Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Inzet belgische locs op de modelbaan

Gestart door Binco, 04 september 2009, 18:17:53 PM

Metpetergaathetbeter

#630
Citaat van: Thommy op 09 maart 2017, 19:17:15 PM
Had ik de 27 gehouden  ;D
had er al 4 of 5 zodoende,trouwens heb ik DC

nick_9450



7725 met een sleep Graanwagens type "Uagps"

rixke rail

Beide beelden naar foto's in BENELUX RAIL 3, 1985

IMG_7626 by Eric  Baert, on Flickr

Door een panne van de 45, werd een bolle neus ter hulp geroepen ...

IMG_7624 by Eric  Baert, on Flickr

5941 met een wel korte Huckepacktrein ...

Modelspoorse groeten,
Eric
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Stef71

Citaat van: Mattias op 12 februari 2017, 11:47:33 AM
Citaat van: OlivierV op 11 februari 2017, 17:17:23 PM
Afgelopen week een EC 97 Vauban op bezoek gehad.
In principe eigenlijk EC91  :D

Citaat van: doomslu op 12 februari 2017, 10:56:58 AM
de foro van bfoto.be is niet zichtbaar...
Hieronder de foto..  ;)

Leuk stukje traject voor een paradestuk op de modelspoorbaan.

Gerolf

Citaat van: Stef71 op 25 juni 2017, 13:21:32 PM
Leuk stukje traject voor een paradestuk op de modelspoorbaan.

inderdaad ! Het is "echt" en toch lijkt het een modelbaan - vreemd  :-\  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

OlivierV

#635

NMBS HLD6215 + CFL Wegmann

Onlangs kon ik de set van Lima met Luxemburgse Wegmann rijtuigen in groen-beige tijdperk 4 schildering toevoegen aan mijn verzameling. Ideaal voor treinen richting Luxemburg. Daar ik nog steeds geen 55-er in de collectie heb verzorgt de blauwe 6215 het slepen van deze rijtuigen. Dat staat ook niet mis denk ik zo. Beetje fantasie moet wel kunnen op de modelbaan. 'k Zou er zelfs een gewone gele of groene ook kunnen voorhangen, of een bolle neus, daar heb ik er voldoende van. Combineren en plezier maken is de boodschap.

De trein passeert ons hier in volle zon in de boog die meedraait met de Maas. Een hoekje dat ik niet echt gebruik om foto's te nemen, maar ik dacht, waarom niet, want de modelbaan moet tijdelijk wegens opruimen van de zolder even uitgebroken worden.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Brossel

Citaat van: OlivierV op 12 juli 2017, 11:11:17 AM
Onlangs kon ik de set van Lima met Luxemburgse Wegmann rijtuigen in groen-beige tijdperk 4 schildering toevoegen aan mijn verzameling. Ideaal voor treinen richting Luxemburg. Daar ik nog steeds geen 55-er in de collectie heb verzorgd de blauwe 6215 het slepen van deze rijtuigen. Dat staat ook niet mis denk ik zo. Beetje fantasie moet wel kunnen op de modelbaan. 'k Zou er zelfs een gewone gele of groene ook kunnen voorhangen, of een bolle neus, daar heb ik er voldoende van. Combineren en plezier maken is de boodschap.

Is dat fantasie dan; de blauwe 6215 met CFL Wegmann rijtuigen op een dienstje Luik - Luxemburg???

In 1991 - 1992 was de blauwe 6215 juist toegewezen aan de Luikse stelplaats Kinkempois om het park blauwe 55-ers te versterken voor diensten op lijn 42.
Ze kwam o.a. in actie met de uit drie a vier bordeaux M4-rijtuigen bestaande IR-diensten tussen Luik en Luxemburg, met internationale slepen tussen Luik en Maastricht en samen met een 55-er voor de autoslaaptreinen uit s'Hertogenbosch / Bressoux van/naar Luxemburg.
In het kader van de kilomtercompensaties waren er in de dieseltijd echter ook IR treinen die uit CFL Wegmann rijtuigen bestonden.
Het zal me daarom niks verbazen dat de 6215 ook daadwerkelijk dit soort rijtuigen gesleept heeft.

Voor wie foto's heeft; ik hou me aanbevolen!  ;)
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

OlivierV

De combinatie met wegmann rijtuigen lijkt me ook eerder aan de realistische kant, zeker gezien er foto's te vinden zijn van een blauwe 55-er met deze combinatie er achter, het wordt pas fantasierijk wanneer ik er een Belgische bolle neus ga beginnen voor hangen.   8)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

mark7758

6215 blauw met Wegmanns. (Leuk idee heeft bij ons op de clubbaan zeker al vaker gereden.)
In het echt ken ik geen foto's van inzet NMBS 6215 blauw met wegmanns, maar ik weet voor 1000% dat hij Luik- Luxemburg heeft gereden in die tijd.
Foto's van de loc in Belgie en Luxemburg met M4 rijtuigen en een andere trein met wegmanns ernaast heb ik zelf ook.
Dus gewoon doen. (Loc en rijtuigen zijn in de zelfde tijd inzetbaar.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 12 juli 2017, 12:32:09 PM
De combinatie met wegmann rijtuigen lijkt me ook eerder aan de realistische kant, zeker gezien er foto's te vinden zijn van een blauwe 55-er met deze combinatie er achter, het wordt pas fantasierijk wanneer ik er een Belgische bolle neus ga beginnen voor hangen.   8)

Niet enkel eentje van de NMBS kan ervoor, ook DB, MAV,  DSB en CFL als het om toeristische museum ritjes gaat.
Den Eric.

PeterVG

6215 vanuit Kinkempois

Destijds heb ik er een pagina over geschreven:
http://www.aula.com/peter/default.asp?R=14&Rs=24&TxQ=01024856668&Qw=Nee

Helaas heb ik deze blauwe vogel nooit zelf kunnen vangen op lijn 42  :(

mark7758

Ik zal vanavond eens kijken voor je.  8)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

yannickvw

Weet er iemand of er blauwe 55'ers hebben rondgereden met witte I6 of I10'en eventueel bijgestaan door een witte DMS? Er staat bij zo iets van bij maar ik vind het niet terug...?

OlivierV

Citaat van: yannickvw op 18 mei 2018, 17:45:28 PM
Weet er iemand of er blauwe 55'ers hebben rondgereden met witte I6 of I10'en eventueel bijgestaan door een witte DMS? Er staat bij zo iets van bij maar ik vind het niet terug...?
- Blauwe 55 met 3 witte i6-en => slechts 1 of 2 ritten, dan nog een sneeuwrit ook.
- Klassieker IR Luxemburg - Liers => witte dms en 1 i10A in oranje + 2 of 3 i10B in oranje.
- Klassieker IR Luxemburg - Liers => foto's gezien met 3 i10: oranje, memling en new look of variant.

Hieronder enkele willekeurige beeldjes.

NMBS 5540 @ Martinrive by Peter Van Gestel, on Flickr

Scholierentrein.
NMBS 5505 @ Vielsalm by Peter Van Gestel, on Flickr



- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

yannickvw

Dedju, witte DMS en I10 of I6en dus niet echt mogelijk, en ik heb er geen oranje  :P ach ja, dan maar wat denkbeeldig verkeer creëren...