Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuw op het forum

Gestart door StomerJan, 11 juni 2018, 20:19:52 PM

StomerJan

Hoi beste mede-modeltreinliefhebbers,
ik ben nieuw op dit forum en kijk ernaar uit om jullie mooie projecten te bewonderen en veel tips op te doen. Zelf ben ik bezig aan de voorbereidingen voor met mijn baan aan de slag te gaan.
Ben een Marklin HO rijder met voornamelijk stomers van DB, DRG, K.Bay St, Wurttembergse,... en mijn besturing is een Ecos 1.
Reeds als kind begonnen, maar door de keuzes in het leven jarenlang moeten wachten alvorens terug te kunnen herbeginnen.
Hopelijk kan ik van jullie veel leren, en mag ik van jullie ook feedback verwachten ter verbetering,....
Alvast vele rollende groeten,

Jan

ACFI

Welkom jan.

Zoals zovelen ben je eindelijk op het juiste pad van de mini-treintjes.

ACFI.

Snobby Crash


philippe_007


StomerJan

#4
Klopt het dat je geen foto's kan opladen in dit forum tenzij via een webruimte?
Ben niet alleen hier een leek, maar ook op PC gebied. Sorry indien deze vraag reeds veelvuldig gesteld werd.

philippe_007

Inderdaad, je moet foto's ergens hosten zoals bv tinypic.com of anderen en dan in uw bericht op het forum de link plaatsen...

StomerJan

Merci Philippe, dan zal ik daar eerst eens werk van moeten maken.

StomerJan

#7
Hier mijn start. Het eerste gedeelte van de tafel waarop hopelijk mijn baan gaat komen.

modelbouwpatrick

Welkom ziet er veel belovend uit .

doomslu

Impressionant begin.  :)
Succes er mee!
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Pierre

Wauw ... prachtige ruimte. 8)
Groet Pierre.


Michiel

#11
Waauw, meteen grootse plannen!

Een tip voor (en van) een herbeginner: begin eerst met een heel klein project (vb heen-en-weer op plank, dubbele ovaal met inhaalspoor, pizzabaan, ...). En bouw deze baan helemaal door tot en met scenery. Je doorkruist zo alle aspecten en disciplines van de modelspoorbouw (en dat zijn er heel wat) en je leert ontzettend veel over jezelf, je kunnen en je bouwstijl, en in een jaar ben je ermee klaar. Tegelijk heb je de tijd om eens rond te kijken hoe anderen het doen, en kan je de definitieve baan goed documenteren en plannen. Het bouwen van de kleine proefbaan bespaart een hoop elende ( (her-)beginnersfouten) met de grote droombaan. Ik vond het altans heel leuk en interessant om doen.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Welkom op ons forum, man  :)

De tip van Michiel zou ik zeker meenemen.
Er zijn immers teveel mensen die zich verslikken in een groot project, en afhaken.
Het zou zonde zijn, want onze hobby is fantastisch  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ceuleer

Ben ik niet mee akkoord.
Als je de ruimte hebt, gebruik ze dan.
Niks plezanter dan een grote baan.

Dirky

Ik ben ook eerder geneigd om Gunter te volgen. Als je de sporen toch hebt, leg je iets groot waar je lange treinen kan laten op bollen. Spelenderwijs zal je idee voor een definitief sporenplan in je hoofd spelen. Sporenplannersoftware is misschien wel leuk maar je ziet het niet op ware grootte... en je schat het heel dikwijls totaal verkeerd in.

Stukken scenery kan je iets universeler maken zodat ze later in het definitieve plan zeker een hoekje vinden.