TW, wat nieuw geouwehoer in 0

Gestart door Martin Welberg, 15 januari 2018, 16:55:41 PM

Martin Welberg

TW, oftewel een gezamenlijk project met mijn Duitse kumpel Thorsten Ströver, een baan waar we tot nu toe nog geen naam voor hebben. Het plan: een rondlopende spoor 0 baan. Beide zijden een 4tal modules met een totale lengte van 4.8 meter. De kant van Thorsten heeft een puur landschappelijk motief, de kant die ik ga doen wat kleinschalige voorstedelijke industrie. Vanwege het feit dat ik graag met schroefkoppelingen wil rijden gaan er bogen komen met een minimum radius van 1,75 meter.
Er komen 2 gescheiden banen in te liggen met een niveau verschil van 15cm die elkaar op een aantal plaatsen kruisen. Achter de baan een aantal schaduwstations. De baan wordt compleet geautomatiseerd met waarschijnlijk spul wat door Karst is ontworpen en met software van iTrain of Win-Digipet. Daar ben ik nog niet uit. Hopelijk gaat het in een jaartje lukken, streefdatum OT 2019.

Martin Welberg

Hier wat beginnetjes met een hut aan mijn kant. Knoeien met wat foamboard, karton, kurk en verf.









net begonnen met de eerste verwering.

loebaske


Is belange nog niet af en toch straal het al behoorlijk wat modelbouw kunst....

Werner

Citaat van: loebaske op 15 januari 2018, 19:47:41 PM

Is belange nog niet af en toch straal het al behoorlijk wat modelbouw kunst....

+1
H0, 2-rail analoog, grotendeels Belgisch.
Mijn broncode: wat niet is getest, werkt niet; wat niet werkt, is niet getest geweest.

doomslu

Hij schudt dat zo effen uit zijn mouw...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

sdz1976

Knap genieuwehoert Martin  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Martin Welberg

Citaat van: doomslu op 15 januari 2018, 22:51:26 PM
Hij schudt dat zo effen uit zijn mouw...

Niet echt, dat leggen van die bakstenen uit kurk koste wel wat tijd, de rest valt mee met het snijden en plakken van wat karton

Gerolf

WOW - dat ziet er al ferm uit. Vooral die bakstenen zien er ERG goed uit  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

Een sterke start. Dit ziet er al heel goed uit.

Martin Welberg

Merci!!
Effe wat meer liggen ouwenelen met verfjes. Dit zijn Ammo by Mig interior wash, interior en starship streaking grime gecombineerd met Russian, European Earth en metal slag pigmenten. Dit over een basis van zwarte en witte gesso, Heki strassenfarbe beton, 2 washes met Vallejo grijs ongeveer 50% verdunt en een drybrush met Woodland Scenics topcoat concrete.




Martin Welberg

Eigenlijk best wel jammer dat dit de achterzijde is, maar alles kan de voorzijde alleen maar beter worden...

SuSke

ik mis wel de barstjes in de bepleisteering...  :-\ :-\

Verder wel een mooi kleurenpallet met de gekende resultaten en zoals gedacht in meer dan een paar laagjes.

Citaat van: milocomarty op 17 januari 2018, 00:17:59 AM
Eigenlijk best wel jammer dat dit de achterzijde is, maar alles kan de voorzijde alleen maar beter worden...
die gebruik je toch altijd om te oefenen
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Michiel

Vooral die vochtplekken zijn formidabel goed gedaan. Misschien iets te enthousiast met de witte dry-brushing, maar hoe dan ook heel knap! Ook de bakstenen zijn werkelijk perfect geworden.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

De drybrush met WS concrete komt witter over op de foto met mijn iPhone..

Martin Welberg

Betonnetjes blijven leuk, meer rommeltjes als blauwe, bruine en grijze filters en andere tinten streaking grimes.