Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Nieuws van Roco-Fleischmann

Gestart door bloeg, 02 maart 2018, 21:52:15 PM


Herwig

#1
>   Zachtjes uitgedrukt, een triestige zaak:          R.I.P.  Fleischmann H0 : 
"... Fleischmann wird in der Spurbreite H0 (Maßstab: 1:87) ab 2019 nicht mehr angeboten..."

(plus natuurlijk ook:  de  "Mittarbeiterinnen"  in Oostenrijk die wegens de reorganisatie/verhuis moeten  'afvloeien' of ontslagen worden...)



modelbaanHO

Is dit nu goed nieuws of slecht nieuws ?

Voor mij is het goede nieuws dat er plannen zijn om de beide merken de laten voortbestaan en dat daarvoor ook actie wordt ondernomen.

Het slechte nieuws is dat Roco/Fleischmann blijkbaar nog steeds niet uit de problemen zijn. Als ik het goed lees zou het herstructureringsplan met minstens 2 jaar moeten worden verlengd. En het feit dat 52 mensen van de 107 hun job verliezen: dat kan tellen, dat is bijna de helft !

Dat het portfolio wordt herschikt heb ik minder problemen mee: bedrijven moeten nu eenmaal op sommige ogenblikken strategische keuzes maken en dit is er zo een. Alleen vraag ik me dan af: zullen de H0 modellen die vroeger onder de naam Fleischmann op de markt kwamen nu verschijnen onder de merknaam ROCO ? Zo ja, dan zie ik het nut niet in van zo'n operatie: het enige verschil is dan de verpakking (en een gravure op de onderzijde van het model) wat voor rijtuigen en wagons niet meer is dan een papiertje in het doosje.

Nostalgisch gezien : Fleischmann is voor mij hét merk waarmee alles is begonnen...



Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Peter

CiteerNostalgisch gezien : Fleischmann is voor mij hét merk waarmee alles is begonnen...

Ja, waar is de tijd. Een beginset met het rode O&K dieseltje met 3 blikken wagentjes. Sporen met kartonnen bielsen en blikken sporen. Zucht....

Roco zal inderdaad de Fleischmann H0 modellen langzamerhand terug op de markt brengen in verbeterde versie.
Dit jaar is het de stoomlok baureihe 86 dat in verniieuwde/verbeterde?? vorm verkrijgbaar zal zijn. Of ze al de Fl. modellen gaan uitbrengen betwijfel ik wel.
Met vriendelijke groeten
Peter

Herwig

Roco Profi-H0-sporen ?        Roco Profi H0-koppelingen ?      Roco NMBS stomertje type 93 ?     Roco NMBS stomer type 81 ?

Ben

Jazeker. Alle h0 materieel en accessoires gaan over naar Roco. Bron is desgevraagd Roco zelve.

Gr, Ben.

B_Modelbouw

Oei, oei, ... moeten we al gaan hamsteren naar Fleischmann Profi onderdelen om de nieuwe baan af te krijgen ? Ai, Ai, Ai...

Zo'n vaart zal het hopelijk niet nemen ... Garantie en Nazorg blijven gelden bij stopzetting en Europees Consumenten Recht is van toepassing voor een bedrijf met zetel in Duitsland.

Maar laten we het voorlopig nog niet al te zwart inzien ... als enkel onzichtbaar op een model, of op de verpakking de naam wijzigd in Roco.
Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC


Herwig

#7
(geen) toekomst Fleischmann H0 / N :   zie ook dit andere forum-rubriekje:   met als surplus een handige Nederlandstalige versie van
het persbericht:
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,27457.0.html: