Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

AR 45

Gestart door eddy, 19 augustus 2009, 19:51:29 PM

Michael

Gerrit al 2x mmail gestuurd maar tot op heden geen reactie.

Weet iemand of de AR45 kappen goed passen op het roco stel wat hierboven wordt aangeboden, heeft iemand daar ervaring mee?
De fleischmann 4430 heb ik liggen thuis dus zodra ik de kappen heb zal ik die even passen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Jurgen

Wacht rustig af! Niet iedereen zit alle dagen achter zijn PC en er zijn mensen die ook tijdens de feestdagen hard moeten werken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

Dank u Jurgen, ik ben net terug van het werk en normale mensen moeten dan nog eten ook.Bovendien is de brandweer vandaag in de straat geweest om 2 huizen verder de zonnenpanelen van het dak te halen.Hier wou ik toch ook nog even het fijne van weten en ook eens checken (voor zover mogelijk) of hier in huis geen schade is. De hobby's moeten dan even wachten, nietwaar.

Over die stelletjes :het ZOU KUNNEN dat er in de handel een stel is met de juiste maten (wieldiameter,radstand,asafstand tussen de bogies,breedte) om te gebruiken onder een ar45 maar ik betwijfel dat sterk.Er is altijd wel iets dat niet klopt.Bovendien krijg je die dingen ook niet gratis .
Maar ik heb ook zo'n Duits dieselstel en ga dat toch eens checken.
Je ZIET ook alles zitten achter de ramen van zo'n ar45 dus voor mij is het "rippen" van een bestaand model geen optie.
En nu ga ik m'n mail eens lezen.  



Peter

citaat:
Niet iedereen zit alle dagen achter zijn PC


Dat is het enige dat ik voorlopig kan doen.
Maar dat beterd wel.[:D]
Met vriendelijke groeten
Peter

Michael

@Inmiddels een pracht van een uitleg gehad van Gerrit, waarvoor hartelijk dank.
@Jurgen ik heb geen haast maar heb al gemerkt dat als je via het forum een mail verstuurd deze niet altijd aankomt bij de geadresseerde, vandaar dat ik nogmaals had aangegeven dat ik gemaild had.
De kappen zijn onderweg en misschien staan ze uiteindelijk hier ook nog 10 jaar zonder dat er wat mee gebeurd maar in de toekomst kijken is gelukkig niet nog niet mogelijk. Genoeg plannen om lekker bezig te zijn als er hobby tijd is.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

theedooz

Ik heb Gerrits verhaal ook ontvangen, waar voor dank!
 

Kees-Jan

Plop:



Ben ook aan het proberen met onderstellen maar de meeste zijn te breed....

Eerst nu de opschriften eens tekenen en lampunits zoeken die passen. Wordt ws gieten van een lok. De 62ers zijn te klein. Bufferbalkjes heb ik van Sachsenmodelle gevonden.

Kees-Jan

theedooz

Jeetje, wat een snelheid. Mag ik vragen met welke primer en verf deze kap is gespoten? Vergeet niet de versiering rond de koplampen (of wordt dat een decal?).
Mocht je opschriften ook willen verkopen, dan vind je hier wel een aantal gegadigden, denk ik.
 

Kees-Jan

citaat:
Geplaatst door theedooz

Jeetje, wat een snelheid. Mag ik vragen met welke primer en verf deze kap is gespoten? Vergeet niet de versiering rond de koplampen (of wordt dat een decal?).
Mocht je opschriften ook willen verkopen, dan vind je hier wel een aantal gegadigden, denk ik.



Ja dat mag Tedo.

De kappen (want er zijn er 3 in de kleur gezet vanmiddag) hebben de volgende laagjes ondergaan:

*Plastic primer
*Primer (wit)
*Geel
*rood
en tot slot het dak zilver.

De koplampringen worden decals met de bijbehorende 3 streepjes de hoek om.

Hier de 3 samen:



Zo'n geel/blauwe lijkt me ook wel leuk om te maken.

Kees-Jan

Michael

Kees Jan bij wijze van spreken hang ik aan je lippen, ik blijf maar googelen en eigenlijk niks vinden.
Mogen we ook de RAL nrs van je?
Voor decals ik weet het kunnen we niet echt terecht maar je krijgt daarover nog een mailtje van me.
Heeft iemand toevallig een bouw tekening van het model van Olaerts? En wil deze inscannen en mailen naar me?[:I][:I]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

theedooz

Ze zien er top uit, Kees-Jan! Inderdaad graag de kleurnummers en het merk/type verf (als je dat wilt delen.).
Een blauw/wit/gele is inderdaad ook een leuke, vergt wat meer afplakwerk:



Foto: Davy Beumer

Model:
 

Kees-Jan

Ik heb gewoon Gerolf zijn lijstje NMBS kleuren gebruikt.....
Ral 3020 voor het rood en naar eigen inzicht voor het geel 1007. Let wel voor het geel weet ik het niet zeker want ik heb 1 van de vele potjes geel open getrokken en vond deze het beste uitkomen.

Kees-Jan

Kees-Jan

Ja Tedo die is zeker mooi (is dat eigen werk of gekocht?).

Nu ben ik ook maar even verder gegaan:



Kees-Jan

NB Die lampunits zijn die los te maken...............hint hint

ems

Dat ziet er goed uit Kees-Jan!

Heb je al een idee voor de ramen, want dat is volgens mij ook nog wel een uitdaging!
En hier ook nog wel een gegadigde voor de opschriften ;-)
Groet, Edwin

Kees-Jan

Sja de ramen ook nog zo'n probleem...... Ik denk die maar te gaan maken van styreen en daarna te gieten. Aan de opschriften ben ik aan het werken.

Kees-Jan

NB wie heeft een paar goede foto's van het draaistel zodat ik daar ook een gietseltje van kan maken voor mijn spoor 1 project (ja ik ben er 1 in spoor 1 aan het maken.......).