Vreemd, er bestond nog geen draadje over de AM86 van Van Biervliet, ofwel stond dit onder geen enkele van mijn zoektermen verstopt.
Afin, Van Biervliet deelt het volgende mee:
CiteerOpgelet : treinstel AM-86 , ref VB-4002, nr 943 is volledig uitverkocht. (levering voorjaar 2014)
Reservatie van de VB-4001, nr 903 is nog mogelijk.
Levering is dus voorzien voor 2014 wat ik al wel gedacht had. Maar dat geeft niets, zo kunnen we nog wat sparen.
Uitverkocht en toch kan je nog reserveren. Dat begrijp ik niet goed.
Ander nummer, Loco ;)
Eigenaardige manier van werken/verkopen tegenwoordig. Een model dat er nog niet is, is al uitverkocht. Heb ik geluk dat ik Duits rij. Gewoon naar de winkel/webshop gaan en het model kopen dat ik wil. Geen gezeur met reserveren of iets kopen dat er nog niet is. ???
Citaat van: Gerolf op 25 oktober 2013, 11:10:37 AM
Ander nummer, Loco ;)
Peter was misschien nog niet helemaal wakker. :D
Er konden dus 2 modellen besteld worden. Er was er een met 2 compartimenten 1ste klas en de andere had er maar 1. Daarnaast was er ook een verschil in de gele lijn op de koppen en uiteraard het nummer van het treinstel.
In Genk stond trouwens een ongeschilderd prototype in de vitrine, net achter de loc reeks 23.
Slechts twee modellen ???
Had die ook geen nummer varianten aangekondigd ?
En nu het model er toch is ... Waarom niet een in de
nieuwe NMBS-Huisstijl (Grijs met gele neus).
Citaat van: Peter op 25 oktober 2013, 12:27:24 PM
Eigenaardige manier van werken/verkopen tegenwoordig. Een model dat er nog niet is, is al uitverkocht. Heb ik geluk dat ik Duits rij. Gewoon naar de winkel/webshop gaan en het model kopen dat ik wil. Geen gezeur met reserveren of iets kopen dat er nog niet is. ???
Ja Peter en ik gelukkig in het goederen verkeer. Dat komt best goed maar het is een hele vreemde aangelegenheid dat een model voor verschijnen al uitverkocht is. Je zou haast zeggen als er zo veel vraag naar is bestel er dan meer in de productie.
Maar denk dat het een zaak is beperkt inkopen, geen restanten en snelle omzet Zo kunnen ze dan geld verdienen
Wim
Wellicht brengen ze later wel de 'new-look' versie hoor.
Citaat van: B_Modelbouw op 27 oktober 2013, 15:34:34 PM
Slechts twee modellen ???
Had die ook geen nummer varianten aangekondigd ?
En nu het model er toch is ... Waarom niet een in de
nieuwe NMBS-Huisstijl (Grijs met gele neus).
Ja, er waren er om te beginnen maar 2 aangekondigd. Beide met een ander nummer, maar toch met kleine detailverschillen zoals ik hierboven al vermeld heb.
De "New Look" variant zal ook nog wel komen zeker. Toen het model werd aangekondigd was die nieuwe livrei er nog niet dus kon men nog niets aankondigen hé. Geduld hebben, alles op zijn tijd.
Trouwens, er is nog steeds de mogelijkheid om een model te bestellen hé. Ze zijn niet allemaal uitverkocht, alleen 1 variant kan je niet meer verkrijgen. Ik denk dat iedereen ook wel tijd genoeg gehad heeft om er eentje te bestellen hé.
Beide versie zijn dan nog eens "speciallekes". Ik vermoed dat er ook nog een normale bordeaux versie komt. Nog keuze genoeg om uit te brengen dus.
Hoezo speciallekes? Wat is dan het verschil met een gewone bordeaux?
Jurgen
Hoe was je tweede gesprek trouwens vandaag?
Wim
Wim, heb net een verslagje neergeschreven. Kijk hier (http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,19031.0.html) maar eens. ;)
Deze week nog gemaild met VBV, de new-look versie zal er zeker nog komen.
Van de MR86 zijn er in het echt ook wel verschillende varianten geweest.
Mvg,
Ward
Jurgen,
Het ene stel heeft een dubbele 1e klasse tov een enkele. En het andere stel heeft een vereenvoudigde gele lijn op de neus.
Info op de website van VBV:
De AM-86 Duikbril is aangekomen. De mensen die een model gereserveerd hebben van het treinstel 903 of 943 kunnen hun model komen ophalen. Indien u nog binnenverlichting wenst, graag dan doorgeven dit kunnen we nog aanpassen voor de inbouw. Verlichting is met mini LED'jes en geven een prachtig resultaat.
De DUIKBRIL ref VB-4001 en VB-4002 zijn nu allemaal beschikbaar voor de mensen die een treinstel gereserveerd hebben ! zowel in DC als AC, digitaal en Sound, en versies met binnenverlichting : alle versies beschikbaar ! Voor de mensen die geen model gereserveerd hebben : in onze herfst brochure kondigen wij een nieuw nummer aan (de 945) en deze kan u reserveren. Levering voorzien tegen febr 2015 zie onze folder hieronder om te downloaden met alle info..
Mvg 8)
Wie heeft reeds dit model in huis??
Is maar om eens een andere klok te horen, in MSM staat een duidelijke reportage, realiteit testen zijn soms anders, kijk maar naar de wiel problemen van andere VB modellen....
Toch een spijtige zaak dat er een model op dat al op voor dat het op de markt komt reeds uitverkocht is.Alhoewel ik begrip kan opbrengen op de uitleg van Kristof, vind ik het toch een spijtige zaak.
Ik vermoed dat men met dit systeem (niet enkel bij VBV) potentiele modelspoorders wegjaagt naar merken waar modellen wel te koop zijn.
Er komen nog treinstellen, met andere nummers. Dus geen paniek! ;)
CiteerEr komen nog treinstellen, met andere nummers. Dus geen paniek!
Ja dat weet ik wel Luc, maar wat leg je nu onder de kerstboom? Een foto van het model? ;)
Een doorsnee klant die het model van zijn keuze niet vind koopt in de winkel een ander model. Dit geld niet enkel bij modelspoor artikelen, maar ook bij andere.
Nog geen mail gehad, staat pas sinds zaterdagmiddag online, dus ik denk dat de meeste ze pas woensdag zullen hebben..
Als tegemoetkoming komt er toch redelijk snel (paar maand) later een andere nummervariant dus zo erg vind ik het niet..
En op termijn de new look versie en...
Grtz 8)
Aan die kerstboom had ik nog niet gedacht, Peter.
Je hebt gelijk...
Ward, ik kreeg mijn mail wel al. :)
Hallo,
Tegenwoordig is het zo dat de handelaars niet graag met overstocks willen blijven zitten. Ze willen een model laten maken maar willen ook dat alles wordt verkocht. De produktiekost van zo'n model is zeer hoog en daarom willen ze niet dat er nog vb 50 of meer stellen in de winkel blijven liggen en die pas na maanden of jaren worden verkocht. Ze geven aan de klant ook voldoende tijd om VOORAF in te schrijven wat een voordeel is voor de handelaar + de klant krijgt bij vooraf inschrijven een mooie korting (toch bij VBV). De handelaar heeft dan ook een gedacht van hoeveel in produktie moeten gaan en minder risico voor de handelaar in deze moeilijke tijden. Een gelijkaardige situatie heeft ook msm toegepast bij hun set van het type 62 + 3 wagons. Ze willen ook uit hun kosten geraken en niet met onverkochte sets blijven zitten.
Mvg
755philippe
Op de beurs in Leuven werd er volgens mij alleen reklame gemaakt voor het Desiro treinstel en werd er met geen woord gerept over in te schrijven voor de Duikbril, net zo min als voor de reeks 91.
CiteerZe willen een model laten maken maar willen ook dat alles wordt verkocht
Waarom maken ze dat al tegen februari al een nieuwe reeks.
Als je een model op de markt brengt tegen de feestdagen mag je er mee rekenen dat er meer van verkocht zullen worden.
Inschrijven voor de Duikbril was ergens in 2013 als ik me niet vergis. Of was het 2012?
Het betreft hier (nog) een productie in samenwerking met LS-Models. Vandaar de lange wachttijd.
even weggehaald wegens fout :-[
Klopt Luc, denk zelf in 2012 als het feest was ter gelegenheid van één of ander stations gebouw, ben nu wel iemand die niet meteen op de kar spring, wil eerst zien wat ik heb voor men (bijna weinig) geld heb en nu natuurlijk wel wat spijt....geen probleem heb ingetekend voor de tweede ronde...
Zelf heb ik geen interesse in de duikbril en nog minder in de Desiro maar ik heb wel heimwee naar de tijd dat je niet op voorhand moest reserveren voor een model en dat je zelfs jaren nadien nog je aankoop kon doen. Maar ja, de gouden tijden van welstand en overvloed zijn voorbij zoals we allemaal weten, dus ik heb ook wel begrip voor het standpunt van de handelaars.
Citaat van: dieselfreak op 23 november 2014, 11:20:41 AM
Zelf heb ik geen interesse in de duikbril en nog minder in de Desiro maar ik heb wel heimwee naar de tijd dat je niet op voorhand moest reserveren voor een model en dat je zelfs jaren nadien nog je aankoop kon doen. Maar ja, de gouden tijden van welstand en overvloed zijn voorbij zoals we allemaal weten, dus ik heb ook wel begrip voor het standpunt van de handelaars.
Zal ook deels zijn den moderne tijd hé MC.(en das zekerst nie beter maar tis crisis voor iets hé)
Den Eric.
Idd, 50 jaar geleden was alles beter, maar die tijd komt nooit meer terug. Ik zou willen dat Sinterklaas mij een teletijdmachine zou geven om mij terug te katapulteren naar 1965, een mens mag al eens dromen nietwaar?
1965 dan had jij heel weinig Belg. spoorwegmateriaal gehad en degene die je dan had waren veelal amateuristische verbouwingen !
Groeten Peter.
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 november 2014, 12:55:42 PM
1965 dan had jij heel weinig Belg. spoorwegmateriaal gehad en degene die je dan had waren veelal amateuristische verbouwingen !
Groeten Peter.
Maar die modellen waren wel jarenlang zonder probleem verkrijgbaar. Ik bedoelde hier eigenlijk vooral mee dat het NMBS materiaal wat in die tijd reed mij persoonlijk veel meer aanspreekt, een duikbril en een Desiso zijn niet echt mijn ding.
ieder merk had dan een loc en anderhalve wagon die op een Belg. geleek, geef mij nu maar waar ik de modellen voor 't uitkiezen heb !
Wat de modellen betreft heb je gelijk, maar nogmaals, ik heb het hier vooral over het rollend materieel wat toen door de NMBS werd gebruikt, dat spreekt mij veel meer aan dan wat je nu ziet rijden, maar die discussie hoort niet echt thuis in dit draadje.
Citaat van: Peter op 23 november 2014, 11:00:58 AM
Op de beurs in Leuven werd er volgens mij alleen reklame gemaakt voor het Desiro treinstel en werd er met geen woord gerept over in te schrijven voor de Duikbril, net zo min als voor de reeks 91.
CiteerZe willen een model laten maken maar willen ook dat alles wordt verkocht
Waarom maken ze dat al tegen februari al een nieuwe reeks.
Als je een model op de markt brengt tegen de feestdagen mag je er mee rekenen dat er meer van verkocht zullen worden.
De duikbrillen die nu uitgeleverd worden zijn de TP IV modellen. De nieuwe reeks is de schildering die nu nog rond rijdt, dus net voor de laatste modernisering (ook een volgende uitgave bij VBV).
Die informatie is me reeds ter ore gekomen op de tentoonstelling bij MSKK in Oostende door Kristof zelf.
Even terug naar het onderwerp..
Zijn er nog mensen die wel al een mail gehad hebben?
Ter info, net even de mail terug opgezocht, mijne is besteld geweest op 10/2013
Mvg
Nog niet Ward.
Ik heb met Sophie afgesproken om komende donderdag te bellen. Als hij klaar is, ga ik zaterdag de duikbril afhalen.
Mvg
Koen
nog geen mail mogen ontvangen, was bij de eersten die deze besteld hebben.....
zal wel komen, ongetwijfeld
De voorinschrijving was reeds in 2011, je ziet maar tijd vliegt snel ...
Ik wacht rustig af... Want vader Jaques was enkele weken geleden nog stevig aan het sleutelen om de klap in het deurgeluid optimaal te krijgen.
Komend jaar komt de 945 erbij, om af te sluiten met de 916 (nieuwe schildering).
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 23 november 2014, 15:17:50 PM
ieder merk had dan een loc en anderhalve wagon die op een Belg. geleek, geef mij nu maar waar ik de modellen voor 't uitkiezen heb !
?? ?? Nu moet je 2 jaar op voorhand bestellen en je weet niet hoe het eruit zal zien.
Als je nu wacht tot het verkrijgbaar is heb je geen modellen om uit te kiezen want de kans is groot dat ze allemaal al uitverkocht zijn door de voorintekening.
Citaat van: janieburton op 24 november 2014, 01:35:25 AM
...
?? ?? Nu moet je 2 jaar op voorhand bestellen en je weet niet hoe het eruit zal zien.
...
Janie,
je moet niets he.
- Je kan/mag een bestelling doen drie jaar op voorhand zonder dat je weet wat de kwaliteit zal zijn. het financieel risico is voor jou.
- je kan/mag hopen dat de leverancier zijn markt goed inschat of overschat en dus meer produceert dan het aantal voorinschrijvingen. Het financieel risico is voor de fabrikant bovenop al het andere risico dat hij of zij neemt.
- Je kan/mag na de lancering het model kopen op ibee en consoorten, bij iemand die het financieel risico heeft genomen om voor in te tekenen zonder te weten wat de uiteindelijke goesting van de markt zal zijn voor het model. En die wil daar dan natuurlijk een (on-)redelijke vergoeding voor. Het financieel risico is voor de wederverkoper.
Het is misschien een spijtige evolutie van de markt. Maar een fenomeen dat al lang bestaat, kijk maar naar wat met Marklin modellen gebeurde. Zeker de speciale modellen. De markt vroeg altijd maar meer speciale modellen. Maar Marklin heeft die koe uiteindelijk zo uitgemolken dat het uiteindelijk hun kop gekost heeft. (en de trein loopt alweer)
Internet heeft de derde groep veel krachtiger gemaakt in vergelijking met vroeger. Voor het bestaan van eBay was je verplicht om elk weekend via beurzen te verkopen. Nu hoef je er zelfs niet voor uit je zetel te komen. En je verkoopt over heel de wereld.
En door die derde groep kunnen de kleinfabrikanten ook een deel van het risico spreiden. Idem door te werken met voorintekening.
Persoonlijk heb ik verschillende modellen waar je enkel voor kon intekenen, toch pas achteraf gekocht. En dit voor de normale of een lagere prijs. Dat lukt niet voor alle modellen natuurlijk. Maar als dat niet gelukt was, dan zou ik er toch niet om treuren. Ik hoop al langer op een HLD 205 o.b.v. de HLD 55 maar als Van Biervliet die niet uitbrengt, dan blijft mijn ouwe koffiepot van Marklin rondrijden. Simpel.
Steven.
Ik kan de initiatieven van de producenten van Belgisch materiaal ook alleen maar goedkeuren.
Toch voel ik me een beetje ongemakkelijk bij deze manier van verkopen. Plezant voor de verkoper/producent die zeker is van de verkoop.
Minder aangenaam voor de koper die lang moet wachten, of de boot heeft gemist en het model aan zijn neus ziet voorbij gaan.
In de sfeer van de aan de gang zijnde staking is dit een voorbeeld van hoe de ondernemer vooral risicoloos wil werken, terwijl het juist het nemen van initiatieven met risico een eigenschap van het ondernemen is.
Citaat van: Huugooke op 24 november 2014, 08:20:32 AM
Ik kan de initiatieven van de producenten van Belgisch materiaal ook alleen maar goedkeuren.
Toch voel ik me een beetje ongemakkelijk bij deze manier van verkopen. Plezant voor de verkoper/producent die zeker is van de verkoop.
Minder aangenaam voor de koper die lang moet wachten, of de boot heeft gemist en het model aan zijn neus ziet voorbij gaan.
In de sfeer van de aan de gang zijnde staking is dit een voorbeeld van hoe de ondernemer vooral risicoloos wil werken, terwijl het juist het nemen van initiatieven met risico een eigenschap van het ondernemen is.
Ik ben eigenlijk ook niet zo'n fan van deze manier van verkopen, maar ik kan de winkeliers wel begrijpen. De markt voor modeltreintjes is niet gigantisch en je wil toch wel zeker zijn dat alles de deur uit gaat...
Ik heb nu bij vbv nog nooit voor iets vooraf ingetekend. Het enige waar ik dat wel bij ga doen is wanneer ze een blauwe reeks 25 uitbrengen, aangezien ik die nodig ga hebben voor mijn marklin trek-duw m2's voor elektrische tractie.
Citaat van: ACFI op 24 november 2014, 08:11:35 AM
Citaat van: janieburton op 24 november 2014, 01:35:25 AM
...
?? ?? Nu moet je 2 jaar op voorhand bestellen en je weet niet hoe het eruit zal zien.
...
Janie,
je moet niets he.
- Je kan/mag een bestelling doen drie jaar op voorhand zonder dat je weet wat de kwaliteit zal zijn. het financieel risico is voor jou.
- je kan/mag hopen dat de leverancier zijn markt goed inschat of overschat en dus meer produceert dan het aantal voorinschrijvingen. Het financieel risico is voor de fabrikant bovenop al het andere risico dat hij of zij neemt.
- Je kan/mag na de lancering het model kopen op ibee en consoorten, bij iemand die het financieel risico heeft genomen om voor in te tekenen zonder te weten wat de uiteindelijke goesting van de markt zal zijn voor het model. En die wil daar dan natuurlijk een (on-)redelijke vergoeding voor. Het financieel risico is voor de wederverkoper.
Het is misschien een spijtige evolutie van de markt. Maar een fenomeen dat al lang bestaat, kijk maar naar wat met Marklin modellen gebeurde. Zeker de speciale modellen. De markt vroeg altijd maar meer speciale modellen. Maar Marklin heeft die koe uiteindelijk zo uitgemolken dat het uiteindelijk hun kop gekost heeft. (en de trein loopt alweer)
Internet heeft de derde groep veel krachtiger gemaakt in vergelijking met vroeger. Voor het bestaan van eBay was je verplicht om elk weekend via beurzen te verkopen. Nu hoef je er zelfs niet voor uit je zetel te komen. En je verkoopt over heel de wereld.
En door die derde groep kunnen de kleinfabrikanten ook een deel van het risico spreiden. Idem door te werken met voorintekening.
Persoonlijk heb ik verschillende modellen waar je enkel voor kon intekenen, toch pas achteraf gekocht. En dit voor de normale of een lagere prijs. Dat lukt niet voor alle modellen natuurlijk. Maar als dat niet gelukt was, dan zou ik er toch niet om treuren. Ik hoop al langer op een HLD 205 o.b.v. de HLD 55 maar als Van Biervliet die niet uitbrengt, dan blijft mijn ouwe koffiepot van Marklin rondrijden. Simpel.
Steven.
ik begrijp wel de situatie maar om het heel "cru" te zeggen: de klant moet tevreden zijn met de kwaliteit of dat deze goed of slecht is en vooral "blij zijn" dat we überhaupt Belgische modellen krijgen aangeboden.
men kan het anders stellen, de Belgische modelliefhebber moet het volgende doen: soit belle et tais-toi :o
4. Je hebt ingetekend voor een model, maar bent echt niet tevreden en weigert de aankoop
Ook nog een optie en volgens de rechten van de consument dient je voorschot dan ook teruggestort te worden.
Citaat van: Huugooke op 24 november 2014, 08:20:32 AM
...In de sfeer van de aan de gang zijnde staking is dit een voorbeeld van hoe de ondernemer vooral risicoloos wil werken, terwijl het juist het nemen van initiatieven met risico een eigenschap van het ondernemen is.
Dat de ondernemer zonder risico wenst te werken, is mede te danken aan de (onbaatzuchtige) drang van de stakers om altijd het onderste uit de kan te willen hebben ook. Dat onderste uit de kan willen, geldt ook voor de overheden die het de ondernemer in België zeker niet gemakkelijker maken door hun (overmatige) drang naar papieren en andere administratieve rompslomp.
Citaat van: B_Modelbouw op 24 november 2014, 14:16:31 PM
4. Je hebt ingetekend voor een model, maar bent echt niet tevreden en weigert de aankoop
Ook nog een optie en volgens de rechten van de consument dient je voorschot dan ook teruggestort te worden.
Een optie die ik al meerdere keren heb toegepast wanneer de leveringstermijn veel te lang werd en nooit voldoende gecommuniceerd werd (de firma is gekend) en mijn detailhandelaar verstaat dat. Voor hem ook geen probleem, want er staan er meestal nog genoeg aan de deur te drummen om mijn reservatie over te nemen. Bijkomend is het dan meestal ook zo dat je slechts een zeer beperkte tijd krijgt om je reservatie op te halen. De handelaar wil ook zo snel mogelijk zijn geld terug, want hij heeft ook eerst moeten betalen alvorens zijn levering te krijgen.
Citaat van: SuSke op 24 november 2014, 15:02:08 PM
geldt ook voor de overheden die het de ondernemer in België zeker niet gemakkelijker maken door hun (overmatige) drang naar papieren en andere administratieve rompslomp.
Je vergeet iets: de belastingen
Terug naar het onderwerp nu..
Vandaag achter de vroege direct de auto in en m'n duikbril gaan afhalen..
Wat een model! Petje af voor Van Biervliet!
Snel al wat testen gedaan van de verlichting, het rijden, en een kleine aanpassing al gedaan..
Straks of later deze week hem eens laten inrijden, maar het ziet er een supergeslaagd model uit..
Het lange wachten is beloond, en voor diegene die deze gemist hebben.. Er komen nog 2 versies, zowel in bordeaux (reeds aangekondigd) als de "new look versie"
(http://www.photoward.be/trein/9031.jpg)
(http://www.photoward.be/trein/9032.jpg)
Mvg,
Ward 8)
ziet er heel mooi uit
Zitten die passagiers er standaard in of heb jij die er in geplaatst?
Citaat van: NielsVV op 26 november 2014, 18:34:44 PM
Zitten die passagiers er standaard in of heb jij die er in geplaatst?
vroeg ik me ook af
possitief is dat het geen platgestampte Chinezen zijn, Ward, fraai machien!
Groeten Peter ;)
Passagiers zitten er niet standaard in, net als de bestuurder.
Even bij VBV gevraagd hoe deze er het beste in te steken, en er is een heel gemakkelijke manier voor waardoor de gehele kap er niet af moet en de kans dat er onderdelen afbreken heel klein is.
Voor deze set eens gekeken voor de preisers, omdat binnenkant gewoon perfect afgewerkt is, en er ook de mogelijkheid eens is de beentjes niet te moeten afknippen.
Details zijn er in overvloed, en de gordijntjes komen heel realistisch over..
Ik ben enorm benieuwd naar de rij-eigenschappen, maar da zal voor morgenmiddag zijn..
Ik zal proberen er dan een deftig filmpje van te maken.
Mvg,
Ward 8)
Citaat van: ward op 26 november 2014, 19:37:57 PM
Even bij VBV gevraagd hoe deze er het beste in te steken, en er is een heel gemakkelijke manier voor waardoor de gehele kap er niet af moet en de kans dat er onderdelen afbreken heel klein is.
Proficiat met je aankoop Ward, ik wacht met spanning op mijn exemplaar.
Kan je die 'makkelijke manier' even toelichten ? Wil mijn AM86 ook voorzien van bestuurder en passagiers.
Nog veel plezier toegewenst met dit prachtige treinstel.
Thor,
ter hoogte van de deuren lichte druk uitoefenen waardoor je het dak er gemakkelijk af kan nemen (beetje gelijk de lima M4, maar steviger en vlotter).
Daarna kan je met 3 vijsjes de binnenverlichting even losmaken waardoor je gemakkelijk aan de zetels kan om je reizigers erop te plaatsen.
Even desnoods bij afhaling achter een demo vragen, dan is het direct duidelijk (of als je wil mail ik je de foto's van het proces door..)
Mvg,
Ward 8)
Hé Ward, zeer interessant om hem te openen... Mogelijk kun je het hier gewoon delen op het forum hoe je de kap opent met foto's en een woordje uitleg. Alvast bedankt
Ward, knappe foto's, professioneel.
Zeer mooi! Echt waar...!
Chapeau aan Ward (voor de foto's en de mooie verbeteringen) en aan VBV voor het model! ;)
Ward, nog 1 vraag en dan trek ik ook mijne portemennee open. Kan de interieur verlichting uitgeschakeld worden met de decoder?
Citaat van: NielsVV op 27 november 2014, 13:43:41 PM
Ward, nog 1 vraag en dan trek ik ook mijne portemennee open. Kan de interieur verlichting uitgeschakeld worden met de decoder?
Niels, dat gaat perfect.
Ik heb het model in AC, met sound en als optie binnenverlichting.
Het model heeft dan volgende functies:
F0: witte koplichten, automatische omschakeling met rijrichting
F1: motorgeluid, start, panto
F2: claxon 1
F3: rode lichten (sluitseinen) apart schakelbaar
F4: cabineverlichting, mee met rijrichting
hoort bij de binnenverlichtingsoptieF5: claxon 2
F6: rangeermodus - halve snelheid
F7: binnenverlichting rijtuigen
OPTIEF8: spoorgeluiden
F9: geluid panto (omhoog / omlaag)
F10: luchtcompressor
F11: luchtaflaat
F12: geluid koppeling
F13: stationsaankondiging NL 1
F14: stationsaankondiging FR 1
F15: geluid automatische deuren open / toe
F16: stationsaankondiging NL 2
F17: stationsaankondiging FR 2
F18: conducteursfluit
F19: geluid venster open / toe
F20: remmen lossen
F21: spoorgeluiden
F22: tussendeur (binnen) open / toe
F23: sifa-remblokkering
F24: dubbele claxon
Tevens zijn er automatische geluiden zoals compressor, remmen, ...
Mvg,
Ward 8)
Hallo Ward,
Waar staan die foto's voor het openen van de duikbril. Kan deze nergens vinden. Wacht op bericht van Kristof dat de mijne klaar is.
Mvg
755philippe
Voor de liefhebbers die graag reizigers en een bestuurder willen inplanten in hun stel..
(foto's zijn van iets mindere kwaliteit, maar ze voldoen wel denk ik om te tonen hoe het gemakkelijk gaat..)
Op de plaats aangeduid met de gele pijl een lichte druk uitoefenen zodat m'n met de nagel zachtjes het dak naar boven kan duwen
(http://photoward.be/trein/9033.JPG)
Zo ziet het eruit als het eerste deel los is, dan zachtjes verder het dak langs de andere bevestigingen los maken
(http://photoward.be/trein/9034.JPG)
Als het dak eraf is moet m'n op 3 plaatsen kleine vijsjes losdraaien (aangeduid met cirkels en pijlen)
(http://photoward.be/trein/9035.JPG)
(http://photoward.be/trein/9036.JPG)
Waarna m'n voorzichtig de binnenverlichting kan losdoen en opzij plaatsen. Merk ook op hoe gemakkelijk het is een bestuurder te plaatsen, geen gepruts met kabines uit de kast te sleuren en dergelijke..
(http://photoward.be/trein/9037.JPG)
Terug dichtdoen is de omgekeerde volgorde, en bij het inpassen van het dak moet m'n juist zien dat het 'bultje' aan het uiteinde van het dak langs de kant van de stuurcabine zit.
Mvg,
Ward 8)
Citaat van: 755philippe op 27 november 2014, 14:34:14 PM
Hallo Ward,
Waar staan die foto's voor het openen van de duikbril. Kan deze nergens vinden. Wacht op bericht van Kristof dat de mijne klaar is.
Mvg
755philippe
Philippe,
je was me juist voor, ik was bezig het bericht te plaatsen en de foto's te verkleinen.
Indien je een VBV 4001/4002 (eerste run) besteld had kan je die gewoon gaan afhalen, ik had er ook nog geen mail voor gehad.
(zie bericht op hun website van 22/11/2014)
Mvg,
Ward
Hallo Ward,
Foto's zijn goed duidelijk. Bedankt. Zal nog zien of ik er geraak. Had hem gevraagd voor op te sturen.
Zal nog wel zien. Ziet er veelbelovend uit maar heb hem eigenlijk al gezien op de open-deur-dagen.
Mvg
755philippe
Vanmiddag ze eerst rustig laten inrijden waarna het stel aan allerlei testen onderworpen werd..
Conclusie..
Prachtige rij-eigenschappen, kruipt zeer langzaam en perfect.. Top..
Enigste wat ik nog eens ga aanpassen is de sound iets minder 'schel', lees luid, en de topsnelheid is naar mijn gedacht ook iets te traag..
Ondertussen 2 video's proberen maken, om jullie toch een gedacht te geven (m'n videokunsten zijn niet van de beste, maar het geeft een gedacht..)
https://www.youtube.com/watch?v=vqJVv1lRkHw&list=UUJd3SZnBCRm-FdBSoOu8ytg
https://www.youtube.com/watch?v=7GPTMqifoVg&list=UUJd3SZnBCRm-FdBSoOu8ytg
Mvg,
Ward
Op deze filpjes kan je voldoende zien en dat is gewoon geweldig fat belooft ook voor de am08
Schitterend, k'wil der ook een
Welke vier stationsaankondegingen zitten er in?
Prachtig model ... 2014-2015 gaat een duur jaar worden ::)
Met drie duikbrillen op de planning.
We wachten geduldig onze toer af wanneer die beschikbaar is ...
Vier omroepgeluiden waarvan twee nederlandstalige en twee franstalige
één ervan is alvast Lokeren ('t filmpje van Ward)
Het filmpje heb ik ook gezien en ben benieuwd wat de andere drie zijn...
Gaaf model. Zie er mooi afgewerkt uit. Prachtig geluid.
Nu nog een spaarpotje vinden...
Willy
Ward, bedankt voor de duidelijke uitleg.
Mail zonet verzonden, om de '945' te reserveren. Nu nog wachten op een bevestiging.
Niels, heb dat ook al reeds gedaan, enige wat me stoort bij VB is dat men gewoon antwoord met "stort gewoon op naam" ja en dan was men vraag, hoe kan je begod weten welke uitvoering ik wil bestellen en wat de preciese prijs is....ik wil een duidelijke bestelbon op naam, heb dan ook iets in de hand ingeval nadien er discussie is...
Da's toch geen probleem... Je besteld je model, en in de omschrijving van je betaling geef je extra aan om welk type en met welke opties. Nog handiger is om eveneens een mailing te sturen naar VB, met de vermelding van je bestelling met opties etc. en de verwijzing naar je betaling. Ze reageren correct terug en bovenop je betaalbewijs heb je ook bevestiging
Mooi filmke Ward nu nog verwering aanbrengen en is een pracht model ;)
Citaat van: loebaske op 28 november 2014, 18:42:18 PM
Mooi filmke Ward nu nog verwering aanbrengen en is een pracht model ;)
Allé, hij moet er weer direct versleten uitzien.... ;D
Citaat van: B_Modelbouw op 28 november 2014, 18:23:50 PM
Da's toch geen probleem... Je besteld je model, en in de omschrijving van je betaling geef je extra aan om welk type en met welke opties. Nog handiger is om eveneens een mailing te sturen naar VB, met de vermelding van je bestelling met opties etc. en de verwijzing naar je betaling. Ze reageren correct terug en bovenop je betaalbewijs heb je ook bevestiging
Ik heb enkel een mail gestuurd naar Van Biervliet. Heb nog niets betaald, ik wacht eerst op een antwoord van hun. Staat ook op hun website dat je nog geen voorschot dient te betalen.
Ik heb nog nooit een voorschot betaald voor een bestelling, ook voor de MR86 niet.
Enkel mail gestuurd welke variant (VBV n°), dan de versie vermeld in de brochure en als extra Bv. AC sound.
Enkel voor de MR08 een voorschot betaald, maar da was dan voor de korting en omdat die zeker niet mag ontbreken ???
Ik zal proberen vanavond nog filmpjes te maken van de verschillende stationsaankondigingen.
Mvg
Voor de nieuw aangekondigde duikbril (AM86 945), vragen ze inderdaad geen voorschot... Uiteindelijk is de prijs nu wel bekend.
Bij voorintekening van de Duikbrillen die nu worden uitgeleverd (voorintekening in 2011), doe je wel een financieel voordeel, net zoals nu met de Disaro treinstellen. 't Is inderdaad de keuze aan de koper of die er gebruik van maakt.
De 943 (https://www.youtube.com/watch?v=2cujifbWrb8&feature=youtu.be) is nu ook te Zevenem gearriveerd.
Modelspoorse groeten,
Eric.
Citaat van: B_Modelbouw op 28 november 2014, 22:35:43 PM
net zoals nu met de Disaro treinstellen. .
Welk merk brengt die uit?
Citaat van: janieburton op 30 november 2014, 01:28:43 AM
Citaat van: B_Modelbouw op 28 november 2014, 22:35:43 PM
net zoals nu met de Disaro treinstellen. .
Welk merk brengt die uit?
Halverwege de blz.
http://www.vanbiervliet.com/index.htm (http://www.vanbiervliet.com/index.htm)
Ja wat wil je dat al die Siemens producten op elkaar gelijken in naamgeving. Mijn Excuses :-[
Wat de omroepgeluiden betreft ... De twee Nederlandstalige omroepen zijn vanuit Berchem
eentje vanop spoor 6 richting Lokeren en eentje vanop spoor 7 richting Roosendaal.
De Franstalige zijn een vertraging en een op spoor 9 richting Blankenberge
Nu snel de laatste versie van de ESU-lokprogrammer binnen pakken en wat herschikkingen doen,
ja, enkel de belangrijkste geluiden op de eerste posities zetten uniform met de andere treinen en
hem een uniek lokadresje geven ... Inrijden en klaar voor de dienst.
Citaat van: Michael op 30 november 2014, 04:08:25 AM
Citaat van: janieburton op 30 november 2014, 01:28:43 AM
Citaat van: B_Modelbouw op 28 november 2014, 22:35:43 PM
net zoals nu met de Disaro treinstellen. .
Welk merk brengt die uit?
Halverwege de blz.
http://www.vanbiervliet.com/index.htm (http://www.vanbiervliet.com/index.htm)
Dacht dat dat door Piko ging gebeuren? Of is het een samenwerking VB en Piko?
Citaat van: janieburton op 30 november 2014, 12:32:20 PM
Citaat van: Michael op 30 november 2014, 04:08:25 AM
Citaat van: janieburton op 30 november 2014, 01:28:43 AM
Citaat van: B_Modelbouw op 28 november 2014, 22:35:43 PM
net zoals nu met de Disaro treinstellen. .
Welk merk brengt die uit?
Halverwege de blz.
http://www.vanbiervliet.com/index.htm (http://www.vanbiervliet.com/index.htm)
Dacht dat dat door Piko ging gebeuren? Of is het een samenwerking VB en Piko?
Piko heeft hier niets mee te maken,
zoals eerder vermeld in andere draadjes was er bij Piko geen intresse omdat de afzet niet groot genoeg zou zijn voor een Belgisch model
Men schatte nooit de 14000stuks te halen die nodig waren om Piko over de brug te krijgen.
;)
Nu nog een paar "re-runs" met wat andere nummers, of een stel zonder nummers maar met decals of afwrijfletters voorzien om een aantal gekoppelde stellen te laten bollen ... ;) ::) :P dromen mag toch :D 8)
Zijn er dan 14000 modeltreinliefhebbers in België? Lijkt me veel.
Ik zal mijn stel ergens in de loop van de maand gaan halen. Ik heb toch geen baan (meer), dus geen haast.
Citaat van: Jurgen op 30 november 2014, 13:54:04 PM
Zijn er dan 14000 modeltreinliefhebbers in België? Lijkt me veel.
Dat denk ik ook niet Jurgen,
en bij Piko denken ze dat blijkbaar ook niet,daaromdat ze het voorop gestelde quotum niet denken te halen
maw;het sop is de kool niet waard volgens hen!
Anders is het gesteld met andere modellen,waarvan ze weten/hopen ze wereldwijd te kunnen verkopen.
;)
Citaat van: SuSke op 30 november 2014, 13:19:04 PM
Nu nog een paar "re-runs" met wat andere nummers, of een stel zonder nummers maar met decals of afwrijfletters voorzien om een aantal gekoppelde stellen te laten bollen ... ;) ::) :P dromen mag toch :D 8)
Misschien ook een "dummy" om altijd gekoppeld te laten
een dummi zou nog beter zijn en van beide treinstellen die je kan kopen bij VB
.
Citaat van: Chrisrail op 01 december 2014, 13:27:09 PM
Een dummi zou nauwelijks minder kosten dan het treinstel heb ik mij laten
vertellen door een verdeler. ??? :-\
Aandrijving en motor zal niet zo veel meer kosten dan 50 euro, dus ik kan daar wel in komen, tenslotte zou een dummy een afgewerkt model van minstens gelijke kwaliteit moeten zijn, alleen dan zonder die motor en een motortje kost nu ook weer niet zo veel ...
50 euro? Geen 5 euro!
Citaat van: doomslu op 01 december 2014, 14:20:24 PM
50 euro? Geen 5 euro!
Luc, zoals ge zelf kunt zien zijn er nog veel mensen die het nog niet hoe de business echt draaien. Leg het anders hier nog eens uit hoe het in het reële leven echt aan toe gaat?
Den Eric.
Bij de Regio Shuttle van Bemo is het verschil 50 euro tussen de gemotoriseerde versie (met Faulhaber) en de Dummy versie (uvp: 259 en 209 euro)
Ik heb de vraag gesteld aan VBV omdat ik ook wel interesse heb in de new look versie,
een dummie zal er helaas niet komen (zoals hierboven gezegd, motor kost amper meer..)
Als ik ze dan samen zal willen laten rijden ben ik dus verplicht om naar een sound versie te gaan, wat ik wat jammer vind.
Mvg 8)
Het is uiteindelijk wel ( 50 euro )minder. Voor minder goed gefinancierde onder ons zal zo'n dummie wel handig zijn.
Spijtig dat er geen zullen komen. Hopelijk komen er wel genoeg nummervarianten zodat iedereen er eentje kan bemachtigen.
Citaat van: doomslu op 01 december 2014, 14:20:24 PM
50 euro? Geen 5 euro!
ik meen een prijs gehoord te hebben die 2,5 zo hoog was !
Groeten Peter ;)
Citaat van: ward op 01 december 2014, 15:58:42 PM
Als ik ze dan samen zal willen laten rijden ben ik dus verplicht om naar een sound versie te gaan, wat ik wat jammer vind.
Wie zegd dat ?
De recente V4 lokpilot heeft een extra instelling , waardoor hij reageerd zoals een sound , maar dan zonder sound
Men kan zonder probleem een sound lok koppelen aan een andere zonder voor dubbeltractie , men moet enkel de lokpilot gaan aanpassen ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 december 2014, 16:20:35 PM
Citaat van: doomslu op 01 december 2014, 14:20:24 PM
50 euro? Geen 5 euro!
ik meen een prijs gehoord te hebben die 2,5 zo hoog was !
Groeten Peter ;)
Peter was het geen 5 keer hoger of was het nu echt lager? Hoger lager dus?
Den Eric.
Citaat van: krispy op 01 december 2014, 16:22:15 PM
Citaat van: ward op 01 december 2014, 15:58:42 PM
Als ik ze dan samen zal willen laten rijden ben ik dus verplicht om naar een sound versie te gaan, wat ik wat jammer vind.
Wie zegd dat ?
De recente V4 lokpilot heeft een extra instelling , waardoor hij reageerd zoals een sound , maar dan zonder sound
Men kan zonder probleem een sound lok koppelen aan een andere zonder voor dubbeltractie , men moet enkel de lokpilot gaan aanpassen ;)
Was het eerste wat ik daarvan hoorde. Er werd me altijd verteld dat m'n 2 gelijke decoders moet gebruiken..
Dat maakt het al een heel stuk interessanter. Bedankt voor de info Kris ;)
Citaat van: bollen neus op 01 december 2014, 16:28:47 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 01 december 2014, 16:20:35 PM
Citaat van: doomslu op 01 december 2014, 14:20:24 PM
Geen 5 euro!
ik meen een prijs gehoord te hebben die 2,5 zo hoog was !
Groeten Peter ;)
Peter was het geen 5 keer hoger of was het nu echt lager? Hoger lager dus?
Den Eric.
aangepast voor den Eric :) ;)
Citaat van: krispy op 01 december 2014, 16:22:15 PM
Citaat van: ward op 01 december 2014, 15:58:42 PM
Als ik ze dan samen zal willen laten rijden ben ik dus verplicht om naar een sound versie te gaan, wat ik wat jammer vind.
De recente V4 lokpilot heeft een extra instelling , waardoor hij reageerd zoals een sound , maar dan zonder sound
Bestaat al sinds V3 ;)
En het gewicht van de motor moet dan ook nog gecompenseerd worden door een bijkomend gewicht op die plaats. Is begrijpelijk dat dit bijna geen prijsvermindering genereerd.
Nee, een dummy hoeft niet, gewoon de mogelijkheid hebben om 2 (of 3) stellen (eventueel in clubverband) te koppelen in treinschakeling of afzonderlijk te laten rijden. Maar dan moeten het wel verschillende nummers zijn.
Ik snap niet waarom de meesten hier tegen dummy's zijn.
Geen enkele loc heeft dezelfde rijeigenschappen ttz koop 2 loc van het zelfde type en ze rijden beide verschillend.
Als je dan 2 treinstellen of loc's koppelt dan liggen die volgens mij te "trekken of te duwen" want er zal er altijd één zijn, ook bij gelijke instellingen, die sneller of trager zal rijden.
Citaat van: OlivierV op 01 december 2014, 13:52:43 PM
, tenslotte zou een dummy een afgewerkt model van minstens gelijke kwaliteit moeten zijn,
Das toch logisch.
Citaat van: LS Models op 01 december 2014, 16:13:04 PM
Het is uiteindelijk wel ( 50 euro )minder. Voor minder goed gefinancierde onder ons zal zo'n dummie wel handig zijn.
Spijtig dat er geen zullen komen. Hopelijk komen er wel genoeg nummervarianten zodat iedereen er eentje kan bemachtigen.
50€ minder is 50€ minder
Citaat van: Chrisrail op 01 december 2014, 13:27:09 PM
Een dummi zou nauwelijks minder kosten dan het treinstel heb ik mij laten
vertellen door een verdeler. ??? :-\
Gewoon verkooppraatje.
Voor die Chinezen maakt het niet uit of ze er maken met motor of zonder, een dummy maken zal wel niet meer kosten
Een fabrikant zou ook gewoon een set kunnen maken van 2 stellen, aangedreven door 1 motor maar waarbij alles klopt zoals de frontlichten, ...
Misschien gaan ze dit bij de Desiro stellen doen.
Citaat van: centauri167 op 02 december 2014, 01:25:42 AM
Een fabrikant zou ook gewoon een set kunnen maken van 2 stellen, aangedreven door 1 motor maar waarbij alles klopt zoals de frontlichten, ...
Misschien gaan ze dit bij de Desiro stellen doen.
Misschien, maar misschien ook niet. Ik denk eerder het laatste want een dubbele set zal al snel ook het dubbele kosten.
Zoals eerder aangehaald is de kostprijs voor de motor en voor het monteren van de motor + aansluitingen miniem en eigenlijk te verwaarlozen. De Chinezen werken niet meer gratis, maar nog altijd goedkoop, en het aantal handelingen is beperkt.
Als Brawa 50 euro minder vraagt, dan is dit alleen om de liefhebbers tegemoet te komen. Meer winst maken doen ze er niet mee. De 50 euro is een psychologisch verschil, geen reëel verschil in kostprijs.
VBV heeft ooit reeds één model zonder motor verkocht om de vragende liefhebbers tegemoet te komen. Naast het feit dat er slechts een beperkt aantal van zijn verkocht (de vraag is immers zeer klein) heeft hij hierop minder winst gemaakt in vergelijking met de modellen met motor. Ik heb het niet gevraagd, maar ik denk dat hij zelf de motor uit deze modellen heeft verwijderd. Hierdoor heeft hij zijn stock van dit model kunnen verminderen. Dus zijn modellen omgezet in beschikbaar cash.
Wanneer je echt een model wenst zonder motor, maar verder alle functionaliteiten wilt behouden, vraag dan een model zonder motor. Hij kan de motor voor jou uitbouwen, net zoals hij de decoder en verlichting inbouwt. Misschien krijg je een vermindering voor het terugnemen van de motor. Ik schat zo'n 5 à 10 euro, maar zeker geen 50 euro. Daarna kan je een stroomdoorvoerende koppeling aansluiten, enz ....
Om me ook even te mengen in deze 'dummy' discussie, mogelijkheden voor zo'n stelletje moeten er toch zijn, niet?
Laten we ons even de dummy van de reeks 60 herinneren, het prototype stelnummer 6006 werd als dummy aangeboden, voor de prijs van 89,00 €.
Oké, deze was zonder licht, maar daar valt toch vrij makkelijk een mouw aan te passen, toch?
Dus ruimte genoeg om even na te denken over een stroomloos AM86 stelletje.....
Citaat van: Chrisrail op 01 december 2014, 13:27:09 PM
Een dummi zou nauwelijks minder kosten dan het treinstel heb ik mij laten
vertellen door een verdeler. ??? :-\
Gewoon verkooppraatje.
Voor die Chinezen maakt het niet uit of ze er maken met motor of zonder, een dummy maken zal wel niet meer kosten
[/quote]
je schrijft het eigenlijk zelf, zal niet meer kosten maar ook niet veel minder kosten, ik ken iemand en stelde die voor waarom van een bepaalde loc geen dummie te maken en die stelde koop je er gewoon 2 en verwijder de aandrijving of de motor, op die manier heb je een dummie plus eventuele reservestukken als je aangedreven loc stuk gaat, want die dummie zou nagenoeg evenveel kosten!
Groeten Peter ;)
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 02 december 2014, 09:26:58 AM
Citaat van: Chrisrail op 01 december 2014, 13:27:09 PM
Een dummi zou nauwelijks minder kosten dan het treinstel heb ik mij laten
vertellen door een verdeler. ??? :-\
Gewoon verkooppraatje.
Voor die Chinezen maakt het niet uit of ze er maken met motor of zonder, een dummy maken zal wel niet meer kosten
je schrijft het eigenlijk zelf, zal niet meer kosten maar ook niet veel minder kosten, ik ken iemand en stelde die voor waarom van een bepaalde loc geen dummie te maken en die stelde koop je er gewoon 2 en verwijder de aandrijving of de motor, op die manier heb je een dummie plus eventuele reservestukken als je aangedreven loc stuk gaat, want die dummie zou nagenoeg evenveel kosten!
Groeten Peter ;)
[/quote]
Misschien wel ivb met de reserveonderdelen.
Citaat van: Eddytje op 27 november 2014, 20:57:35 PM
Welke vier stationsaankondegingen zitten er in?
Eddy, wat later dan verwacht; maar hier heb je de opname van de 4 aankondigingen:
https://www.youtube.com/watch?v=G1UvlWFFYkI&list=UUJd3SZnBCRm-FdBSoOu8ytg
Dummy, enkel geen motor? Wat dan met de stroomafnemers, tandwielkasten maar zonder tandwielen, wormwiel eventueel,, wielassen maar dan zonder tandwielen, wielen met en zonder anti slipbandje, dan geen cardan assen insteken, en zoals reeds ergens hierboven aangegeven, gewichtsverlies (en das dus geen dieet volgen) Als ge dat allemaal moet doen kost het peis nog meer dan met motor, tis ook mijn ding niet dit model maar ik stel maar vast, heb dit ook al gedaan met dubbel tracties zelfbouw en geloof me maar ge zit even veel uurtjes te prutsen met of zonder nen motor hoor.
Alé, hopelijk hebben jullie hier wat aan?
Den Eric.
Willen we het dummy-gedeelte hier stoppen? Het heeft tenslotte niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken!
Citaat van: ward op 02 december 2014, 14:20:07 PM
Citaat van: Eddytje op 27 november 2014, 20:57:35 PM
Welke vier stationsaankondegingen zitten er in?
Eddy, wat later dan verwacht; maar hier heb je de opname van de 4 aankondigingen:
https://www.youtube.com/watch?v=G1UvlWFFYkI&list=UUJd3SZnBCRm-FdBSoOu8ytg
Wel jammer dat de aankondigingen niet altijd bij dit materieel past (deze rijd niet naar Blankenberge...)
Citaat van: Eddytje op 02 december 2014, 19:01:40 PM
Citaat van: ward op 02 december 2014, 14:20:07 PM
Citaat van: Eddytje op 27 november 2014, 20:57:35 PM
Welke vier stationsaankondegingen zitten er in?
Eddy, wat later dan verwacht; maar hier heb je de opname van de 4 aankondigingen:
https://www.youtube.com/watch?v=G1UvlWFFYkI&list=UUJd3SZnBCRm-FdBSoOu8ytg (https://www.youtube.com/watch?v=G1UvlWFFYkI&list=UUJd3SZnBCRm-FdBSoOu8ytg)
Wel jammer dat de aankondigingen niet altijd bij dit materieel past (deze rijd niet naar Blankenberge...)
Da's nog niks: de NMBS 2352 van VBV (een prachtig model, daar niet van!!!) heeft als Franstalige stationsaankondiging... een française die een of andere TER aankondigt in Frankrijk... :-)
Citaat van: Jurgen op 02 december 2014, 18:25:21 PM
Willen we het dummy-gedeelte hier stoppen? Het heeft tenslotte niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken!
Ja meester Jurgen.
Den Eric.
Citaat van: Jurgen op 02 december 2014, 18:25:21 PM
Willen we het dummy-gedeelte hier stoppen? Het heeft tenslotte niets met het oorspronkelijke onderwerp te maken!
Hoezo, het gaat toch nog steeds over de AM86.
Ik denk dat opmerkingen, zoals die over de dummy-stellen, handig kunnen zijn voor de producenten om er misschien iets mee te doen.
Voor wie geen besteld had, maar toch een 903 wil..
Bij een welbepaalde modeltreinwinkel in St-Niklaas zijn er enkele beschikbaar.
Mvg 8)
Citaat van: ward op 03 december 2014, 23:44:48 PM
Voor wie geen besteld had, maar toch een 903 wil..
Bij een welbepaalde modeltreinwinkel in St-Niklaas zijn er enkele beschikbaar.
Mvg 8)
Tegen een democratische prijs!? :-X :P
Democratisch weet ik niet, maar hier staan een AC en DC versie te koop.
http://www.benl.ebay.be/itm/4001-AC-LS-MODELS-NMBS-Duikbril-903-tp-V-MFX-3-rail-/191435718349?pt=LH_DefaultDomain_123&hash=item2c92753ecd
http://www.benl.ebay.be/itm/161507554412?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649
In de winkel zelf is het goedkoper dan op ebay ;)
Citaat van: ward op 04 december 2014, 11:50:41 AM
In de winkel zelf is het goedkoper dan op ebay ;)
Net omgekeerd, ebay ruim €69 goedkoper (Ac model).
Citaat van: NielsVV op 04 december 2014, 11:55:55 AM
Citaat van: ward op 04 december 2014, 11:50:41 AM
In de winkel zelf is het goedkoper dan op ebay ;)
Net omgekeerd, ebay ruim €69 goedkoper (Ac model).
Neenee, zit verschil op met of zonder sound. Ebay is zonder sound, beginpagina winkel is met.
Op de winkel vind je die van ebay (dus ac, zonder sound) voor 444 eur (wat toch nog duurder is dan gewoon bij VBV te bestellen 8) )
Citaat van: Houdini op 04 december 2014, 11:58:27 AM
voor 444 eur (wat toch nog duurder is dan gewoon bij VBV te bestellen 8) )
Zal wel begrijpelijk zijn zeker,
Door hoe meer handen hij gaat,hoe duurder hij wordt,
Al die 'handen' moeten er iets aan verdienen,
Hij zou enkel goedkoper kunnen worden als hij tweedehands wordt,en dat wordt dan weer ingehaald door zeldzaamheid/verkrijgbaarheid!
;)
Citaat van: Rangeerduivel op 04 december 2014, 12:14:42 PM
Zal wel begrijpelijk zijn zeker,
Door hoe meer handen hij gaat,hoe duurder hij wordt,
Al die 'handen' moeten er iets aan verdienen,
Hij zou enkel goedkoper kunnen worden als hij tweedehands wordt,en dat wordt dan weer ingehaald door zeldzaamheid/verkrijgbaarheid!
;)
Uiteraard begrijpelijk, maar als je weet dat er een tweede lichting komt......
Ach, ieder maakt uiteraard zijn rekening :).
Citaat van: Rangeerduivel op 04 december 2014, 12:14:42 PM
Hij zou enkel goedkoper kunnen worden als hij tweedehands wordt,en dat wordt dan weer ingehaald door zeldzaamheid/verkrijgbaarheid!
;)
+1
Verschil is 11 euro tussen vbv en deze winkel, en daarvoor kunnen er al veel niet gaan omrijden denk ik.. Grtz
VBV Website:
"Wegens de aanhoudende vertragingen bij de producent zal onze Duikbril AM 86 de eerst komende maanden niet kunnen uitgeleverd worden. We danken u voor uw begrip, dit is buiten onze wil om."
.... >:( >:( >:(
Citaat van: belgianrailways op 18 juni 2015, 17:30:24 PM
VBV Website:
"Wegens de aanhoudende vertragingen bij de producent zal onze Duikbril AM 86 de eerst komende maanden niet kunnen uitgeleverd worden. We danken u voor uw begrip, dit is buiten onze wil om."
.... >:( >:( >:(
Dat staat er al weken op en is al zeer uitgebreid aan bod gekomen in het topic over Modern Gala ...
Ik zit ook te wachten op sprinterke ... en desiro ook
Nog even terug komend op mijn vraagje en het antwoord van Luc in November:
CiteerReactie #18 Gepost op: 23 november 2014, 10:22:33 am »
Er komen nog treinstellen, met andere nummers. Dus geen paniek!
Ja en daar zit ik nu. Andere nummers zijn (voorlopig ??) niet te verwachten volgens VBV.
Had wel van een vriendelijk forumlid de aanbieding gekregen zijn (of een van zijn) modellen over te kopen: Maar aan welke prijs ::) ::) ::)
Probleem is inderdaad dat de mallen vast zitten bij Modern Gala ...
De prijzen van diegene die ze nu tweedehands verkoopt zijn dan ook extreem.
Dus laat ons hopen dat er re-runs volgen van de aangekondigde modellen.
Bij mij staan er ook nog twee op de lijst van 'Verwacht' (ik begin al als LS Models te reageren)
Ik vind het ook jammer dat het zo lang duurt, maar je kan Van Biervliet moeilijk iets kwalijk nemen hé.
Voor het eerste model heb ik een voorschot betaald, het tweede model heb ik zonder voorschot besteld in de winkel. Men bleef er even vriendelijk als anders, maar zowel Kristof als Sofie vonden het lastig dat alles zo lang moest duren en toen was er nog geen sprake van een faillissement van Modern Gala. Ik wil niet in hun schoenen staan op dit moment want ik kan me voorstellen dat ze veel klachten krijgen over het steeds maar uitstellen van de productie, ook al kunnen zij er niets aan doen.
Bij deze dus een hart onder de riem en niets dan respect voor alle moeite die ze doen om alles in goeie banen te leiden!
Citaat van: Jurgen op 29 juni 2015, 19:45:12 PM
Ik vind het ook jammer dat het zo lang duurt, maar je kan Van Biervliet moeilijk iets kwalijk nemen hé.
Voor het eerste model heb ik een voorschot betaald, het tweede model heb ik zonder voorschot besteld in de winkel. Men bleef er even vriendelijk als anders, maar zowel Kristof als Sofie vonden het lastig dat alles zo lang moest duren en toen was er nog geen sprake van een faillissement van Modern Gala. Ik wil niet in hun schoenen staan op dit moment want ik kan me voorstellen dat ze veel klachten krijgen over het steeds maar uitstellen van de productie, ook al kunnen zij er niets aan doen.
Bij deze dus een hart onder de riem en niets dan respect voor alle moeite die ze doen om alles in goeie banen te leiden!
+1
Geduld is een schone zaak, helaas hebben we daar allemaal veel te weinig van.
Citaat van: Jurgen op 29 juni 2015, 19:45:12 PM
Ik vind het ook jammer dat het zo lang duurt, maar je kan Van Biervliet moeilijk iets kwalijk nemen hé.
Voor het eerste model heb ik een voorschot betaald, het tweede model heb ik zonder voorschot besteld in de winkel. Men bleef er even vriendelijk als anders, maar zowel Kristof als Sofie vonden het lastig dat alles zo lang moest duren en toen was er nog geen sprake van een faillissement van Modern Gala. Ik wil niet in hun schoenen staan op dit moment want ik kan me voorstellen dat ze veel klachten krijgen over het steeds maar uitstellen van de productie, ook al kunnen zij er niets aan doen.
Bij deze dus een hart onder de riem en niets dan respect voor alle moeite die ze doen om alles in goeie banen te leiden!
Allemaal jammer,maar zij maken hun klanten tenminste geen leugens wijs!
Laat ons hopen dat zij er goed uitkomen...
;)
Citaat van: Michael op 29 juni 2015, 20:23:38 PM
Citaat van: Jurgen op 29 juni 2015, 19:45:12 PM
Ik vind het ook jammer dat het zo lang duurt, maar je kan Van Biervliet moeilijk iets kwalijk nemen hé.
Voor het eerste model heb ik een voorschot betaald, het tweede model heb ik zonder voorschot besteld in de winkel. Men bleef er even vriendelijk als anders, maar zowel Kristof als Sofie vonden het lastig dat alles zo lang moest duren en toen was er nog geen sprake van een faillissement van Modern Gala. Ik wil niet in hun schoenen staan op dit moment want ik kan me voorstellen dat ze veel klachten krijgen over het steeds maar uitstellen van de productie, ook al kunnen zij er niets aan doen.
Bij deze dus een hart onder de riem en niets dan respect voor alle moeite die ze doen om alles in goeie banen te leiden!
+1
Geduld is een schone zaak, helaas hebben we daar allemaal veel te weinig van.
+ 1 en + 1, correcte informatie is voor mijn part even belangrijk, zij hadden weken/ maanden geleden al duidelijk vermeld op de hoofdpagina van hun site dat de productie ( buiten hun wil om ) aanzienlijke vertraging had, dan weet je ook direct dat je het volgende week niet moet verwachten
Kan voorafgaande reacties alleen maar bijtreden.
Respect voor een handelaar die zijn klanten ook de waarheid durft zeggen (en er zelf ook kapot van is)
Ik bewonder de eerlijkheid van VBV. Veel begrip hiervoor. Ik heb trouwens ook de duikbril bij hem besteld en een voorschot betaald, maar ben ervan overtuigd dat ze alles in het werk zullen stellen om de klanten die nog geen duikbril hebben ontvangen een exemplaar zullen bekomen mits wat vertraging. Hij zal er wel komen maar we moeten nu wel geduld uitoefenen. Je hebt hier 1 voordeel bij : je kunt ondertussen een ander model kopen dat je mooi vindt of nog wat sparen.
Mvg
755philippe
Just 755philippe of ondertussen verder maandelijks afbetalen...
heb er ook eentje in bestelling.Geen voorschot moeten betalen maar eindelijk eens een winkelier die tip top in orde is en niet te beestig om sorry te zeggen alhoewel hij in overmach terecht komt.We hebben al anders meegemaakt in Belgie.
ik wacht geduldig af en vul de kous verder met centjes voor andere mooie dingen :)
Ja, mijn voorschot was 50€, als je dat een voorschot kunt noemen. Ik moest dit betalen destijds om van de intekenprijs te kunnen genieten. We wachten geduldig af wat in onze hobby wel verwacht wordt anders doe je niet aan modelbouw.
Mvg
755philippe
De mallen zijn terug in het bezit van VBV en deze zijn overhandigd aan de producent die nu zal kijken naar de kwaliteit van de mallen en als daar alles goed is kunnen ze weer beginnen met de productie...
Citaat van: Eddytje op 02 maart 2016, 12:30:11 PM
De mallen zijn terug in het bezit van VBV en deze zijn overhandigd aan de producent die nu zal kijken naar de kwaliteit van de mallen en als daar alles goed is kunnen ze weer beginnen met de productie...
joepie !!! (Hopelijk 🙄)
Vanmiddag een leuke babbel gehad met Sophie en Kristof bij VBV.
Er werd inderdaad bevestigd dat 90% van de mallen in orde is, voor de overige 10% wordt nog nagekeken of ze übrrhaupt nog bruikbaar zijn dan wel moeten vervangen worden.
Heel goed nieuws dus, maar het zal waarschijnlijk nog tot het einde van het jaar duren eer er terug een nieuw handmonster binnenkomt.
Dat is goed nieuws. 't Zou zonde zijn moesten ze geen nieuwe nummers meer kunnen maken van dit model.
Voor mij niet gelaten dat het nog tot eind dit jaar / begin volgend jaar duurt voor de Sprinter er is, kan dan nog wat sparen, want de centen zijn allemaal gegaan naar de Desiro ;)
Onlangs heb ik mijn model kunnen afhalen en ik ben er enorm tevreden over.
Maar ik ben eens wat dichter naar het model gaan kijken en zie dat er geen rokersafdeling op mijn 943 zit, ook al heeft die 2 1ste klasse-afdelingen. Als ik MSM moet geloven werd na het rookverbod de helft van de 1ste klasse gedeclasseerd. Hoe lang heeft de 943 dan zonder rokersafdeling en met de volledige 1ste klasse rondgereden?
Heeft de 903 een rokersafdeling?
Citaat van: Jurgen op 18 maart 2017, 16:25:33 PM
Onlangs heb ik mijn model kunnen afhalen en ik ben er enorm tevreden over.
Maar ik ben eens wat dichter naar het model gaan kijken en zie dat er geen rokersafdeling op mijn 943 zit, ook al heeft die 2 1ste klasse-afdelingen. Als ik MSM moet geloven werd na het rookverbod de helft van de 1ste klasse gedeclasseerd. Hoe lang heeft de 943 dan zonder rokersafdeling en met de volledige 1ste klasse rondgereden?
Heeft de 903 een rokersafdeling?
De 903 heeft maar 1 1ste klasse afdeling.. met zo'n gele streep boven. Nergens iets vermeld van roken..
Sven
Bedankt voor het antwoord Sven.
De versie die nu nog komt in Bordeaux is ook met slechts 1 1ste klasse afdeling, dus zal ook een niet-rokersstel zijn.
Hoewel ik tegen roken ben hoop ik toch nog op een bordeaux stelletje met rokersafdelingen (met de bekende blauwe streep in de witte balk). Maar ze mogen wel even wachten daarmee, eerst wil ik ruimte om te sparen.
Geen probleem Jurgen. Zou trouwens wel dens willen weten of het stel van nu gekoppeld kan worden met het stel van 2 jaar terug..
Sven, gewoon eens naar Belgium rijden hé kan toch niet ver zijn hé ;D ;)
Volgens zijn naam is hij van Geel Peter.. dat ligt in Belgium he ;D ;D ;D
Sven
Haha, en toch ben ik niet van Geel, maar van Aarschot.
Ooit heeft dit in mijn profiel gestaan, maar blijkbaar is dat verdwenen.
Afin, er zit een NEM-schacht op het stel en je kan ofwel een NEM-koppeling gebruiken om de stellen te koppelen ofwel de vaste GF-koppeling die bijgevoegd is.
Helaas heb ik (voorlopig) maar 1 stel, dus ik kan geen gekoppeld stel laten zien. Het tweede stel staat wel in bestelling, in het echt zit er ook een tijd tussen de levering van 2 stellen hé. ;D
Hallo iedereen,
Ik ben in het weekend mijn 945 bordeaux duikbril AC gaan ophalen.
Vergeleken met het poststel klikt hij zeer moeilijk in elkaar en in meerdere bochten springt hij uit de rails. Mijn baan is nochtans opgebouwd met C-rails .
Iemand die ook deze problemen ervaart?
Met spoorse groeten,
Roland
Citaat van: ho-fan-ho op 26 juni 2017, 22:34:30 PM
Hallo iedereen,
Ik ben in het weekend mijn 945 bordeaux duikbril AC gaan ophalen.
Vergeleken met het poststel klikt hij zeer moeilijk in elkaar en in meerdere bochten springt hij uit de rails. Mijn baan is nochtans opgebouwd met C-rails .
Iemand die ook deze problemen ervaart?
Met spoorse groeten,
Roland
Het is verstandig om te vragen om materiaal toch altijd eerst even op de rails te zetten bij de winkelier, doe ik altijd wanneer ik iets koop in een winkel, dan vermijd je dit soort euvels. ;)
Zeker bij Van Biervliet of Olaerts, gezien deze zich op een serieuze afstand van mijn woonplaats bevinden is het gewoon handiger om dit te doen, dan weet je zeker dat je een werkend product mee naar huis neemt.
Niet echt een oplossing voor je probleem, maar eerder raad naar de toekomst toe. Bij problemen met je stel kan je gewoon bellen of mailen naar je leverancier ze zullen je wel verder helpen.
Citaat van: Svendw op 18 maart 2017, 23:38:54 PM
Citaat van: Jurgen op 18 maart 2017, 16:25:33 PM
Onlangs heb ik mijn model kunnen afhalen en ik ben er enorm tevreden over.
Maar ik ben eens wat dichter naar het model gaan kijken en zie dat er geen rokersafdeling op mijn 943 zit, ook al heeft die 2 1ste klasse-afdelingen. Als ik MSM moet geloven werd na het rookverbod de helft van de 1ste klasse gedeclasseerd. Hoe lang heeft de 943 dan zonder rokersafdeling en met de volledige 1ste klasse rondgereden?
Heeft de 903 een rokersafdeling?
De 903 heeft maar 1 1ste klasse afdeling.. met zo'n gele streep boven. Nergens iets vermeld van roken..
Sven
foto van 943 met 2 - 1°kl zonder blauwe lijn in 1991
http://www.railfaneurope.net/pix/be/electric/emu/AM86/940-952/B943.jpg
Saskia
Saskia, in 1991 zal de rokersafdeling er wel geweest zijn hoor. Die blauwe streep is er pas ergens midden jaren 90 op gekomen onder de rokersafdelingen. ;)
De afschaffing van de rokersafdelingen op binnenlands reizigersmateriaal dateert van 2005. De deklassering van één afdeling eerste klasse dateert van 2007. Dit leid ik af van de onderschriften bij een foto in Op de Baan nr 81 blz 40 (jammer genoeg in het frans). Daarbij werd ook het interieur aangepast en kregen de zetels een nieuwe bekleding in groen kunstleer.
Tussen 1995 en 2005 kregen de rokersafdelingen een blauwe band.
Echter op sommige foto's die dateren van 2003 zie ik dat sommige stellen deze blauwe band niet meer hebben en dat er alleen symbolen zijn van niet rokers (rokers met een kruis). Dus bij een aantal stellen is de blauwe band reeds vroeger verdwenen. Omdat de rokersafdeling tweede klasse vooraan was (deel met panto), is dit goed te zien op de foto's.
Dus het is perfect mogelijk een duikbril te hebben met twee eerste klasse afdelingen die volledig ingericht was voor niet-rokers tussen 2003 en 2007.
Omdat de foto's die ik heb niet van mij zijn, kan ik ze niet plaatsen, tenzij de maker van de foto's akkoord is met plaatsing. Dat moet ik eerst nog vragen.
Inderdaad akkoord met de opmerking dat hij in de winkel eens zou mogen getest worden. Heb dit inderdaad gevraagd en er werd mij op vriendelijke manier geantwoord dat dit niet nodig was daar elk stel voordien in de winkel werd getest ! Had misschien eens moeten aandringen wat in de toekomst zal gebeuren. Ondertussen even deze stand van zaken: hij is getest op een clubbaan en reed vlot. Dus deze rechtzetting hierbij is zeker nodig. Het blijft wel zo dat het inklikken van de twee stellen zeer moeilijk is. Het lukt niet wanneer de stellen op de sporen staan. Ik moet ze echt op hun zijde leggen en zo aan elkaar schakelen. Bij mijn posttrein ken ik dit probleem niet en daar lukt het zonder enig probleem. Dus besluit: rijden ok, maar aan elkaar schakelen zeer moeilijk.
moet de mijne ook gaan halen.Dat aaneenschakeling ben ik zelfs blij mee dat het niet makkelijk gaat.Beter wat stroever dan dat het om de haverklap loslaat.De marklin Orient express en Rheingold zijn trouwens ook moeilijk in elkaar te klikken.op hun zij gaat dat vrij goed en makkelijk op een rechtstuk spoor te zetten.
Beste Roland en ook alle andere model spoorders,
Inderdaad ken ik dezelfde problemen met de duikbril van Van Biervliet. Ik moet hem ook op een vlakke tafel koppelen. Het is dan natuurlijk niet zo gemakkelijk om hem dan op de sporen te plaatsten. Ook ontspoort hij gemakkelijk. Hij heeft een zeer starre koppeling. Bij het minste knikje ik de sporen bij een helling is voldoende. Door de starre koppeling heft de motorwagen de wagon op waardoor de wielen uit de sporen klikken. Ik moet op drie plaasten mijn hellingen aanpassen. De koppeling had in verticale richting een beetje soepelere moeten zijn.
Groeten
Marcel
Ik heb ook het AC model en al paar testronden laten rijden op de kortste bochten. Hij blijft wel mooi op het spoor. Het koppelen gaat idd moeizaam.
Hey Peter, bedankt voor de info.
Wat de foto's betreft geloof ik je wel hoor.
Het rookverbod werd inderdaad in 2003 ingevoerd, maar uiteraard konden niet alle stellen meteen aangepast worden.
Ik denk dat we dus kunnen stellen dat de aanpassing rookverbod/halvering eerste klasse in 2 fases gebeurde.
Beste,
Op dit forum heb ik ook gevonden hoe je de duikbril opent, maar dit betreft alleen de wagon. De motorwagen zelf is niet zo eenvoudig. Ik bezit de DC versie met sound decoder en optie voor de verlichting. Heeft hier iemand een handleiding voor ? Het betreft welke draden los solderen. In de handleiding bij de duikbril staat er dat er een opening handleiding op hun site staat. Maar deze heb ik nog niet gevonden.
Groeten
Marcel
Ik kom even terug op het koppelen.
Mijn stel koppelt perfect op de sporen.
Het is wel een 2-rail uitvoering en van de eerste generatie.
Hallo,
Bij mij werkt de koppeling perfect , ac digitaal
Wel is er een ander probleem , niet zo zeer met het stel. De loc meld zich automatisch aan bij de centrale , ik heb nog een oude central station , wel met een software update .
Het stel heeft 24 functies de centrale maar 16 en bij het selecteren van het stel loopt het niet goed af ( ik heb een vermoeden dat de 24 functies er voor iets tussen zit)
De centrale loopt. Vast en is niet meer te bedienen . Enkel na een reset met het wissen van alle opgeslagen data :( kan de centrale weer opstarten
Het stel getest met de locprogrammer en daar werkt het stel perfect
Kris
Anders moet je met de lokprogrammer in "DCC settings" - "railcom settings" de vinkjes van railcom uitvinken, dan meld de decoder zichzelf niet meer aan.
Dan kan je het treinstel via het ingestelde adres selecteren en bedienen op de CS.
De extra functies die je niet kan selecteren worden gewoon niet gebruikt.
Met de roco multimaus heb je dit probleem ook, alle functies boven de 20 zijn niet te gebruiken, maar vastlopen doet het systeem hier niet van.
Het zelf aanmelden van de loc vind ik iets dat je op je eigen baan echt niet nodig hebt, wanneer je éénmaal de loc hebt geprogrammeerd op een bepaald adres en opgeslagen, dan selecteer je die zelf wanneer je die wil laten rijden.
Ik heb zelfs deze functie uitgeschakeld op mijn ecos, omdat ik toch alleen met mijn eigen geprogrammeerde locs rij.
Mijn 945 vandaag ook afgehaald. Hij zal mooi staan naast mijn 943. :)
De mijne rijd goed... marklin k rails op zichtbare delen en in schaduw station Crails... al erns op mijn moeimijkste reisweg gezet ( allrmaal S bochten) en bleef perfect in de sporen. Ik heb ecos... zelfdetect werkte prima alle sound en lichten werken zoald op de handleiding beschreven. Prima en geen enkele klacht van mij dus 😉
Voor mijn eigen interne database die nergens toe dient, maar waarin ik wel zoveel mogelijk gegevens wil opnemen over mijn modellen ben ik op zoek naar de stelplaats die mijn Duikbrillen hebben.
Waar kan ik dit vinden op de 943 en 945? Of kan iemand me vertellen welke stelplaats hierop vermeld staat?
Van de locs kan ik dit heel makkelijk aflezen, maar bij de treinstellen gaat het wat moeilijker. Ik weet niet waar ik moet zoeken.
Iemand met kennis die me kan helpen?
De eigenaarswerkplaats van een lok is inderdaad vermeld op lok zelf in wit kadertje. Motorstellen hebben ook een zo geheten eigenaars werkplaats... heb es gezocht op internet maar vind het niet terwijl ik toch denk dat deze van atelier Schaarbeek zijn.
Ik ben niet helemaal zeker, maar dacht dat de sprinters ingeschreven stonden op FM.
Bij de vernieuwde staat er allesinds in het kadertje FM naast grote revisie en de datum waarop ze in de new look kleuren zijn gezet.
Eens gekeken op de foto maar vind dit niet terug.
Vermoed eerder dat er bij de stellen gewoon de plaats en datum van grote/kleine revisie staat.
Mvg
FM is geen eigenaarswerplaats, enkel de gewone ateliers zoals merelbeke, oostende, schaarbeek, enz zijn dat.
Mechelen en salzinne zijn de 2 grote ateliers voor revisies en dergelijke meer.
Citaat van: Jurgen op 23 juli 2017, 14:52:33 PM
Voor mijn eigen interne database die nergens toe dient, maar waarin ik wel zoveel mogelijk gegevens wil opnemen over mijn modellen ben ik op zoek naar de stelplaats die mijn Duikbrillen hebben.
Waar kan ik dit vinden op de 943 en 945? Of kan iemand me vertellen welke stelplaats hierop vermeld staat?
Van de locs kan ik dit heel makkelijk aflezen, maar bij de treinstellen gaat het wat moeilijker. Ik weet niet waar ik moet zoeken.
Iemand met kennis die me kan helpen?
Jurgen, op 30/05/1999 waren alle Sprinters, van 901 tot en met 952, gestationeerd te FSR (Schaarbeek). Bron: "SNCB Le matériel de traction 1999-2000", M. Delie, uitgave Meta Media / Train Miniature Magazine, december 1999.
Hey Steven, bedankt voor de info.
eergisteren mijn 945 opgehaald en er zijn nu betere koppelingen gebruikt.Ze spannen iets meer in elkaar.Maar meteen het bestelde model laten vervangen door een upgrade met sound.Prachtig om het te zien rijden en geluid te horen.Zeker zijn geld waard.De decoder krijgt via de locprogrammer meteen een update als ik het adres naar DCC 945 programmeer.Dacht dat de binnenverlichting niet meer werkte maar na het opzetten van mijn bril zit die onder F7 en functioneert perfekt.
Hallo allen,
Ook ik ben de gelukkige bezitter van een duikbril van "Van Biervliet". Inderdaad prachtig model. Maar ik heb er een probleempje mee.
In mijn hoofdstation rijdt hij iedere keer 4 cm te ver. Ik heb dit reeds al op verschillende manieren trachten op te lossen maar voorlopig zonder succes. Ik rijdt met een Intellibox basic en met koploper. Mijn laatste poging was van de remsectie 4 cm vooruit te brengen.
Hiervoor heb ik een rail door geslepen. Maar mijn verbazing was groot dat hij nu plots 8 cm te ver doorrijdt.
Dan heb ik besloten van zijn decoder instelling te wijzigen (CV4 rem instelling) Maar ook hier kom ik niet verder. Ik heb een apart programmeer spoor. Ik weet dat hij zeker contact maakt want hij rijdt hierop toch blijft de IB basic steeds zeggen "geen loc".
Ik heb met het programmeren van loc decoders geen ervaring. Waar doe je dit eigenlijk met IB basic ? Doe je dit met: register - byte niveau - bit niveau of op de rails ? Ik heb het geprobeerd op byte niveau.
Wie zet mij eens op de goede weg ?
Alvast bedankt
Marcel
de waarde van CV4 moet kleiner.Staat standaard op 32.
Marcel,
Indien je met koploper wil rijden , zal je de CV3 & CV4 moeten uitschakelen of op nul zetten .
Het besturingsprogramma (Koploper) neemt de remvertraging en optrekvertraging over ,
daarom moet je de loc ook eerst uitmeten .
eric
voor koploper is het aangeraden deze CV = 1 te zetten. De 0 kan problemen geven.Info komt van paul zelf. Met de locprogrammmer kan je die zelfs niet op 0 instellen. Laagste waarde is 1 wat overeenkomt met 0.25 sec.
Citaat van: Bonaza op 28 augustus 2017, 22:03:51 PM
Ik heb met het programmeren van loc decoders geen ervaring. Waar doe je dit eigenlijk met IB basic ? Doe je dit met: register - byte niveau - bit niveau of op de rails ? Ik heb het geprobeerd op byte niveau.
Je kunt het stel op het programmeerspoor zetten en programmeren op byte nivo. Je kunt dan CV's lezen en schrijven. Of je programmeert op het hoofdspoor: je kunt dan alleen CV's schrijven.
Hoofdstuk 8: https://hobbytime.nl/wp-content/uploads/sites/3/2017/01/Intellibox-basis-handleiding-NL2.pdf
Of de afrem vertraging van de decoder je in de weg zit bij het afremmen in Koploper kun je snel checken: doorgaans kun je deze met een funktietoets (F4?) uitzetten, check even of dat bij jouw stel ook zo is.
Hier rij ik met decoder vertragingen van 1 sec. en dat werkt prima. Wat een ander daar van vindt maakt me niet zo veel uit.
Gr, Ben.
Hallo treinfanaten,
Bedankt voor de reacties. Ben zoals in mijn eerste mail vermeld was ik reeds zover geraakt. Ik heb dit geprobeerd maar dan blijft de IB Basic steevast zeggen "geen loc". Mijn programmeerspoor is eigenlijk een rollenbaan. Het enige dat dan kan bedenken dat hier een slechte verbinding moet zijn. Merkwaardig want ik kan hem wel laten rijden op deze rollenbaan. Maar mogelijk als hij rijdt neemt hij veel stroom. Ik veronderstel dat het programmeren van de decoder een miniscuul stroompje is. Misschien dat hij daar dan toch geen goed contact maakt. Ik ben een paar dagen in verlof maar donderdag ben ik terug thuis en ga ik het opnieuw proberen op een rail.
Ik vindt wel dat de standaard waarde van 32 veel te hoog is. Ik houdt jullie op de hoogte.
Spoorse groeten
Marcel
Duidelijk. Probeer dan inderdaad een stukje rail. Veel plezier nog op verlof.
Gr, Ben.
Hallo,
Eureka. De duikbril op CV 4 netjes kunnen wijzigen. Het was blijkbaar toch een slecht contact. Hij stond standaard op CV4 - 40.
Dank aan alle meedenkers en leuke reacties. En nog twee dagen en ons geliefkoosd magazine is daar weer na twee maanden :-)
Groeten
Marcel
Vorige week vrijdag mijn new look duikbril gaan afhalen.
Voor marklin . Hij doet het hier prima .
Niks ontsporen integenstelling tot het poststel en stel am 54.
Jammer van de 32 functies waar ik er maar 16 van kan gebruiken.
Je kan het wel maar dan moet ik hem op dcc zetten en dat doe ik niet . Om dat ik nog met afremmodules zit .
Groeten benny