Minibaantje - Pierre Le Port (Industriebaantje jaren 50-60)

Gestart door philippe_007, 15 juni 2013, 22:46:49 PM

philippe_007

Bedankt mannen

Deze week start ik terug met de verdere bouw en aanpassingen.

Dit weekend heb ik zitten experimenteren met een arduino en servo's voor de besturing van de loodspoorten, das het eerste werkje dta op de planning staat, de loods volledig afwerken.

philippe_007

Gisteren met het goede weer eindelijk weer eens verder gedaan aan "Pierre le port".
En het was dan ook direct met de grove borstel  :) :) :) :) :)

Eerst heb ik de zij- en achterwanden gedemonteerd zodat de module volledig vrij is.
Aan de achterkant is de beton omheining afgebroken en heb ik een van de 2 paradesporen afgebroken... De ballast is verwijderd en ik kan terug beginnen van een maagdelijke ondergrond :-)

De bestaande achterwand wordt vervangen door een vaste gebogen achterwand, het segment krijgt nu ok zijn oorspronkelijke breedte van 1m65 ipv 120.
Aan de achterzijde komt er een groot gebouw zodat het paradespoor maag gedeeltelijk zichtbaar zal zijn.
Aan de zijkanten waar ik nu een 20cm meer plaats heb komen er nog wat extra gebouwen zodat het niet meer zichtbaar is waar de treinen in de tunnel rijden.

Het schaduwstation wordt ook aangepakt. Op MSM Expo 2014 was dit nog een afzonderlijk, na aanpassingen zal deze vast aan de baan komen te staan (met scharnieren inklapbaar).
Ook zal het schaduwstation volledig automatisch moeten werken, dit zal het rijden wat vergemakkelijken.

Nog veel werk aan de winkel dus, maar deadline is mobexpo 2016. 
 




sdz1976

www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Dat zijn grondige renovaties - maar ze zullen allicht de moeite waard zijn  :)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

evan

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

OlivierV

En dan moeten we zeker ook eens in 2016 naar de mobexpo komen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

philippe_007

Zeker doen... hoe meer volk hoe liever :-)

Momenteel heb ik nog geen foto's, zo spectaculair is afbreken nu ook niet :-)
Deze avond naar de club en morgen hopelijk verder aan de baan werken

philippe_007

Deze middag wat verder gedaan aan de nieuwe achterwand:









Dit weekend de voor en zijwanden (buitenkant) plaatsen en de bovenkant en dan schilderen....



doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Steam.N

Wow ... Da's wel grondig ...
Succes met de wederopbouw !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Het lijkt erger dan het is...  ;D ;D ;D ;D

de oorspronkelijke wanden waren puzzelstukken dat met 4 bouten in elkaar werden gezet.. Dus dat was geen afbraakwerk.

Enkel een beetje scenery is gedemonteerd en de loods die stond niet vast op de baan. Alles is terug bruikbaar voor de herbouw.

Enkel het achterste spoor is effectief afgebroken :-)


D_Loc

Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

mahtoska1

Ik ben zeer benieuwd. Wordt dit een achtergrond dat je kan wegnemen om de baan bijvoorbeeld te transportern?

Steam.N

Citaat van: philippe_007 op 11 maart 2015, 22:25:13 PM
Het lijkt erger dan het is... 

Mmmhhhh, als de bouwer het ziet zitten ... ;)
Benieuwd naar de nieuwe versie !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

philippe_007

Citaat van: mahtoska1 op 12 maart 2015, 03:43:15 AM
Ik ben zeer benieuwd. Wordt dit een achtergrond dat je kan wegnemen om de baan bijvoorbeeld te transportern?

Het wordt een vaste achtergrond... Bij een losse achtergrond is er veel te veel risico op schade bij transport.
Ik wil ook bij verplaatsen de baan veel sneller rijdend hebben dan het nu het geval is.

@Jean,
Moest ik het niet zien zitten dan zou ik er ook niet aan begonnen zijn.
Dit weekend de eerste verflagen geven op de achtergrond en de scenery terugplaatsen en dan zal het al veel minder erg uitzien :-)

Ik moet zeggen dat het een volledig ander zicht is nu met de ronde achterwand... Is ook wat breder geworden (1m65 ipv 1m20).