Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Dedju toch ....

Gestart door dani, 11 februari 2014, 17:44:23 PM

raf

Aan het printen op 0.01 mm en ik heb er reeds een paar om zeep geholpen
Het moet kunnen want ik heb reeds een paar goeie stukjes maar met dit wil het heeeeeeeel moeilijk lukken
Maar de volhouder wint denk ik bij deze maar

Gr Raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

raf

daarjuist in huis alles wat aanstond op een fractie van een seconde afgezet.
ik was een nieuwe led lamp aan het hangen onder de keukenkastje
en om wat licht te hebben had ik ze reeds in het stopcontact gestoken
ophangen is gewoon twee beugeltjes en in klikken
maar heel de keuken verlichting staat op 1 schakelaar om het makkelijk te maken
dus ik koppel de oude verlichting af en ik pak een tangetjes en ja hoor ik knip de draad door van de nieuwe lamp zonder er bij na te denken dat die reeds in de stroom stak

deze draad moet dus mee aan die schakelaar dus de pries moest er vanaf en ingekort worden 
ja lap vonk en alles uit natuurlijk
gelukkig was het nog een beetje licht want een uur later en we zouden in het donker gezeten hebben
en vind dan maar eens die reserve pillamp die je ergens hebt staan/liggen

zo snel zijn de computers hier nog nooit afgesloten mijn gedacht
maar ja het duurt dan ook weer ellendig lang voor alles terug opgestart is

maar we kunnen dus weer

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Heb bijna heel de namiddag al bezig geweest aan die rot-rolluiken. Die lamellen van de rolluiken van de grote ramen hebben het probleem dat die regelmatig onderling wat verschuiven zodat ze haperen bij het naar beneden doen. Dat is iedere keer (om de paar maanden) dezelfde zever. De bakken van de rolluiken moeten geopend woerden waardoor, als je niet oppast, het behangpapier beschadigd wordt, en je telkens nieuwe moulures moet kopen want die overleefd de demontage gewoonlijk niet.
Ik ben het grondig beu (nooit geen ramen en rolluiken meer van de firma B.....L)
Ga eens informeren bij andere firma's voor ik nieuw laat behangen. Slechter als B kan bijna niet
Met vriendelijke groeten
Peter

raf

ha klinkt bekend
het zijn bij mij die k*t veren die de zaak bij  elkaar houden die steeds los kwamen
wel ik heb dat opgelost met baleinen uit korsetten
die balein laat je in de groef waar de rolluik in loopt aan de bovenkant wat uitsteken en je buigt ze een klein beetje naar buiten
vast zetten met 2 pop nieten maar de baleinen eerst voor boren want ik heb pvc ramen en dan smelt de zaak
nu drukken die baleinen steeds die veren terug op hun plaats
nooit geen ellende meer mee gehad
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Awel Raf,  dat van die draad dat is mij nog nooit overkomen. Echt niet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

Johan ik denk toch dat ik er geen gewoonte van ga maken want das niet gezond voor de zekeringen
maar ze zijn nu allemaal weer eens op en af geweest dus de contact puntjes zijn weer proper
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Och ja, nog nooit je multimeter op A meting gezet (snoeren ook zo gestoken) en dan de spanning van het net willen meten? Of van een stevige transfo de primaire op de 230 aangesloten? Of een gelijkrichterbrug op de 230 maar de DC en AC aansluiting omgewisseld? Of van een toestel de netschakelaar aangesloten dat die een kortsluiting maakt? Mijn zekeringen zijn goed getraind.

De meeste van die dingen doe je maar 1 keer, daarna let je 3x op voor je de stekker/toestel/meter insteekt :D

Zo ooit met een collega nieuwe toestellen die net van de band gerold zijn aan het testen geweest. Eerste exemplaar ontploften alle elco's bij het aanzetten van de spanning. Kijken elkaar aan met blik van "wasdana?". Tweede toestel...plof...zelfde, alle elco's kapot. Dan maar een derde. Toen dat ook allemaal ontplofte zijn we eens beter gaan kijken. Yep, allemaal verkeerd gemonteerd in de hele productierun. We hadden dat ook na de eerste kunnen doen, maar ja, je wil statistische zekerheid hé.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

raf

nog straffer
schakel kasten een stuk of 40 die in twee rijen over elkaar staan met een meter ongeveer tussen de twee rijen
alles is aan gesloten en de blus patronen die moeten bussen als er een kortsluiting optreed zijn ook geladen
dus de normale werk procedure
maar zonder controle mag die lijn niet werken dus komt daar een controleur van de bekende firma controle doen
eerste wat die doet is al de deuren open zetten
heel die installatie word op scherp gezet want er is in de kasten druk verlies en das dus nie goe
neemt die slimmerik een foto toestelletje boven en die drukt af
die patronen zien een licht flits en der is drukverlies dus de software redeneert brand
de patronen gaan af en die knippen de koperen stroom rails door en pompen allemaal bluspoeder in die kast
maar door dat de deur open stond van alle  kasten ziet die tegenover staande kast ook een flits
zie de het gebeuren wat die 40 kasten doen

ik denk dat het de laatste dag van die inspecteur geweest is
resultaat alles moest vervangen worden en toch nog op tijde klaar zijn om de fabriek te starten
een hoop kosten en allemaal op kosten van de controle firma

en ik ben mee de boel mogen gaan op kuisen en zulke blus poeder is verekkes zwaar
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Havoc

Hij heeft geluk gehad dat het geen CO2 was. Nu ja van dat poeder zal hij wel enkele dagen in het kleinste kamertje doorgebracht hebben 😉
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dani

wat een verhaal, ik zou ni graag in die gast zijn schoenen gestaan hebben....
En dat opkuisen lijkt me ook al geen pretje !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Nee Dani dat was echt veel werk
En die poeier die zat echt over al in
Relais en andere schakelingen het zat allemaal vol
Geen enkel kiertje of er kwam poeier uit
Goe poeier zeggen ze dan
We dachten van ok de stofzuiger en we zuigen het er uit maar niets was minder waar

Of die controleur nadien nog voor die firma gewerkt heeft ????daar moet ik het antwoord op schuldig blijven

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dani

Ik heb een keer een schadegeval mogen gaan vaststellen aan een aantal servers; storage units en  WORM drives van het bedrijf toen het jaren geleden gebrand had in het  data center in Machelen...   man man da poeier is inderdaad een  vuil spul.   En alles was "vernield"  want ook al werkte het in principe nog, op termijn zou dat poeder de printbanen aantasten due zouden we gegarandeerd pannes hebben.   Alles vernbieuwen !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

raf

Ja da was daar dus ook het geval hé
Maar het bedrijf dat de kasten geleverd had die hadden tamelijk snel andere kasten klaar
En dan het monteren was ook op tijd gedaan
Zodat het bedrijf toch na het verlof kon opstarten
Maar daar zijn ettelijke overuren in gaan kruipen wat ik je zeg

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Peter

Echtgenote wou naar Ballien gaan om Evergreen strips te halen en heeft daarstraks heel lang staan wachten op een bus, en is dan maar onverichterzake terug naar huis gekomen (om maar te zwijgen of er een verbinding geweest was om over te stappen).
En dat alles door die verdomde staking. Ik weet het: staken is een recht maar de vakbonden snappen nog na al die jaren niet dat ze de overheid er niet mee raken maar de gewone mens, schoolkinderen enz.
Maar blijkbaar is dat iets dat die vakbonden zich niet aantrekken. Waarom zouden ze ook. Die gewone mensen, kinderen enz kunnen zich toch niet verdedigen.
Met vriendelijke groeten
Peter

Metpetergaathetbeter

#2999
vakbonden hebben ook voor U EN uw vrouw voor een leuke oude dag gezorgd, mocht het van anderen afgehangen hebben dat had je misschien kunnen werken totdat je erbij doodviel.

jammer dat vakbonden er moeten zijn.Bij stakingen zijn er steeds die niet meedoen, wat hun recht is maar jammer als er dan iets te krijgen valt dan staan ze vooraan met de vooruitgestoken hand om te krijgen/ontvangen.