Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Hoe houden jullie je verzameling bij ?

Gestart door Snobby Crash, 13 februari 2014, 22:17:03 PM

Huugooke

Citaat van: janieburton op 09 oktober 2014, 01:54:31 AM
Citaat van: Huugooke op 08 oktober 2014, 21:19:07 PM
Citaat van: jb op 08 oktober 2014, 12:17:16 PM
Mijn verzameling is niet zo groot, loc's staan in een vitrinekast, wagons zitten allemaal in originele verpakking in een transparante plastic doos. In en uit de verpakking halen vind ik geweldig, alles is vast houden  :D
En met z21 app staan de loc's ook op de slimme gsm.
Da's nu een echte liefhebber zie! :)

En wij niet? :o
Dat heb ik niet gezegd! Maar zo liefdevol een doosje openen, de inhoud even koesteren, dat is de ware liefde. Niet de "hoarders"' om het met een populaire tv uitdrukking te zeggen, die dingen moeten hebben omdat ze bestaan. Dit laatste tot grote vreugde van de producent, die nog maar eens dezelfde wagon uitbrengt met een ander nummer.

dani

Citaat van: Huugooke op 09 oktober 2014, 11:42:57 AM
Niet de "hoarders"' om het met een populaire tv uitdrukking te zeggen, die dingen moeten hebben omdat ze bestaan.

Waar trek je dan die denkbeeldige lijn tussen  "liefhebber", "verzamelaar", en "hoarder" ?

Ik zie mezelf niet als een hamsteraar, maar anderen zouden dat misschien wel doen.   Eens dat mijn baan helemaal klaar en "berijdbaar" is, zullen gegarandeerd ALLE stukken rollend materieel af en toe hun toertjes doen.   Wat ben ik dan ?


En mijn punt hier is niet zozeer om de terminologie, maar gewoon dat we al snel geneigd zijn om mensen in hokjes te duwen zonder altijd hun achtergrond te kennen.     Natuurlijk zijn er inderdaad die extreme gevallen, maar ik denk dat die vrij beperkt zijn.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Ik wil niemand catalogeren hoor Dani! Voel je vooral niet aangesproken.
Ik zou ook graag alles willen en kunnen kopen wat ik graag zie. Ik vond alleen die reactie over het uitpakken en bekijken zo lief. Eigenlijk ben ik ook een beetje zo.
Lijnen trekken is stom, omdat we allemaal een beetje van alle types wat hebben. Je begint aan zoiets uit interesse, en dat kan soms uit de hand lopen.
Het telkens heruitgeven is uiteraard voordelig voor de koper omdat de productiekosten daarmee dalen, maar of die dertig cementwagens (bijvoorbeeld!) nu allemaal een ander nummer hebben merkt geen kat.

Rangeerduivel

Ik houd mijn verzameling bij door alles op de baan te laten staan(en rijden).
En die nummeringen kunnen mij in feite worst wezen!
Je ziet op een baan inderdaad het verschil niet,net zoals je de nummers niet kan lezen bij een (echte) voorbijrijdende trein.
Wie weet zijn er daar ook niet een paar met hetzelfde nr,en maken ze ons gewoon wat wijs! :D :D

Voor goederenwagens kijk ik er helemaal niet meer naar,goederenwagens rijden gans Europa rond,en met allemaal verschillende (Belgische) nrs zou het in model al een kunst zijn om 2à3 goederentreinen naar echt Belgisch voorbeeld samen te stellen vanwege het beperkte aanbod.
Hoe groter/langer je baan,hoe moeilijker dit wordt.
De voor mij enige vereiste is,ze moeten NEM-schachten hebben...

;)

dani

@Hugo : ik voel me helemaal niet persoonlijk aangesproken hoor, maar ik stel me gewoon de vraag, waar light de "lijn"
@Rudy : dat zou ik ook graag hebben, alles op de baan, maar dan is m'n baan nog tge klein.   BTW : enkel met NEM schacht ?  Discriminatie !  Wagonracisme !!!  :) :) :) :) :)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 09 oktober 2014, 12:38:11 PM
...enkel met NEM schacht ?  Discriminatie !  Wagonracisme !!!  :) :) :) :) :)

Klopt, maar ik ga mij ook geen IS-allures aanmeten,degene die ik nog heb ga ik niet de keel oversnijden :D :D,
maar ze gewoon te koop aanbieden!

Het is gewoon
1)universeel koppelbaar,
2)afstand tussen buffers kleiner maken,
op een ganse trein scheelt dit hem een wagon,en ik kan iedere cm spoor gebruiken!

;)

dani

"ik kan elke cm gebruiken"......


Dat zeggen die met een kleintje .    :) :) :) :)
(baantje bedoel ik hee, Rudy, en jouw baan is nu niet bepaald een kleintje te noemen toch...)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

Hoe houden jullie je verzameling bij ? in dozen  ;D

bollen neus

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 oktober 2014, 16:43:22 PM
Hoe houden jullie je verzameling bij ? in dozen  ;D

+1

Den Eric.

Bolje

Een gedeelte op zolder, een ander deel in een slaapkamer en nog een gedeelte, vooral de locs, in ons bureautje.  8) 8) 8)
Vele groeten,
Ronald

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 09 oktober 2014, 12:26:27 PM
Voor goederenwagens kijk ik er helemaal niet meer naar,goederenwagens rijden gans Europa rond,en met allemaal verschillende (Belgische) nrs zou het in model al een kunst zijn om 2à3 goederentreinen naar echt Belgisch voorbeeld samen te stellen vanwege het beperkte aanbod.
Hoe groter/langer je baan,hoe moeilijker dit wordt.
De voor mij enige vereiste is,ze moeten NEM-schachten hebben...

;)
Ik heb er hier wel 10 verschillende treinen naar Belgisch voorbeeld (personentreinen meegerekend) en er is nog zoveel mooi Belgisch materiaal.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 09 oktober 2014, 16:43:22 PM
Hoe houden jullie je verzameling bij ? in dozen  ;D

Ik voorlopig grotendeels ook. Maar ik wil nog wel een systeem om alles te catalogeren (en het onderhoudsschema, en wat ik heb aangepast, en ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dani

#102
als we het gaan hebben over  fysische bij houden , dan kan ik ook mijn duit in 't zakje doen...

_ een deel in vitrinekastjes links aan de muur van de zoldertrap naar boven.
- een deel (in de toekomst) in mijn schaduwstations en lift
- een deel in OVP en/of AuBox doosjes in  doorzichtige plastic curverboxen op wielen onder de baan
- de setjes en grotere dozen in een boekenrek of boven de lift in een rekje
- de aparte lokomotieven ook in OVP of AuBoxen  in een speciaal daarvoor gemaakt "rekjessysteem" zoals in een winkel, allemaal vakken waar ze per 25 of 30 gestapeld zijn.




Citaat van: Gerolf op 10 oktober 2014, 00:33:14 AM
Maar ik wil nog wel een systeem om alles te catalogeren (en het onderhoudsschema, en wat ik heb aangepast, en ...)
als je interesse hebt , mijn MS-Access "app" kan je gratis krijgen.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Bolje

Citaat van: dani op 10 oktober 2014, 09:29:10 AM
als je interesse hebt , mijn MS-Access "app" kan je gratis krijgen.

Ja, Dani.
Dat hebben we. ;)
Indien je wil, stuur maar op.
Dank u
Vele groeten,
Ronald

dani

opsturen kan ik niet....  te groot om te mailen met alle queries, rapporten en forms.

Maar je kan ze"plukken" van mijn telenet page.


http://users.telenet.be/DaniSoft/TrainDatabase/DaniTrainBase.zip

(rechts klikken en dan "save target as"  of    "doel opslaan als")

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.