Rien ne se passe... (1:76 en 1:87)

Gestart door Tothebeach, 21 september 2018, 14:06:41 PM

Tothebeach

Noord Frankrijk, september 1970. Het vlas is geoogst, de bieten staan nog op het land. Door het vlak ogende landschap loopt een veldspoorlijntje. Af en toe rijdt er een goederentreintje langs en op de marktdagen rijdt er een 'autorail', een afgedankt tramstel dat door de lokale maatschappij omgebouwd is tot motorrijtuig. Bij een melkfabriek staan wat melkbussen voor een deel gebracht door een lokje. Het café is nog gesloten. Grijze wolken hangen in de lucht. Het dreigt een vruchtbaar weer te worden.
Verder gebeurt er eigenlijk niets:





De bovenste foto is van een diorama van 18x35cm, de onderste is een opzet van de 'modelbaan' van 80x30cm. Dit formaat past prima in een Ikea Ivar kast, het onderstel van mijn vorige modelbaan. De wagons zijn zelfbouw, al heb ik de onderstellen gebruikt van N-wagens, al dan niet voorzien van smalspoorwielen (doorsnede 7mm). De koppelingen zijn van Greenwich.

Vanwaar deze schaal? 9mm x 76 = 684mm. N-spoor onderstellen zijn wat makkelijker en goedkoper te krijgen. Voor H0 zou ik bij het Z-spoor moeten kijken en dat is wat schaarser. Daarnaast zou ik dan ook mijn gaugemaster regelaar moeten vervangen. En dat budget heb ik gewoon niet. Dan maar een schaal groter en goed zoeken naar Franse auto's 1:76. en die zijn er, zo staat er op de tweede foto een Renault vrachtwagen van MMS. En ik heb er ook niet zoveel nodig, 3 auto's op deze modelbaan veroorzaakt al een file.

En voor de rest? Ik fröbel elke week een kwartiertje, soms 2, soms 3. De bouw gaat in een heerlijk laag tempo. En ik maak nauwelijks foto's, dat vergeet ik gewoon. Ik staar liever even naar wat ik gebouwd heb :)

En verder gebeurt er niets.....

Groet,
Michel

sdz1976

Heerlijk draadje is dit nu al!!!!



Grtz  ,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

DFS


Stedahult

Idd lekker, fröbel maar lekker verder.
Mvh. Steef

Kautenbach

Super sfeertje, Michel, heel gaaf ;)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ronald

Ik ook, heerlijk sfeertje wordt dat!

Floris


Tothebeach

Heren, dank u voor uw complimenten. Zoals ik al schreef, ik ben niet zo'n fotograaf, tenzij ik even wil kijken of ik het bereikte effect haal. Zo heb ik afgelopen weekeinde de gordijnen opgehangen. Op 30cm diepte zie je veel, en om nu elk huis van interieur te voorzien....


De gordijnen zijn van vliegerpapier, ik kon even niets anders geschikt vinden in mijn dorp.

Groet,
michel

SuSke

Wordt weer iets leuk om naar uit te kijken  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Stedahult

Citaat van: Tothebeach op 24 september 2018, 09:48:56 AM
... en om nu elk huis van interieur te voorzien....

We gaan niet de kantjes ervan af lopen hè ???
Mvh. Steef

Tothebeach

hmm. Eigenlijk wel. Maar goed, omdat jij het bent :D

Groet,
michel

Kautenbach

Linker, rechter, voor of achterkant ?


sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1