecht betaald..
Vergeet zeker ASM niet.... die zijn er in een paar jaar ook mee groot geworden.
Het is zeker niet slecht betaald..... als je tussen de 15 tot 20 modellen in een serie doet op één dag (Len de Vries deed er ooit ook ruim 50 op een open dag van Rail magazine en moest tussendoor ook nog vragen beantwoorden!) dan is het een lucratieve bezigheid als elke wagen ruim 50 euro oplevert voor het spuiten.
Je moet het bij de meeste niet zien dat ze wagen voor wagen doen, maar ze kopen partijen gebruikte wagens op, spuiten het geheel en zetten ze dan per stuk in de verkoop. Roco wagens met weathering leveren met een startprijs van 1 euro al snel 50 - 80 euro op. Als je ziet dat een normale Roco wagen 10 - 20 euro haalt dan blijft er best wat over. Met dit prijzen heb ik het niet over de toppers maar lieden die gewoon veel verkopen in de middenmoot. Gezien de feedback slijten ze met gemak 100 wagens in de maand.
Ik snap je beredenering dat je tijd slecht betaald is omdat je rekent dat je in opdracht van een klant één of enkele wagens doet dan is het zeker geen vetpot. Toen ik stopte met het maken van de TDS modelspoor modellen was het ook omdat de series te klein werden en je nog voor enkele euro's per uur het werk stond te doen. In de beginjaren waren series van ruim 100-300 wagens per model geen probleem. Ik stopte in 2002 en de jaren daarna klapte de modelspoor markt redelijk in elkaar.
Ed ten Dam
Wie? ASM? Die zijn zeker gestopt toen ik begon ;)
En goed vervuilen betekend juist dat je geen series doet..kun je namelijk net zo makkelijk af fabriek geweatherd kopen. Spuit er wat bruinig en zwarte meuk op en klaar is kees..15 tot 20 modellen op een dag, zoveel uur zit er niet in die dag.
Ook de weathering gaat met zijn tijd mee en gelukkig beginnen de treinengekken ook een beetje bij de militairen om de hoek te kijken..Voor mij zijn er niet zoveel toppers in de modelspoor wereld, ik kijk juist wat verder..