Het notificatiesysteem werkt niet meer?

Gestart door Michiel, 17 juni 2014, 09:42:26 AM

Michiel

Hallo,

het werd al een paar keer vermeld in een paar draadjes dacht ik, maar ik maak er maar meteen een eigen draadje van:

het notificatiesysteem van dit forum werkt niet meer!?

Hebben de admins al een idee wat, waar, hoe, wanneer, hoelang chinees?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Ik zie niet direct een fout in de instellingen.
Mogelijk werkt het email-en niet meer ? Luc ??
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Ik las deze week dat het Beneluxspoor forum op een blacklist was geplaatst vanwege het grote volume notificatie meldingen dat van dat forum verstuurd is.
Dus maar eens even gekelen op www.rbl-check.com  daar staat forum.modelspoormagazine.be of 89.18.178.71 niet op een blacklist.
Dus dat kan het niet zijn.
Zijn er veel errors in de errorlog Luc? Beheerscherm » Logboeken » Foutenlog

grt Piet.

Frank_N

E-mailen via het forum lijkt ook niet te werken.
Ik had Luc over de notificatie hapering gemailt, vermoed dat hij het niet ontvangen heeft.
Een e-mail naar mezelf via het forum werkt ook niet. :-\
Groet van Frank

doomslu

Ik ben op de hoogte van het probleem sind dit weekend (zie 'ergens' in een ander draadje).
De forumsoftware verstuurt mails via PHP. Zowel het MSM- als het TMM-forum kennen het zelfde probleem.
Dank zij een klein testje - buiten het forum om - om via PHP een mail te versturen ben ik er van overtuigd dat het een serverprobleem is, want ook die test werkte niet.
Helaas kreeg ik nog geen antwoord van de provider.
Ik zit dus even vast.  :-\
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

We nemen dan ook niemand van de moderators iets kwalijk want ik ben er van overtuigd dat zij hun best doen dit probleem op te lossen.
Voorlopig dus als we iemand willen kontakteren moeten we het maar via onze gewone email (webmail, Outlook enz) doen tot dit euvel hersteld is.
Met vriendelijke groeten
Peter

marc goovaerts

Rechtstreeks mailen kan je natuurlijk alleen als je het rechtstreekse e-mail ardes al hebt.

Gisteren heb ik nochtans nog een antwoord in 'mijn berichten' gekregen vanwege Jürgen...

Huugooke

#7
Ben ik dan zo mijnen Brössel misgelopen? Spijtig!
Toch nog mail van anderen gekregen; hopelijk hebben die mijn antwoord?
Mijn gmail staat in mijn profiel

Michael

Vandaag via het forum bericht ontvangen van METPETERGAATHETBETER ook beantwoord, maar weet niet of Peter dat ontvangen heeft.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Citaat van: Michael op 17 juni 2014, 20:24:34 PM
Vandaag via het forum bericht ontvangen van METPETERGAATHETBETER ook beantwoord, maar weet niet of Peter dat ontvangen heeft.
Opletten hé. Persoonlijke bercihten (PB) gaat wel, het zijn mails die niet blijken te werken...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Michael op 17 juni 2014, 20:24:34 PM
Vandaag via het forum bericht ontvangen van METPETERGAATHETBETER ook beantwoord, maar weet niet of Peter dat ontvangen heeft.

jazeker,waarvoor dank, maar het probleem stelt hem als je die enveloppe aanklikt  dacht ik,  ::) probeerde mijzelf een mailtje te sturen en inderdaad dat ging ook niet,  :-\ een pm (naar elders) daarentegen gaat wel !  ;)

Groeten Peter ;)

PietB

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 juni 2014, 21:38:30 PM
een pm (naar elders) daarentegen gaat wel !  ;)
PM maakt geen gebruik van de email routines.
PM schrijft een bericht in de database en email maakt gebruik van SMTP het standaard mail protocol.

grt Piet.

Frank_N

Citaat van: PietB op 17 juni 2014, 23:17:24 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 juni 2014, 21:38:30 PM
een pm (naar elders) daarentegen gaat wel !  ;)
PM maakt geen gebruik van de email routines.
PM schrijft een bericht in de database en email maakt gebruik van SMTP het standaard mail protocol.

grt Piet.

Bij wijze van een test heb ik je PB gestuurd, Piet ;)
Groet van Frank

PietB

Ja die is aangekomen, zoals ik heb geschreven en ik heb terug naar jou gereageerd.

grt Piet.

doomslu

Citaat van: PietB op 17 juni 2014, 23:17:24 PM
Citaat van: Metpetergaathetbeter op 17 juni 2014, 21:38:30 PM
een pm (naar elders) daarentegen gaat wel !  ;)
PM maakt geen gebruik van de email routines.
PM schrijft een bericht in de database en email maakt gebruik van SMTP het standaard mail protocol.

grt Piet.
Hoi Piet, de forumsoft biedt twee opties voor mail: PHP en SMTP. Tot nog toe hebben we steeds gewerkt met PHP.
SMTP heb ik nog net geprobeerd.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *