Le Varoney

Gestart door Koen, 04 september 2013, 11:40:38 AM

Koen

Citaat van: modelbaanHO op 11 december 2018, 12:59:50 PM
Het verschil valt nog best mee. Kan je op het eerder gespoten stuk de kleur niet een beetje laten outfaden waardoor de overgang geleidelijker wordt ? 

Dag Luc,

Ik denk wel dat ik iets ga moeten doen want zo'n plotse overgang is niet echt mooi.
Verder zoek ik ook nog een manier om de overgang tussen de twee modules beter te maken.
Eigenlijk zou dit naadloos moeten zijn maar voor de ballast is dat niet zo evident.

Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

Koen,
Het ballast ter plaatse van de overgang iets hoger leggen in de 2de bak en na het drogen en voor het spuiten met een mes(je), schroevendraaier of beitel de hele handel gelijk leggen.
Prik je dan ook even in het 1ste stuk dan is er geen drama gebeurd.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

Bedankt voor  de tip, Frans.
Gaan we eens uitproberen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

loebaske


Wat ik wel doe is een emmer vol mengen (indien men nog wat moet inbedden), als men nadien nog moet verder inbedden is het veel gemakkelijker en is de kleur schakering minder opvallend...

Peter

Koen, ik zou er persoonlijk niet te veel aan veranderen, want je moet maar eens
naar het grote voorbeeld kijken. Daar is dikwijls heel veel verschil te zien in het ballast.
Met vriendelijke groeten
Peter

Koen

Citaat van: Peter op 11 december 2018, 19:48:18 PM
Koen, ik zou er persoonlijk niet te veel aan veranderen, want je moet maar eens
naar het grote voorbeeld kijken. Daar is dikwijls heel veel verschil te zien in het ballast.

Ik weet het nog niet. Zoals de overgang nu is, is het niet naar mijn zin. Er zal dus toch iets moeten gebeuren.


Groetjes,

Koen
Nooit te oud om te leren

SuSke

De kleur is inderdaad iets roder uitgevallen.

Misschien een lichte waas over de bakovergang zetten met een mengsel met een beetje licht grijs en goed uitfaden over de 2 bakken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Koen

@Frans,

Gaan we uitproberen maar nu heb ik helaas geen tijd. Er staan heel wat concerten op stapel wat heel wat studiewerk vraagt.
Misschien als is ergens tussendoor wat tijd heb ...
Bedankt voor de tip.
Ps: tof filmpje op FB over het vernieuwen van sporen  ;)

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Koen

In de beperkte tijd die ik heb, heb ik vandaag nog een half uurtje aan de baan gewerkt, met onderstaande resultaat.

Groetjes,
Koen

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr

Untitled by Koen Vaganée, on Flickr
Nooit te oud om te leren

sdz1976

Fraaie plaatjes  8) 8)

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Koen

Bedankt Samuel.
Stap voor stap komt het wel goed  :).


Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

OlivierV

Koen, fijn, maar is het niet beter om dat "Duits" stootblok te vervangen door een zelfgemaakt Belgisch exemplaar? Een 20-tal minuutjes werk en je hebt er eentje. ;)

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Dirky

of misschien een Frans? Le Varoney ligt in Frankrijk, toch? :)

Koen

Een terecht opmerking Olivier en Dirk.
Het stootblok moet inderdaad nog vervangen worden. Voorlopig heb ik het er op gezet om de baan wat aan te kleden.
Er moet een Frans stootblok komen maar die moet ik nog maken. Le Varonay ligt inderdaad in Frankrijk  :).

Groetjes,
Koen

Nooit te oud om te leren

modelbaanHO

Mooi stukje van je baan.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be