Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

van Wolzerdange naar Echternach

Gestart door Kautenbach, 30 maart 2012, 18:08:12 PM

railrunner


oetbeem

Dit word echt een mooie baan :O

Veel succes met de verdere bouw ;)

Mvg Danny

banner by oetbeem, on Flickr

tomenriet

Zo mooi die harmonie met de achterwand.
Verbeter de wereld, begin met een modelbaan.
Volg hier de bouw van mijn h0e baantje [HOLZSTEIN h0e]

Vriendelijke spoorse groeten, Tom

harolda

Ook wil ik jullie het schaduwstation niet onthouden misschien wel even indrukwekkend:
http://youtu.be/cHZXltmK2jI

Kautenbach

ha leuk hoor die filmpjes ;D

vanmiddag achtergronden aan t passen geweest, tijdens het weekend de achtergrond die ik in gedachten had naar het schaduwstation verwezen...

Ik twijfelde een beetje tussen een vriendelijk glooiend landschap of een meer ruig bergachtig landschap, van beide met een look alike achtergrond wat foto's gemaakt, ik ga voor het bergachtige. Heb ik ook afwisseling, en komen de bergruggen die tegen de achtergrond aanlopen ook beter uit, lijkt op t landschap van midden Luxemburg, uiteraard is t klooster van Clervaux een beetje uit de richting, alhoewel...

Wat test foto's gemaakt. vooral op de achtergrond verschillen letten bij de 1e 2 foto's.

Ook inmiddels de overweg gemonteerd, staat nog net niet lekker dus de achterste wat verplaatsen, model is van Weinert.

Kerktoren blijft voor wat ie is, ben er wel tevreden mee, nog wel een haan in de top, of is dat typisch Nederlands?














OlivierV

Het past allemaal wel goed hoor Wim. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

De tweede foto-achtergrond sluit naar mijn idee het best aan
Die toren op de achtergrond lijkt me veel te groot. Hij staat op een heuvel achter een heuvel, dus vrij ver weg.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GVL

Ik volg Gerolf wat die toren betreft. Ook leiden details op de achtergrond de aandacht van de baan af.
Maar zonder toren zou ik wel voor de derde foto gaan.
Groeten.

Kautenbach

helemaal mee eens, die toren/achtergrond is er eentje die ik had liggen van het diorama dat ik 2 jaar geleden mee hadd naar Ontraxs (ligt nu onderop d grote stapel modules, haha) , dus heuvel met bos, verder niet al te veel rots formaties ;)

Stedahult

Ik raak telkens niet uitgekeken naar je foto's.
Man, man wat ziet het er schoon uit..


*wanneer krijgen we hier de duimen omhoog smiley*
Mvh. Steef

Kautenbach

hey Steef,

Merci, inmiddels weer aan het bouwen geslagen met het landschap. Op 1 module moest nog worden geballast, en een tunnelportaal worden verplaatst zoals bleek in het opbouw weekend. Die klusjes zijn nu geklaard. ook de ruwbouw vd weg, de bermen gelegd, en wat bomen geplaatst om te kijken of dat beetje staat

Verder vandaag een set echte originele Milocomartymatten gekregen, kennen jullie die matten ;D ik ga ze morgen eens uitgebreid testen, ik heb ook matten van Mininatur, Modelscene en noch. Ga ze naast elkaar leggen, ik weet het al wel ;D








Kautenbach

en inmiddels de 1e stukjes martymat getest en verwerkt. Ze bevallen prima, erg mooi van kleur, en passen goed in het assortiment wat ik al heb aan kleuren, goeie aanvulling, vooral het kleurgebruik en de afwisseling vd matten is prachtig.

Het gras is lekker stevig in de mat aangebracht/valt er, ook na hard schudden, niet af, erg handig bij verplaatsingen. Mattenbodems lekker soepel en goed te verlijmen. Knippen en scheuren is ook geen probleem, kan zo in de produktie als je wilt Martin ;)

Verder nog wat oudere matten overgenomen van Martin, en daar inmiddels het aantal bomen mee aan het uitbreiden, gaat ook lekker. T denneloof is net een slaggie donkerder dan de matten die ik meestal gebruik, goed voor de afwisseling.








TBCédric

Citaat van: Kautenbach op 23 augustus 2013, 17:19:00 PM
en inmiddels de 1e stukjes martymat getest en verwerkt. Ze bevallen prima, erg mooi van kleur, en passen goed in het assortiment wat ik al heb aan kleuren, goeie aanvulling, vooral het kleurgebruik en de afwisseling vd matten is prachtig.

Het gras is lekker stevig in de mat aangebracht/valt er, ook na hard schudden, niet af, erg handig bij verplaatsingen. Mattenbodems lekker soepel en goed te verlijmen. Knippen en scheuren is ook geen probleem, kan zo in de produktie als je wilt Martin ;)

Verder nog wat oudere matten overgenomen van Martin, en daar inmiddels het aantal bomen mee aan het uitbreiden, gaat ook lekker. T denneloof is net een slaggie donkerder dan de matten die ik meestal gebruik, goed voor de afwisseling.



Bij mij zijn de matten ook gearriveerd en ze zijn inderdaad echt mooi! Net echt. Ik zal straks ook een paar fotootjes plaatsen.
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Kautenbach

en vandaag met de dremel op gips aan t werk geweest, de ruwbouw van het chateautje uittesten




Michael

En Wim is niet meer te stoppen, goed bezig Wim  ;D ;D ;D
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154