Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

problemen K83 en wisseldecoders

Gestart door GTTtommy, 09 mei 2012, 19:55:20 PM

GTTtommy

hall,
ik wow net eens wat test rondjes te rijden, met 4loc's handmatig te bedienen, en de 5 digitale wissels (met een wisseldecoder van marklin onder de C-rail)deden het nietmeer.. ze hebben alle 5 wel gewerkt, ik heb wissels die voorzien zijn van wisselbedieningen, die ik nog moest aansluiten op een K83,  dit maar snel even gedaan, maar dit werkt ook niet...
de baan staat wel onder spanning, mijn loc's rijden wel,
wat kan er mis zijn??
ik bestuur de baan met mijn CSII
de K83 had ik op adres 1 gezet, dus de 4 wissels die daarop aangesloten zijn, zouden moeten reageren op adres 1, 2, 3 en 4, maar geen 1 wissel deed het,
daarna op adres 5 gezet, zodat ze op 5, 6, 7 en 8 moeten werken, dit doet het ook niet,
dan maar eens een wissel er tussenuit geprutst, de decoder op adres 1 TOT 5 geprobeerd,  werkt op geen enkel adres,
ik heb zowel bij magneetartikkelen MM en DCC getest,
wat kan er mis zijn??
alvast bedankt



PeterC

Tom,
Informatie!  Meer informatie!  Met beperkte communicatie kunnen we je moeilijk verder helpen...
Zelfs een eenvoudig baantje geeft/heeft de nodige problemen.

Mijn test/zenuwcentrum is slechts twee railtjes lang; aangesloten op de centrale (IB in mijn geval).  Daar wordt eerst alles getest en goedgekeurd.

Deze avond nog zo'n probleem meegemaakt: een Viessmann 5211: 7 van de 8 magneetdecoders werken; de achtste niet...  Wordt meten en testen of het de schakeltransistor is die om zeep is of iets meer...

Info geven en dan kan je geholpen worden!

Groetjes, Peter


INFO

Op DCC zal een k83 decoder het zeker niet doen, dat is puur en alleen MOTOROLA. Als het niet werkt wil het nog weleens helpen bij deze decoders om de aansluitdraden op bruin en rood op de K83 te verwisselen.
Dus wat eerst op rood zat op bruin, en wat op bruin zat op rood.

Suc6 verder.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

GTTtommy

wat wil je van meer info?
het heeft gewerkt..
ik stuur alles via mijn MB II van M?rklin,
dit stond op MM, adressen zijn juist ingesteld, want ze hebben al gewerkt,
nu werkt er geen 1 van de 5 losse decoders (die onder de wissel zitten), en ook geen een van de 3 wisselaandrijvingen op de K83
mijn losse decoders stonden op adres 1, 2, 3 ,4 en 5,  nu ze het niet meer deden ze even getest op 6, 7, 8, 9 en 10 maar geen 1 van de 4 deed het,
ik had nog 3 wissels met een wisselaandrijving klaar liggen voor een K83, deze er snel aangehangen, geel op geel, groen op groen, rood op rood,
dan  bruin en rood van de rijspanning afgetakt van mijn sporen B & O,
de K83 op adres 1 gezet, volgens het boekje geeft hij de 4 uitgangen dan automatisch adres 1, 2, 3 en 4,
maar dit doet het ook niet,
strak eens bruin en rood omdraaien, ben nu niet thuis